Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Dårlig mave efter træffet i lørdags

Startet af lille_jill, 14. Januar 2011, kl. 17:27

Sølvsten

Så har han bare at blive rask hurtigst muligt.

Eliza

Jill hvor er det godt han er på vej i den rigtige retning.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om alison har sagt noget om om det kunne være ECE? Jeg synes nemlig hele det her forløb med dine dyr passer lidt for godt med alt det jeg ved om netop ECE og det kom jo netop efter et træf hvor sandsyndligheden er rigtig stor for at få den smitte.

Det er ikke ment som noget negativt, men jeg tænker bare det er noget der ville være godt at være opmærksom på..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Amazing Ferret

Citat fra: Eliza Dato 26. Januar 2011, kl. 11:30
Jill hvor er det godt han er på vej i den rigtige retning.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om alison har sagt noget om om det kunne være ECE? Jeg synes nemlig hele det her forløb med dine dyr passer lidt for godt med alt det jeg ved om netop ECE og det kom jo netop efter et træf hvor sandsyndligheden er rigtig stor for at få den smitte.

Det er ikke ment som noget negativt, men jeg tænker bare det er noget der ville være godt at være opmærksom på..

Hvis det er ECE burde der så ikke være andre fra det træf der har fået det?

Eliza

Ikke hvis de har haft det i forvejen eller er raske smittebærer
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_jill

Jeg har også tænkt tanken - måske at Chucky har været særligt sensitiv og så er blevet smittet, hvor andre ikke er. Har ikke fået snakket med Alison om det, men er sikker på, at hun ville fortælle det, hvis hun havde det som mistanke. Men man kan jo ikke teste for ECE i DK alligevel?
Men skal nok ringe imorgen, for Chucky er begyndt at ignorere sin recovery og have rigtigt dårlig mave af de få ting, han nu engang spiser. Det kan jo ikke passe at det bliver ved det her!

Men leget idag, det har han :D Især da Amina bed ham i røven kom der liv i ham.

Eliza

Jeg synes du skal tvangsfodre ham med recovery hvis han ikke selv vil tage imod det. Der kan godt gå ret lang tid før han er ovenpå igen.

Det er måske også lidt farligt for alison at udtale sig om det når hun nu ikke kan være sikker. Det er jo det der er problemet når vi ikke kan tage den test.

ECE rammer jo netop svage og ældre dyr først/hårdest og han har jo altid haft noget med sin mave og er måske lettere modtagelig.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_jill

Men hvad så hvis det er ECE? Så er halvdelen af DK's ilderbestand muligvis allerede smittekilde nu, men der er ikke rigtigt nogen der kan påvise noget (hvis det er?).

Selv valgte jeg at blive fra DIU, hvis jeg nu skulle kunne være smittekilde, men der var jo flere ildere til DIU som kunne bære smitten videre fra træffet. Ergo, hvis det er ECE så er der RIGTIGT mange ildere, som har været i farezonen allerede nu.

Det er ikke en hetz mod andre, det er bare min tanke..

Eliza

Jamen du har helt ret Jill og jeg tror personligt at der er RIGTIG mange som har haft det her i dk men som ikke har snakket højt om det eller bare ikke ved det har været det.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

lille_jill

det håber jeg da sandeligt ikke. Hvis jeg finder ud af, at mit kræ er blevet syg af nogen som nærmest har bragt en smitte med sig bevidst, så bliver jeg fandme pissed!

Men jeg tvivler altså på at nogen kan være så egoistiske og hjerteløse..

Og så må vi ikke glemme, at det jo stadig godt kan være noget andet :)

Amazing Ferret

#114
Citat fra: Eliza Dato 26. Januar 2011, kl. 17:30
Jamen du har helt ret Jill og jeg tror personligt at der er RIGTIG mange som har haft det her i dk men som ikke har snakket højt om det eller bare ikke ved det har været det.
Det kan du jo reelt ikke vide om det er ECE  :o

Jeg håber da det "kun" alm mavevirus vores dyr får. Selvfølgelig er der nogen det rammer hårdere, men måske det bare er fordi de er svage i forvejen


Mustela

I gennemsnit var der 10 ildere med til det træf. Mange havde kun få dyr med, ergo har de taget virus med hjem til de andre.(jeg har 6 stk uden symp, Thomas har 10stk unden symp, Katja har 6stk uden symp, Sussie, som ikke havde dyr med, har også en del hjemme hvor nogle er rigtig gamle -heller ingen symp., Christel har 6 stk uden symp., resten kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke ved det.)
Hmm, underligt hvis alle dyr, undtagen Chucky, er raske smittebærer! Men det kan selvfølgelig ikke udelukkes, jeg tvivler desværre bare meget på det!!
Men en blodprøve kan afslører meget, men den fortæller desværre intet omkring ECE eller evt. en bakteriel infektion.

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Line

Citat fra: lille_jill Dato 26. Januar 2011, kl. 17:06
Men skal nok ringe imorgen, for Chucky er begyndt at ignorere sin recovery og have rigtigt dårlig mave af de få ting, han nu engang spiser. Det kan jo ikke passe at det bliver ved det her!

Du bliver simpelthen nødt til at få noget mad i ham om han vil det eller ej. Hans mave kan gå endnu mere i stykker af at få alt det medicin hvis han ikke får noget mad og væske også.

Eliza

Nu skriver jeg ikke det her for at hænge nogle ud men for at Jill måske kunne få en ide om hvad det er hendes dyr fejler og så hun kan tage stilling til hvad hun vil gøre i fremtiden, jeg håber da bestemt det er noget andet de har fået men man bliver jo nødt til at have det andet med i tankerne.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Eliza

Jeg synes forøvrigt det er lidt sjovt at folk ser det som en ond beskyldning. Hvorfor prøve at mane det til jorden i stedet for at handle på det og snakke om det. Burde det ikke være sådan at hvis vores dyr kom i nærheden af at ha noget med maven så burde vi gå ud fra det er ECE for det er jo den eneste måde man kan stoppe det på istedet for at sige det jo nok ikke er det og så lade som ingenting?
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Mustela

Citat fra: Eliza Dato 26. Januar 2011, kl. 18:06
Nu skriver jeg ikke det her for at hænge nogle ud men for at Jill måske kunne få en ide om hvad det er hendes dyr fejler og så hun kan tage stilling til hvad hun vil gøre i fremtiden, jeg håber da bestemt det er noget andet de har fået men man bliver jo nødt til at have det andet med i tankerne.

Jamen det var skam også sådan jeg tolkede det(at du ikke skrev for at hænge nogen ud :))
Men tror bare det er usandsynligt at det er ECE, da der er rigtig mange dyr der så ville være raske smittebærer. Og jeg har på stående fod ikke hørt om ECE-lignende symptomer fra nogle ildere der deltog på DIU, og der ville man nok se et udbrud hvis der var raske smittebærer.
Men som du selv skriver, så kan det være at rigtig mange dyr har haft ECE og derfor ikke rammes, men igen..... -ECE-virus mutere vel så lignende fod med alle andre vira?

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior