Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Tremme bider.

Startet af Sanne05, 25. August 2009, kl. 00:37

Sanne05

nu har jeg læst en del om det med de bider i tremmer.
min pige på 13uger, går helt amok på dem hver eneste nat, når hun bliver lagt i seng. selvom hun er kørt helt træt. men buret vil hun bare ikke være i om natten mere, om dagen elsker hun og være derinde.
men ikke nok med det, når jeg lader som ingenting - begynder hun at vælte hendes vand, mad og bakken. så det flyder i hele bunden af buret. jeg har prøvet skifte de skåle ud til nogen andre hvor efter jeg fik afvide de ville være svære at vælte. men nej, det nemt for hende.
jeg har prøvet alt nu, alt hvad i har skrevet man skal prøve og som har virket for jer. men hun går helt amok uanset hvad. ikke bare i nogen minutter sidst gik der flere timer. og der lukkede jeg hende ud, så går hun direkte hen og sover på sofaen. jeg tager den anden sofa og prøver sove også. men nej, hvis jeg bare ligger mig ned, så løber hun ned og bider i både ledninger og alt andet. som hun overhovedet ikke rør om dagen. tit bliver jeg nød til at gå ind og vække kæresten, få ham ind i stuen og lege med hende. så jeg kan få lov og sove lidt også. igår holdt hun mig vågen fra kl 00.00 til kl. 05.
- men der er en ting jeg ikke forstår. om morgen når kæresten tager på arbejde, kommer hun og venter på jeg ligger mig så hun kan ligge og sove ovenpå, der sover hun altså i 2timer ca.

nogen der kan hjælpe? :(

tzari

Hun er i lømmelalderen så prøver grænser. Mange ildere levet udfra dårligt opmærksomhed er bedre end ingen opmærksomhed. Tror problemet er hun keder sig og prøver grænser. Du kunne prøve at træne nogle tricks med hende og måske give hende en godbidsbold og måske en riskasse eller et boldbur. Det kan give hende lidt stimulans.

At hun bider i tremmer kan skyldes mange ting: Buret kan være for småt, hun er ikke kørt ordentlig træt eller hun egner sig bare ikke til at være i bur. Er "farligt" at ignorere tremmebidderi da man risikere de flækker tænder hvilket jo er dybt ubehageligt for dyret( og hundedyrt at få ordnet hos dyrlægen :fnis: ). Har du mulighed for at lukke hende ind i en gang,et toilet(husk at lukke af for afløb) eller måske soveværelset istedet for buret. Ellers kan du forsøge en løbegård den løsning virker også for nogle. Hvis det er fritløbende dyr har de ikke det store plads behov til at sove på.

Hvis hun er bidetrænet og ellers sød kunne du også overveje en ven til hende det sætter de fleste ildere pris på  :)

Håber det hjalp lidt  :)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

lille_jill

Mit kræ er også tremmebider. Det løste jeg ved, at afskaffe buret og lade ham bo i gangen/badeværelset om natten.

Sanne05

Jeg kan desværre ikke lad hende løbe rundt i gangen eller på badeværelset.
badeværelset -  kan hun finde ud af og åbne om bag til wcet selvom jeg sætter det fast med alt muligt.
gangen - hun går helt amok på mine ledninger og bider alt i stykker så.
vi har prøvet have hende i sovværelset også, men det er min kæreste ikke glad for. da hun så begynder bide i ham og har så fundet ud af hun har haft gang i og bide min trøje i stykker :(.


tzari  : Jeg overvejer også lave et stort bur til hende selv og lad hende få en ven, den ilder jeg har kigget på, er først salgsklar d. 15/9. Freja er min første ilder nogensinde, så er lidt bange for når man sætter dem sammen.
Nu har været bidetrænet overfor mig. men hun er begyndt lidt igen.  når vi har haft gæster, begynder hun og bide dem, de ved godt de skal tage fat i nakken og sige '' NEJ'' men der ikke mange af dem som tør tage hende op.

Jeg leger med hende 2timer ca. ved middag, 2 timer ca. igen ved spisetid. og så 2-3 timer inden hun skal i seng. hun fortæller selv hvis hun er træt, så slikker hun mig og prøver komme op til mig og putte. derefter falder hun helt i søvn. jeg ligger hende ind, nusser hende lidt og lukker så buret. efter 5-10min, starter alt. og bliver nød til at skynde mig op og redde vand, mad og bakken når det er:/
hun løber ude fra morgen til aften og går selv i bur når hun vil i bur.

jeg købt hende ved en dyrhandel, hvor de slet ikke rørte dem. de tog hansker på når de skulle have mad og vand. de tissede i deres eget vand.
jeg fik hende bare stukket i hånden og da han ville tage hende igen. har jeg aldrig mødt en ilder der var så vred og bare søgt tryghed ved mig.
kan det have noget med det at gøre eller?

