Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Blødende hjerte :(

Startet af xCelina, 15. Oktober 2012, kl. 20:49

xCelina

Jeg er dybt frustreret og så inderligt ked af det! :(
Jeg har mine to små piger, Lilli og Baby. Mit problem er at jeg absolut ikke kan komme i nærheden af Lilli uden af blive bidt fuldstændig til blods, hvilket gør at jeg selvfølgelig undgår hende. Det giver mig en forfærdelig følelse indeni, jeg svigter hende jo?!
Hun er nu begyndt at angribe baby og faktisk tage maden fra hende, hvis det ikke lige passer Lilli at Baby skal spise. Jeg er så langt ude nu at jeg overvejer en aflivning, hun er helt opgivet fra min side af. :(

Inden jeg tager forhastede beslutninger, ville jeg se om nogen herinde havde mod på en svær opgave og tage sig af hende og give hende et dejligt elsket hjem.. Det skal selvfølgelig være en der har forstand på ildere og tiden til at tage sig af hende på de måder hun har brug for.. Jeg har længe kæmpet med hende og jeg har på fornemmelsen at det bare er mig hun ikke er sikker på, jeg tror ikke hu stoler på mig og derfor er hun som hun er overfor mig.

Hun er 3 år gammel - født den 22/5-2009, hun er mørk vildtfarvet, steriliseret og vaccineret. Hun har en lille "bygningsfejl" på sin venstre fos, som ikke generer hende, men skal holdes nede med negleklipning.
Hvis nogen skulle have modet og lysten til at prøve hende af, så skriv til mig. det haster lidt, da Baby efterhånden lider last af deres forhold. :(

Dyrenørden

Citat fra: xCelina Dato 15. Oktober 2012, kl. 20:49
Jeg er dybt frustreret og så inderligt ked af det! :(
Jeg har mine to små piger, Lilli og Baby. Mit problem er at jeg absolut ikke kan komme i nærheden af Lilli uden af blive bidt fuldstændig til blods, hvilket gør at jeg selvfølgelig undgår hende. Det giver mig en forfærdelig følelse indeni, jeg svigter hende jo?!
Hun er nu begyndt at angribe baby og faktisk tage maden fra hende, hvis det ikke lige passer Lilli at Baby skal spise. Jeg er så langt ude nu at jeg overvejer en aflivning, hun er helt opgivet fra min side af. :(

Inden jeg tager forhastede beslutninger, ville jeg se om nogen herinde havde mod på en svær opgave og tage sig af hende og give hende et dejligt elsket hjem.. Det skal selvfølgelig være en der har forstand på ildere og tiden til at tage sig af hende på de måder hun har brug for.. Jeg har længe kæmpet med hende og jeg har på fornemmelsen at det bare er mig hun ikke er sikker på, jeg tror ikke hu stoler på mig og derfor er hun som hun er overfor mig.

Hun er 3 år gammel - født den 22/5-2009, hun er mørk vildtfarvet, steriliseret og vaccineret. Hun har en lille "bygningsfejl" på sin venstre fos, som ikke generer hende, men skal holdes nede med negleklipning.
Hvis nogen skulle have modet og lysten til at prøve hende af, så skriv til mig. det haster lidt, da Baby efterhånden lider last af deres forhold. :(

Har hun altid været sådan? Hvor længe har du haft hende og hvor kommer hun fra? For hvis hun ikke altid har været sådan lyder det som om hun kan være syg/have smerter :( Smerte kan tit komme til udtryk som aggresivitet ved dyr

xCelina

Hun har altid bidt, næsten lige fra hun kom ind af døren første gang.. hun er fra en privat i København ved navn Danny, jeg har haft hende siden hun var 10 uger..

PiaLyng

Måske har hun ondt, siden hendes opførsel er blevet sådan og hun går i mod en god legeven :/?

xCelina

Men hun virker ikke som om hun har ondt, hun virker bare ondskabsfuld :(
Hun har jo altid været sådan, hun har altid rakket baby ned, men fordi hun altid får sin vilje (baby er så god at det gør helt ondt), så tror jeg måske bare hun bliver værre, hun kan jo heller ikke vænne sig til hænder når ikke jeg tør? Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op?! :(

ilderhjemmet

måske du skulle ha' besøg af en anden ilderkyndig person, der evt kan se noget i hende som du ikke kan fordi du er bange for hende. der er intet negativt i mit svar  :)
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

xCelina

Jeg havde Line ude og se hende for et par år siden, og der sagde hun at hun umiddelbart så fin nok ud.. hun skifter over til rar når der kommer nogen og ser på hende..
Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op, synes jeg har været alt igennem efterhånden! ;(

anjafh

jeg har været ude for det samme som dig med min første ilder Koko, hun bed mig evig og altid til blods op på et tidspunkt bed hun min finger så meget til blods at jeg ikke kunne mærke noget i den i ca 3 måneder.. Og det her var endda min første ilder, så jeg anede heller ikke hvad jeg skulle gøre jeg prøvede virkelig også ALT! men så en af mine rigtig gode venner sagde at jeg skulle finde mig nogle store handsker hun ikke kunne bide igennem, dette hjalp rigtig meget fordi så viste jeg hende at det ikke gjorde noget at komme op i hænderne og at der ikke var nogen grund til at bide.. men efter at hun begyndte at føle sig trygge i de store handsker så begyndte jeg lige så stille at lade være med at bruge dem, og så have en godbid i hånden imens jeg aede hende.. det tager tid og kræver MEGET tålmodighed, jeg havde mange gange bare lyst til at sælge hende videre, fordi det gjorde så ond inde i mig at hun ikke kunne lade være med at bide.. men nu er hun rigtig sød og dejlig og napper kun en gang i mellem :) og her bider hun ikke engang til, så hun er kommet meget langt! og tror at hvis du giver det en god indsats så kan du også få det til at virker, hvis altså du er obs på at prøve igen :/ det er MEGET frustrerende og forstår godt du din tvivl :( er ked af at høre at hun stadig er sådan efter så lang tid, men hvis det er du vil prøve den metode jeg har, så har den virket godt for mig, og du kan godt få mine handsker hvis det er.

Koko og Klunde <3

xCelina

Hvilke handsker brugte du? Og hvor lang tid tog det før du så en virkning?
Jeg synes det lyder som en løsning jeg bestemt godt kunne bruge, jeg har det jo absolut ikke godt med bare at skulle opgive!! :(

anjafh

Altså jeg har sådan ca haft hende i to år +-, men det tog mig i hvert fald 6-7 måneder før hun som sådan lod være med at gå rundt med at bide, med det første hun kom ud af buret.. Men jeg brugte bare nogle tygge grillhandsker som min far havde, og hun ELSKEDE dem hun var så rolig da hun var i dem det var helt underligt :) fordi at så snart at jeg slap hende løs var hun en lille djævel igen..

Jeg ved jo selvfølgelig ikke om det virker på din ilder som det gjorde på min, men det er altid en metode som er værd at prøve synes jeg :/ også selvom at folk siger at man helst skal bruge sine egne hænder, hvilket bare gør det svært fordi man er blevet så bange for dem.. men det hjalp også mig og gav mig mod til at holde hende igen :) 
Koko og Klunde <3