Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

PFF D-kuldet, hvem er syge?

Startet af Sussie, 26. Februar 2012, kl. 11:59

Sussie

Jeg mistænker at Ditmar er ved at udvikle insulinoma.

Han er kun 4½ år gammel, så jeg håber det virkelig ikke. Men jeg har observeret ham og jeg synes at han går og tikker lidt med hovedet og han har også tabt sig ret meget. Så jeg må få bestilt en tid til dyrlægen hurtigst muligt, selvom vi i forvejen har vores hyr med Bøffe og hendes binyrekræft  :'(

Han er helt ugidelig i dag, så jeg synes at det begynder at blive tydeligt. Jeg skal ud senere og så vil jeg lige køre forbi Steno Apotek og få nye blodopsamlere til vores glukoseapparat. Så kan jeg hurtigt få et pejlemærke på hvor lavt hans blodsukker er. Jeg håber at det er mig der ser spøgelser, men jeg tvivler.

Suk altså  :(

Nå men, jeg vil egentlig gerne vide om der er andre fra D-kuldet der har oplevet sygdom allerede?

mette11

Didrik og Dirch er desværre begge døde  :( Andet ved jeg ikke. Anitta har næsten lige lavet en tråd om Didrik herinde og Stephanie mistede Dirch for noget tid siden pga. sygdom.

Sussie

Hold da op. Det var ikke lige et svar jeg forventede.

Puha  :( Jeg vil prøve at finde trådene.

Anitta PFF

Hej Sussie.

Didrik blev aflivet, da han blev meget dårlig, og Alison havde prøvet alt for at redde ham.
Da hun obducerede ham, fandt hun hans tarmsystem fuldstændigt betændt, samt hans bugspytkirtel.
Da Jens-Ole og Louise, som havde Didrik, havde haft en del med dårlige maver, siden ece udbruddet for 1- 1½ år siden, er Alison ret sikker på det er ece viruset der har angrebet hans tarmsystem og bugspytkirtel, og til sidst stod leveren af.

Dirch blev ifølge Staphanie meget hurtig syg, og Alison gav ham sonde og væske, da han var meget skidt, men hun kunne ikke redde ham, og Dirch's lever stod af, og han blev gul, også han blev aflivet..

Ingen af dem døde af noget arveligt eller af insulinoma..

Gizmo er død, også her på grund af kamp i over 1 år, med dårlig mave, og til sidst voldsomt vægtab, han sov ind d. 24 dec.
Calista sov ind her d. 14 febr. Alison fandt en knude i hendes mave, og Alison mener det var en lymfekræft knude Calista havde..
Ingen af dem har vist tegn på insulinoma, og krydser fingre for det ikke er noget alvorligt med Ditmar..

Gizmo blev 6 ½, Calista 5 år og 10 måneder..
Amber-Daizy-Frederik-Nitro
Sov godt mine små englebasser: Gertrud-Didrik-Gizmo-Calista-Tira

Dark Crystal Ferret

#4
Puha ECE er godt nok noget djævlen har skabt. Hold da op altså  :X
Jeg har Felina som godt nok er fra F kuldet året efter D kuldet, men med de samme forældre. Og hun har gudskelov aldrig fejlet det mindste og hun bliver 4 nu her til Juni. Så jeg har heller ikke set eller hørt fra andre, at der skulle være nogensomhelst form for arvelige sygdomme i den her linje.

Men det er godt nok trist så mange har fået så mange problemer med ECE virusen. Især når man finder ud af den efterfølgende kan smadre ilderen totalt op indenvendigt. Det er godt nok skræmmende at tænke på :X

Anitta PFF

Ece er virkelig en modbydelig sygdom, meget værre end man først havde regnet med :-(

Jeg har ikke hørt fra nogle andre som har købt ildere herfra, at der har været sygdom, andet end det med Didrik og Dirch..

Venter spændt på og høre hvad dyrlægen finder ud af, Sussie..
Amber-Daizy-Frederik-Nitro
Sov godt mine små englebasser: Gertrud-Didrik-Gizmo-Calista-Tira

Sussie

Citat fra: Anitta PFF Dato 26. Februar 2012, kl. 15:22
Hej Sussie.