Malene

Nu er det ikke noget jeg ved noget om, men jeg kunne godt forestille mig at hun har været så meget i bur i dyrehandlen at hun er bange for ikke at komme ud igen, når hun bliver lukket ind i et bur. Det ville jeg da i hvert fald være, hvis det var mig :fnis:

Har du prøvet noget ordentligt gaffa til wc'et? :lol: Ellers ville sådan en børnesikringsdims garanteret virke. Sådan en har jeg på mit køleskab og toiletbrættet og den får de dælme ikke op.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Sanne05

det har jeg også haft tænkt på om det kan være det :)

jamen, jeg har lige fået vaskemaskine derude og den er hun altså ret vild med at lege med. og kravle ind under og da hun har brækket sin tå i forvejen over at lege med ting. synes jeg ikke det skal ske igen. hvis hun nu sidder fast lige pludselig derude. det har hun gjort under vores køleskab engang før :(.

Julie Stuhr

Citat fra: Malene Dato 25. August 2009, kl. 10:06
Har du prøvet noget ordentligt gaffa til wc'et? :lol: Ellers ville sådan en børnesikringsdims garanteret virke. Sådan en har jeg på mit køleskab og toiletbrættet og den får de dælme ikke op.

Er der noget klister-halløj bagpå eller er det noget der skal skrues fast eller hvordan?

Undskyld jeg forstyrrer din tråd, Sanne  :-$

Malene

Citat fra: Julie Stuhr Dato 25. August 2009, kl. 14:27
Citat fra: Malene Dato 25. August 2009, kl. 10:06
Har du prøvet noget ordentligt gaffa til wc'et? :lol: Ellers ville sådan en børnesikringsdims garanteret virke. Sådan en har jeg på mit køleskab og toiletbrættet og den får de dælme ikke op.

Er der noget klister-halløj bagpå eller er det noget der skal skrues fast eller hvordan?

Undskyld jeg forstyrrer din tråd, Sanne  :-$
Jeg ved ikke lige med den jeg linkede til, men dem jeg har, bliver bare klistret fast og de er også købt i BabySam :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Line

Min hvalp rusker også tremmer...
Nu har jeg haft hende i 2 uger...

Jeg har konsekvent ignoreret hende når det var hun gik i gang. Vi taler om ryggen til hende, uden at sende hende det mindste lille øjekast. Så har jeg konsekvent lukket hende ud og ind på faste tidspunkter. Når hun kommer i bur om aftenen går jeg i seng. Derved tror jeg at jeg giver hende en forståelse for min rutine, med at når man kommer i bur så går jeg i seng. Når det bliver morgen er der lidt larm fra menneskefødder, og så smækker døren, og når jeg kommer hjem er der de vanlige rengøringsrutiner i lejligheden med støvsuger eller gulvvask, lektier osv, og først derefter bliver man lukket ud.

I går havde jeg min første aften uden tremmerusk da hun blev puttet i seng - Det var bare en sejr :D

Pipvig

Jeg købte også Max i en dyrhandel hvor han havde stået alene i et par dage og skreget. Så da jeg ville putte ham i buret og sove den første aften stod han og skreg (da han vel og mærke vågnede for han sov da jeg puttede ham ned i det), han stoppede ikke før jeg tog ham op igen og han så at jeg var der. Sådan fortsatte det i 3 dage hvor jeg ikke fik ret meget søvn. Han faldt ikke i søvn før han lå på brystkassen af mig... Og jeg der troede at det jo var normalt at de skulle i buret og sove, ventede bare på han faldt i søvn efter at have leget en halv times tid med ham. Så jeg var træt!
Jeg løste det ved at lade ham være inde i buret mens jeg var oppe og gik rundt mens han kunne se mig, gå over og snakke med ham engang imellem... Tage ham op og snakke med ham så han kunne se at han kom op af buret og at han ikke skulle blive der, lade ham drøne rundt 1 times tid og lege... Og så lade ham sidde i buret et kvarters tid. Stille og roligt holdt han op med at pive, hænge øverst i buret i poterne og ruske i tremmerne. Og han har ikke gjort det siden.
Han gjorde iøvrigt også det samme både med mad og vand...

Måske det ville være et forslag?

Sanne05

Julie Stuhr: Det er da helt iorden, ville også være rart og vide om det var klister eller skruet fast :)

Line: hun ved at hun kommer ud om morgen lige når jeg vågner, da jeg alligevel går hjemme indtil jeg får et job. Så gør vi rent, støvsuger hver dag med hende, da hun elsker gå med den i munden, mens vi støvsuger somom hun går tur med den, det samme når vi skal vaske bord af efter morgenmad og så kommer hun og vil sove med mig på sofaen bagefter.  jeg har intet med hende om dagen, når hun bliver sat i bur. Det er kun om aften, når jeg går i seng :/

Pipvig: Jeg har haft Freja siden hun var 6uger gammel og hun har stort set gjort det siden første dag hun kom her hjem. men da hun skulle derover igen, fordi hun jo skulle have sin mor når hun ikke var ældre, ( de havde sagt hun var 12uger og vidste intet med hvor store de var der, så fik det afvide af en jeg kender med ilder at hun var 6uger ca kun )  hun var utrolig bange for ham manden der tog hende ud af buret og ville slet ikke over til ham igen, allerede der var hun tryg ved mig. da vi kom derover dagen efter, tissede hun i kassen, blev hidsig og jeg ved ikke hvad.. jeg har så været over og se det bur de var i. og der kan man også se at de har bidt i tremmer meget endda.

jeg har prøvet noget i stil med det du har prøvet med din, men det hjalp ikke her.
men nu må jeg lige prøve det af om det kan virke, altid et forsøg værd:)

Mange Tak for jeres svar.