Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Dårlig mave efter træffet i lørdags

Startet af lille_jill, 14. Januar 2011, kl. 17:27

lille_jill

Håber ikke at nogen ser det her som en kritik af træffet eller noget..

Men Chucky har altså fået dårlig mave efter træffet i lørdags. Ved godt at han ikke er den mest pålidelige ilder når det gælder maveproblemer, men ville bare høre om andre har oplevet noget lignende efter træffet?

Han får self. zoo-lac og så tager vi til Alison på mandag, hvis det ikke er blevet bedre. Sidst han havde så slem en omgang blev han desværre indlagt pga. dehydrering :(

Charlotte

Åhh det er jeg ked af.  :( Han er så sød.  :love: Jeg håber han bliver ok igen inden mandag så han ikke behøver dyrlæge-hjælp.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

lille_jill

^tak :) håber også at det bare er en fase som det plejer..

katja74

Åh nej Jill.... det er jeg ked af at høre  :(

Ingen af mine piger har dårlig mave....
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

lille_jill

Syntes da lige at i skal nyde et billede af dagens bæ:




Velbekomme ;)

Malene

Lækkert at se når man sidder og spiser :P
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

lille_jill

Ved godt at jeg bliver ved med at trampe i det her:

Men nu er Amina altså også blevet smittet. Troede bare at det var Chucky der havde det sædvanlige mave-fis som altid. Men eftersom at det har smittet videre, så må der jo være nogen som har bragt det dumme virus med ud til træffet. Det er jo heller ikke sikkert, at de har været syge, men de kunne jo være raske smittebærere.
Er folk der var med ikke lige søde at smide en besked herinde, hvis de har oplevet nogen forandringer med deres dyr. Det er ikke for at være efter nogen, men jeg vil bare gerne vide, om det er noget ekstra som jeg kan fortælle Alison, når jeg ringer og får en tid imorgen.

alvin

Jeg har ikke haft nogle mave problemer efter træffet

www.fraekkefritter.dk

lille_jill

Citat fra: alvin Dato 16. Januar 2011, kl. 21:59
Jeg har ikke haft nogle mave problemer efter træffet

Det var nu også dyrene jeg var bekymret for ;)

Mustela

Citat fra: lille_jill Dato 16. Januar 2011, kl. 22:02
Citat fra: alvin Dato 16. Januar 2011, kl. 21:59
Jeg har ikke haft nogle mave problemer efter træffet

Det var nu også dyrene jeg var bekymret for ;)

Hihi, det var nok også dyrene Alvin mente :)

Vi har heller ikke haft dårlige maver herhjemme. Jeg vil nu mene at det er lidt for sent mht deres dårlige maver, til at jeg vil tro det stammer fra træffet. Og at Amina først viser symptomer så sent, vil jeg tro det skyldes en anden årsag.

God bedring til Chucks og Amina.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Sølvsten

Heller ingen maveproblemer her med mine små tøser, men Leo fik dårlig mave i går.

Eliza

Der kan altså godt gå en lille uges tid før der er tegn på de er blevet smittet. Det er jo heller ikke sikkert Amina er blevet smittet til træffet men først efterfølgende af Chucky.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Amina var jo ikke med på træffet, så hun er smittet af chucky. jeg synes nu det virker til at give ok mening at dte kommer fra træffet (enig med eliza)

Sølvsten

Leo var heller ikke med til træffet og vores 2 piger var ikke sammen med de andre i mere end 5 min. Jeg så at Chucky tog godt for sig af noget tørkost der vist ikke var hans så måske det kan være fordi han har fået noget andet foder end han plejer? Det forklarer jo så bare ikke Amina. Har hun lige så dårlig mave som Chucky?

lille_jill

Chucky har jo normalt sart mave, men zoolac plejer at kunne rette op på det hurtigt. Det har det så bare ikke gjort den her gang. Det startede 3 dage efter træffet, og med en ilders hurtige fordøjelse ville jeg mene, at hvis det var maden, så ville det vise sig meget hurtigere. 3 dage efter chuckys problemer, begyndte der at være et mystisk fravær af normale bæer i bakken, så jeg gav amina zoolac som forebyggende uden egentligt at vide om der var noget galt. De sidste 2 dage har der sså ligget bæsmat på den øverste hylde, og amina er den eneste som skider der, da hun sover i køjen lige ved siden af. Da jeg havde hende ude kl 6 imorges var der intet med maven, men da jeg kom hjem 6 timer efter, lå der igen noget smat på hylden.
så blev enig med Alison om, at jeg bare skulle tage begge med.