Didrik blev aflivet, da han blev meget dårlig, og Alison havde prøvet alt for at redde ham.
Da hun obducerede ham, fandt hun hans tarmsystem fuldstændigt betændt, samt hans bugspytkirtel.
Da Jens-Ole og Louise, som havde Didrik, havde haft en del med dårlige maver, siden ece udbruddet for 1- 1½ år siden, er Alison ret sikker på det er ece viruset der har angrebet hans tarmsystem og bugspytkirtel, og til sidst stod leveren af.

Dirch blev ifølge Staphanie meget hurtig syg, og Alison gav ham sonde og væske, da han var meget skidt, men hun kunne ikke redde ham, og Dirch's lever stod af, og han blev gul, også han blev aflivet..

Ingen af dem døde af noget arveligt eller af insulinoma..

Gizmo er død, også her på grund af kamp i over 1 år, med dårlig mave, og til sidst voldsomt vægtab, han sov ind d. 24 dec.
Calista sov ind her d. 14 febr. Alison fandt en knude i hendes mave, og Alison mener det var en lymfekræft knude Calista havde..
Ingen af dem har vist tegn på insulinoma, og krydser fingre for det ikke er noget alvorligt med Ditmar..

Gizmo blev 6 ½, Calista 5 år og 10 måneder..

Jeg er ked af at høre at I har mistet så mange på så kort tid. Det er bare ikke sjovt når man skal sige farvel.
Men nu skal jeg også lige slå koldt vand i blodet. Jeg ved jo ingenting endnu. Jeg har fået fat i blodteststrimler og er lige kommet hjem. Men hvor blodet bare røg ud af Sigurd dengang jeg testede hendes blodsukker, så vil der bare ikke komme nok ud af Ditmarfyren til at få en måling. Så jeg prøver igen lidt senere. Ligemeget hvad så skal jeg i hvert fald have fat i min dyrlæge i morgen formiddag.

Sussie

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 26. Februar 2012, kl. 15:30
Puha ECE er godt nok noget djævlen har skabt. Hold da op altså  :X
Jeg har Felina som godt nok er fra F kuldet året efter D kuldet, men med de samme forældre. Og hun har gudskelov aldrig fejlet det mindste og hun bliver 4 nu her til Juni. Så jeg har heller ikke set eller hørt fra andre, at der skulle være nogensomhelst form for arvelige sygdomme i den her linje.

Men det er godt nok trist så mange har fået så mange problemer med ECE virusen. Især når man finder ud af den efterfølgende kan smadre ilderen totalt op indenvendigt. Det er godt nok skræmmende at tænke på :X

Jeg har Flemming fra F-kuldet. Han er frisk og frejdig, og det skal Ditmar også blive ved med at være. Min tredje ilder Bøffe er syg og heller ikke helt ung længere, så hvis Flemming pludselig skal være aleneilder, så bliver jeg ulykkelig  :( Ditmar er alt for ung til at blive syg allerede.

Sussie

Vi har været til dyrlæge og Ditmar har insulinoma.
Det er godt nok et slag i maven, da jeg slet ikke havde forventet den slags endnu, men.. ja.

Anitta PFF

Hej Sussie.

Puha, det er jeg virkelig ked af at høre  :(
Men som sagt har jeg ikke hørt nogle andre fra D-kuldet skulle være syge, der er dog en jeg ikke høre fra længe, Tina der har Dolf..
Der er heller ikke nogen fra B eller C- kuldet, der har udviklet nogen form for sygdom, de har samme far som Ditmar, og er ældre..
Jeg kan desværre kun beklage at Ditmar har fået Inulinoma så tidligt, føler med jer  :(
Amber-Daizy-Frederik-Nitro
Sov godt mine små englebasser: Gertrud-Didrik-Gizmo-Calista-Tira

Sussie

Citat fra: Anitta PFF Dato 27. Februar 2012, kl. 12:24
Hej Sussie.

