Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Sorte slyngel

Startet af Anne, 30. September 2009, kl. 21:30

muligvisengnu

Nej nej nej! hun er da noget af det smukkeste jeg nogensinde har set! :o
- Tillykke med hende!

Bawa


Anne

Citat fra: tzari Dato 30. September 2009, kl. 23:28
der kom de  :) Hun er da ganske nydelig. Men troede du var sygeligt imod hybrider  :o  :P Tillykke med hende  :)

Sygeligt imod lyder som din egen definition... Så kunne jeg også sige at du var sygeligt for hybrider? Er dte sygeligt bare fordi jeg er lidt uenig eller hvad?

Jeg er ikke kæmpe fortaler for hybrid avl og det er jeg heller ikke blevet nu. Jeg havde mine betænkeligheder med at sige ja til en hybrid, men alle der har mødt hende sagde at man ikke kunne mærke det på hende og de havde ret, det kan man ikke. Det jeg har med hybrider er ud over at man skal være obs på temperament at jeg ikke mener at man kan sige at en ilder er et godt avlsdyr bare fordi man har fanget den ude i skoven, hvilket i øvrigt heller ikke er helt lovligt. jeg mener at en vildilder er en joker ligesom ale andet man ikke kender baggrund på. Men nitro er af flere generationer i fangeskab, så der kan man faktisk godt se lidt om alder osv da linien ikke er en vild ukendt. Spørgsmålet er også om man kan kalde ham 100% vild nu hvor linien har været i fangeskab så længe. I hvert fald så virker Joa på ingen måde vild, og da jeg ikke skal avle på hende er det det aller vigtigste, ud over at infoen på hende faktisk er ganske udemærket, vilde eller ej.

At jeg ikke selv ønsker at avle på noget med en ret høj procent er sandt, men som sagt. Hun er ikke avlsdyr og jeg går ikke ud og fanskaffer mig et 50% avlsdyr nu bare forid Joa er en sød hybrid.

Anne

Og tak til alle jer andre :) Jeg er glad for at i synes hun er fin.

trine: Ja nitro virker altså også helt normal. havde ham oppe hos PFF og han lå også bare i mine arme helt som en kælen tamilder. Måske skal ildere ikke bruge så mange generationer om at blive domisticerede? eller også har pff bare været heldige md netop ham.

tzari

jamen jeg undskylder ordet sygelig du overraskede mig bare ;)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

ludvig

Hvor er hun fin, hun ligner lidt min den ene fra han var lille :love:

Starshineferrets

Citat fra: Anne Dato  1. Oktober 2009, kl. 11:46
Og tak til alle jer andre :) Jeg er glad for at i synes hun er fin.

trine: Ja nitro virker altså også helt normal. havde ham oppe hos PFF og han lå også bare i mine arme helt som en kælen tamilder. Måske skal ildere ikke bruge så mange generationer om at blive domisticerede? eller også har pff bare været heldige md netop ham.
Har själv träffat nitro, och vildiller skulle jag absolut inte kalla honom... det är han för lugn och trevlig för.. och framförallt gosig :) Han har heller inte ett vildiller utseende, däremot finns det ju helt klart lite vilt i honom

Anne

Han skulle efter sigende være efter flere generationer af vilde ildre i fangeskab, men det er det eneste jeg "ved" om ham. Hvad han reelt er ved vel kun hans opdrætter, men det er hvad pff har fået at vide og jeg går ud fra de stoler på opdrætter. Det er ikke rigtigt min plads at diskutere hvad han er og ikke er. det eneste hybrid træk Joa har er farven og så måske en lille bitte smule i adfærden, men det er svært at sige om det er pga generne. Men jeg vil ikke diskutere nitros herkomst for han er ikke min ilder og jeg ved ikke andet om ham end at han er ret sød.

Katrine

Ildere: Loppen & Bamse

Oy

Hvor er hun smuk! Ville virkelig gerne have en i den farve engang! Vær stolt af hende, hun er sgu lækker!

Barky

Tillykke med din og Hessels lille sorte klat!
Jeg syns hun er super flot... Og jeg krydser fingre for at hende og My snart finder herligheden i at lege og putte med hinanden. :D
Jeg glæder mig til at se flere billeder af hende i fremtiden, og lege med hende når jeg kommer på besøg.

Det er virkelig sødt af alle de mennesker der har tilbudt dig hvalpe. Stor ros til dem alle og hatten af fra min side af.  :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Black Diamond

wee så kom der endelig billeder af den lille skøndhed. Jeg faldt også pladask for hende da jeg så hende. Jeg ser så meget af Felina i hende fra da hun var hvalp. suk :-$. Men alt det der gazelle og stædigheds gen som Felina har, kan jeg slet ikke finde i de her hvalpe. Hvad faktisk er sjovt da der er meget mere hybrid i dem her. Men jeg er virkelig store fortaler for Nirto efter det her kuld.
Det varmer mig virkelig at Anitta og Gorm gav dig hende her. Det var så stort gjort af dem. Og mest af alt varmer det mig du fik en lille legekammerat til My. Håber de finder ud af det sammen, men det tror jeg da på de gør. Held og lykke med hende. Glæder mig til at se billeder af hende frem over og følge hende. Farven venner du dig nok til  :fnis:

Anne

Arh jeg vil nu ikke sige at hun ikke har gazellegenet.... Hun har allerede været alle steder hvor det overhovedet er muligt

Namilla

Ih hvor dejligt at I har fået en ny pige! også selvom sammenførslen ikke er gået strygende...men sådan er det jo gerne med piger, de skal lige se hinanden an først... jeg synes jo hun er afsindigt smuk, men jeg er også vild med de mørke ildere...

NemoToft

Hej Anne. Tillykke med den lille pige. Hun er vildt lækker. Knus Dolly.