Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Sibirisk Væsel

Startet af englefugl, 6. September 2011, kl. 09:56

englefugl

Jeg troede først at det var en eller anden ny speciel ilderfarve, da jeg så at der var en der ejede sådan en smuk fætter, men så googlede jeg den og fandt ud af at det var en Sibirisk væsel og dermed et vildt dyr, der desværre ikke egner sig som kæledyr :(  ville ellers så gerne have haft en for synes virkelig at den er smuk  :dans: :D







KariN

Ja den er da godt nok flot :)

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

mette11

Den er da også flot  <3 Der er rigtig mange flotte dyr som er i familie med ildere faktisk, men der er nok ikke nogen af dem (ud over ilderen) som er specielt egnede som kæledyr desværre.

Shamua

Desværre ikke, de er virkelig flotte men også vilde. Har dog set tamme versioner af dem på YouTube, fordi jeg har en veninde som er helt skudt i dem. Jeg tror lidt de kan sammenlignes med mink, sådan sindsmæssigt. :) men virkelig et smukt dyr :D

Vh. Marianne

Shamua

#4
.... Læg lige mærke til, at den har begyndende fedthale på billede to :lol:

Vh. Marianne

Sølvsten


Dark Crystal Ferret

#6
Den er godt nok smuk. Elsker den farve den har :love:
Meeeen jeg har altså stadig noget med Tigerilderen. Sådan en kunne jeg seriøst godt tænke mig. De er så nuttede og smukke.. Men men men... det egner sig desværre heller ikke som kæledyr :X

OT: husk lige hvis det er billeder du har lånt på nettet at ligge linket hvor du har fundet dem ind under, det er en regl der er på forumet hvis man bruger billeder fra nettet :P

Anne

#7
IIIh den er bare nuttet og smuk!

husk lige kildeangivelse/link til billederne

Starshineferrets

Det här är Golém, en hybrid mellan sibirisk vessla och tamiller, han ägs av min Adrias uppfödare, och bilderna är mina egna.

helt fantastiskt djur, men jag skulle inte våga påstå att han lämpar sig som sällskapsdjur, även om han inte gör en fluga förnär så länge man inte provocerar honom eller försöker ta i honom utan vitaminpasta ;)






Dark Crystal Ferret

Oj han er smuk sara. Han er godt nok smuk :love:
Er han så et bedre som kæledyr eller er det det samme som med den vilde sibirske væsel?

Starshineferrets

Skulle gissa på att han är värre.... vildamårdjur (eller ja vilda djur i all almänhet), är egentligen inte speciellt aggressiva av sig, av den enkla anledningen att de vill undvika en konflikt till varje pris, detta gäller särskilt solitära djur. Med det sagt betyder det INTE att de är sällskapsdjur, tvärt om... ett viltdjur i fångenskap är oerhört skyggt, och gör sitt bästa för att hålla sig undan och undvika all form av mänsklig kontakt, man kan te.x INTE ta ett viltdjur till en illerutställning tex ;) Ett viltdjur i fångenskap kommer även med stor sannorlikhet att utveckla stereotypier, som faktiskt är fruktansvärt att se :( (se bara de vilda djuren på djurpark hur de beter sig...)

När man hybridiserar, alltså korsar vilt med tamt, riskera man att få det vilda djurets rädsla/skygghet och emotionalitet i kombination med tamdjurets  orädsla och "gåpåighet" - vilket kan resultera i ett djur som är högst olämpligt till sällskap. Istället för tex. en sibirisk vessla som gömmer sig under soffan, kan man få ett djur som Golem, som är större, snabbare, och mer benägen att attackera än vad en sibirisk vessla någonsin skulle vara. Vesslan skulle vid en konflikt försöka fly på alla sätt och vis, medans en hybrid antagligen skulle attackera blixtsnabbt om den blev konfronterad. Och ja... ett djur i den storleken vill JAG definitivt inte bråka med ;)

När man dessutom korsar olika arter (även om de som nu är inom samma familj), så kan resultatet bli MYCKET spännande.

Anledningen till att Golem bor där han bor är för att hans uppfödare var livrädd för honom. Golem har även en bror någonstans, som de försökt avla på... det gick inget vidare eftersom han bet ihjäl tamillerhonan han skulle paras med...

Anne

Citat fra: Starshineferrets Dato  6. September 2011, kl. 18:47

Anledningen till att Golem bor där han bor är för att hans uppfödare var livrädd för honom. Golem har även en bror någonstans, som de försökt avla på... det gick inget vidare eftersom han bet ihjäl tamillerhonan han skulle paras med...

Åh nej hvor forfærdeligt :(

englefugl

Et andet dyr jeg også kom at tænke på er Genetten :)



billede lånt fra: http://www.naturfoto-cz.de/small-spotted-genet-foto-11108.html

Sådan en kunne jeg virkelig også godt tænke mig, den ligner jo nærmest en lille leopard :D og den kan vidst godt blive et udemærket kæledyr så længe man bor et sted hvor man kan give den et kæmpe special-indrettet rum eller en voiliere, men den er ikke fra mårfamilien, men desmerdyr-familien :)

Dark Crystal Ferret

Her er Tiger ilderen (vormela peregusna) som jeg personligt er helt syg med. De er bare så nuttede.. men de kan som før skrevet ikke holdes som kæledyr, selvom jeg ved nogle har prøvet på det.


http://itech.pensacolastate.edu/sctag/marbled_polecat/index.htm


http://tupian.hudong.com/a4_35_17_01300000167306121722173001442_jpg.html

Og den her så jeg for nylig på animal planet - men jeg aner intet om hvad den kaldes eller noget andet særligt om den. Kun ved jeg den heller ikke kan holdes som kæledyr.
Men hvis den kunne, havde jeg klart været den første til at få en som den. Den er så sød syndes jeg


http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=160581

englefugl

Ja tigerilderen er virkelig også smuk :) og den anden med de fine prikker tror jeg er en mangust af en eller anden art, og den er virkelig også fin ;)