Puha, det er jeg virkelig ked af at høre  :(
Men som sagt har jeg ikke hørt nogle andre fra D-kuldet skulle være syge, der er dog en jeg ikke høre fra længe, Tina der har Dolf..
Der er heller ikke nogen fra B eller C- kuldet, der har udviklet nogen form for sygdom, de har samme far som Ditmar, og er ældre..
Jeg kan desværre kun beklage at Ditmar har fået Inulinoma så tidligt, føler med jer  :(

Du behøver ikke at beklage, det er jo ikke din skyld. Ja, man skulle næsten tro at det var mig der gjorde noget galt. Først Sigurd, Bøffe har også insulinoma som følge af hendes binyrekræft og nu Ditmar. Dyrlægen spurgte også om de tre var beslægtede, siden der var så meget insulinoma. Det er de jo ikke. Jeg synes ellers selv at jeg er rimelig standhaftig med hvad de spiser, men..
Forhelvede altså, det er slet ikke til at holde ud at de bliver syge  :(

Nå, men hvis der er en dreng fra F-kuldet eller et andet kuld på samme alder som Flemming, som pludselig står og mangler et hjem i fremtiden, så må du meget gerne kontakte mig.






mette11

Det er jeg ked af at læse.  :( Insulinoma er en lortesygdom. Må man spørge hvad du fodrer med??

Anitta PFF

Citat fra: Sussie Dato 27. Februar 2012, kl. 12:43
Citat fra: Anitta PFF Dato 27. Februar 2012, kl. 12:24
Hej Sussie.

Puha, det er jeg virkelig ked af at høre  :(
Men som sagt har jeg ikke hørt nogle andre fra D-kuldet skulle være syge, der er dog en jeg ikke høre fra længe, Tina der har Dolf..
Der er heller ikke nogen fra B eller C- kuldet, der har udviklet nogen form for sygdom, de har samme far som Ditmar, og er ældre..
Jeg kan desværre kun beklage at Ditmar har fået Inulinoma så tidligt, føler med jer  :(

Du behøver ikke at beklage, det er jo ikke din skyld. Ja, man skulle næsten tro at det var mig der gjorde noget galt. Først Sigurd, Bøffe har også insulinoma som følge af hendes binyrekræft og nu Ditmar. Dyrlægen spurgte også om de tre var beslægtede, siden der var så meget insulinoma. Det er de jo ikke. Jeg synes ellers selv at jeg er rimelig standhaftig med hvad de spiser, men..
Forhelvede altså, det er slet ikke til at holde ud at de bliver syge  :(

Nå, men hvis der er en dreng fra F-kuldet eller et andet kuld på samme alder som Flemming, som pludselig står og mangler et hjem i fremtiden, så må du meget gerne kontakte mig.

Prøver lige igen, mit indlæg blev slettet da jeg trykkede på gem ?????

Tak skal du have Sussie, det er virkelig sødt af dig...   - Men kan ikke lade være med at have en vis skyldfølelse, da han er fra mit opdræt, og jeg ønskede mine hvalpe og deres ejere skulle have glæde af hinanden i mange år, uden tidlige sygdomme/død..   
Man prøver jo at finde gode linier, netop for at undgå det i nu gennemgår  :(

Du må ikke bebrejde dig selv at han er blevet syg, eller at dine basser har fået insulinoma..   - Ved du gør alt for ilderne, og kun giver dem hvad der er godt for dem..

Hvis jeg får henvendelser vedr. nogen hanner fra F-kuldet eller andre på hans alder, skal jeg nok give dem din e-mail..
Er det kun en han du er interesseret i, eller ville en hun være velkommen ?
Amber-Daizy-Frederik-Nitro
Sov godt mine små englebasser: Gertrud-Didrik-Gizmo-Calista-Tira

Anitta PFF

Citat fra: mette11 Dato 27. Februar 2012, kl. 13:08
Det er jeg ked af at læse.  :( Insulinoma er en lortesygdom. Må man spørge hvad du fodrer med??

Har 7, 9, 13, aldrig haft nogen med insulinoma, og derfor heller ingen erfaringer med det..
Hvor længe kan en ilder leve med Insulinoma ?
Amber-Daizy-Frederik-Nitro
Sov godt mine små englebasser: Gertrud-Didrik-Gizmo-Calista-Tira

Sussie

Citat fra: mette11 Dato 27. Februar 2012, kl. 13:08
Det er jeg ked af at læse.  :( Insulinoma er en lortesygdom. Må man spørge hvad du fodrer med??

Jeg giver dem en blanding af Hills kitten chicken, James Wellbeloved, Acana kitten (alle tre smagsvarianter), Totally ferret og Royal Canin kitten 36.