Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Ildergård del 1

Startet af Eliza, 28. Juli 2011, kl. 14:50

Eliza

Vi (eller min mand og indimellem andre der giver en hjælpende hånd) er igang med at lave vores ildergård. Vi har haft en del problemer undervejs. Et El-kabel blev ramt og måtte laves, der væltede en sten ned i kanten så siden måtte støbes om og så har det bare regnet alt for meget på det sidste, så nogle af de steder hvor stolperne skulle sidde også måtte støbes om.

Sådan så haven ud inden vi gik igang


Så blev alle blomsterne som stod langs hegnet fjernet og plantat ud andre steder. Nogle mangler stadig da de skal stå inde i gården.


Nogle af blomsterne blev plantet ud ved mit skildt, som min svoger har lavet som en overraskelse  :)


Igang med at grave. Jeg er virkelig glad for det ikke skulle laves i hånden, for der var meget jord og meget arbejde  :o


Randen som senere skal fyldes med beton graves


Ca. 90 cm dyb og 20-25cm bred.



Så er det hele gravet, men selfølgelig lovede de regn de kommende dage så vi måtte prøve at dække den lidt til


Nu er den støbt og Ronnie gjorde virkelig et godt stykke arbejde i øsende regnvejr


Der er støbt lecablokke på betonnen så træet ikke skal ligge på jorden og så der kommer lidt højde på. Ville vælge nogle bredere lecablokke en anden gang, da det nok ville være mere stabilt.


Stolpeskoene bliver støbt fast


Stolperne kommer på



Der er faktisk blevet lavet mere på den, men det har jeg ikke fået billeder af endnu, så de må komme en anden gang  ;)

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

KariN

Det skal da helt sikkert nok blive godt :D og jeres dyr bliver da helt vilde med deres udendørs legeplads :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Øjj det ser fedt ud!!!

Gid det var mine totter der var så heldige!!!

mette11

Det ser virkelig godt ud  :dans: :dans: :dans: Hvor stor endte den så med at blive??

Jeg er helt sikker på at dine ildere kommer til at elske den. Ellers er de virkelig nogle utaknemmelige skarn!!  :P

Barky

Øj det ser fedt ud..! Jeg glæder mig til at se hvordan du får den indrettet. Det er altid spændende at se andres ideer.. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Louise V

Hold da helt op, jeg glæder mig godt nok til at se det færdige resultat  :D

Eliza

Den bliver ikke helt færdig indrette fra start, da jeg godt vil have en dam, men det har vi ikke helt tid til inden de små kommer, så det må blive om et år eller to.
Vi skal også have et hus derinde til dem men som også først kommer når deres værelse indenfor er færdigt  :) men jeg glæder mig bestemt også til at se det færdige resultat, selvom planterne nok først er pæne til næste år.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

FerretParadise

#7
Jeg er bare så skide misundelig, den bliver over fed.  :)

Og jeg så stakkels Ronnie gå derude i pisse regnvej og støbe, du er virkelig heldig, at du har sådan en god mand.  :)
Ann Hillerslev.

mette11

Men selvom den ikke bliver færdigindrettet er det jo stadig fedt for dem at komme derud...og det er jo bare dejligt for dem at der så kommer lidt forandringer løbende.  ;)

Dyrenørden

Wow!!! Hold da op et ilder paradis det bliver! Stakkels mine ildere der må nøjes med en 2 værelses og gåture :(

Eliza

Ann: jeg kan kun gi dig ret i at jeg er heldig at have ham  <3

Mette11: Jeg tror ilderne er total ligeglade med hvordan den egentlig ser ud, det er mere mig der godt vil have det lidt pænt  :lol: Er lidt bange for de vil grave alle de ting op som jeg vil plante  :S

Den skal også først males til næste år, da jeg har hørt at træet har bedst af det venter.

Catli synes allerede igår at den var enormt spændende især jordhøjen som Ronnie lige havde rodet med så jorden var løs  :lol:

Dyrenørden: jeg har ønsket den her ildergård siden jeg nærmest fik ildere, men det er først nu vi har muligheden. Men mine dyr er forkælede det indrømmer jeg gerne, men den er også praktisk især nu hvor vi har børn på vej.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Bawa

Hver gang folk viser billeder af deres volierer, kan jeg ikke lade være med at sidde og blive lidt misundelig på mine dyrs vegne.
Det ser super godt ud allerede. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat :)

Miliah

Ser spændende ud. Og ser godt nok ud til at blive enorm! Glæder mig til at se det færdige resultat  :D

Dyrenørden

Bawa: Jeg har det på samme måde :) Til gengæld går jeg med mine hver dag hvis de ellers gider :)

lille_thor

Hold da kæft det bliver lækkert det der. That's some dam lucky ferrets :D
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred