Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Farvel søde Nemo.

Startet af NemoToft, 18. November 2009, kl. 19:54

NemoToft

Stitch er kuldbror og blev næsten 3 år. Han blev aflivet i starten af maj sidste år.
Stitch ved vi ikke 100 % hvad han døde af. Men han havde en genstridig infektion i maveporten, overgangen fra mavesækken til tyndtarmen. Til sidst kunne maden ikke passere. Det var ikke kræft der drillede ham. Og han havde heller ikke lymfekræft. Desværre var prøverne fra det inficerede område og den lymfekirtel der blev sendt afsted, pakket i formalin. Så de kunne ikke lave en bakterie dyrkning. Så vi ved kun at det er en syrefast stavformet bakterie. Men ikke kræft.

Nemo har også fået sendt prøver afsted til Tyskland og England. Den her gang vil jeg gerne vide hvad han har fejlet. Så jeg håber de kan give mig et svar. Han fik røntgen fotograferet lungerne for et par uger siden. Og han havde lidt bronchitis. Og det eneste blodprøven for 3 uger siden kunne sige, var tab af muskel masse. Meen det havde vi nu selv set (mærket).... Ellers var der ingenting på blodprøven.

Alt den kræft ved ildere, er altså rigtig trist. Jeg er rigtig glad for, at de fleste gør en kæmpe indsats, for at lave ildere der kan blive hos os, bare lidt længere.


PiaLyng

Citat fra: NemoToft Dato 18. November 2009, kl. 21:07
Tak alle sammen.
Anne og Pia: Så nåede vi ikke en lille familie sammenføring. Det kunne nu havde været hyggeligt, at se Felix, My og Nemo sammen. Rikmas banden  ;)

Desværre nåede vi det ikke :( Kunne ellers være hyggeligt at se de smukke dyr sammen.
Det gør mig så ondt at du har mistet endnu et af dine pelsbørn<3

NemoToft

Nej, desværre. Vi er altså nogle drys... Jeg glæder mig til at se My og Felix. Jeg håber jeg kan se en lille Nemo i deres øjne.
Faldte lige over et billede af Nemo og Stitch. Billedet er 2 år gammelt. Men jeg syntes det er så godt...

Stitch til venstre og Nemo til højre.

Anne

Det er virkelig et godt billede!

Jeg tror helt sikkert du vil kunne se dem i My, hun er jo også standard og hun ligner SÅ meget. Kan tage et billede af ende en af dagene hvis det er.

NemoToft

Ja. Vil rigtig gerne se et billede af My. Og Pia, jeg vil også gerne se et billede af Felix.

PiaLyng

Citat fra: NemoToft Dato 20. November 2009, kl. 23:19
Ja. Vil rigtig gerne se et billede af My. Og Pia, jeg vil også gerne se et billede af Felix.

Skal nok se om han gider se pæn ud for engangs skyld :D
Det sådan et smukt dyr af dine engle :D

Black Diamond

Sikke et god billede, bliver helt trist nu  :'(

NemoToft

#37
Hej Alle. Og især Nemo's familie, My og Felix.
Så kom svaret på Nemo fra laboratoriet i England. Nemo havde lymfekræft i milten og leveren. Betændelse i tyndtarmen. Forstørret lumfeknuder langs tarmen pga af betændelses tilstanden i tarmen. Men ikke lymfekræft i lymfeknuden (endnu). Det er højgrad lymfekræft (b-celle lymfosarkom) og laboratoriet statestik giver prognose på få uger til 2 års levetid efter diagnosen. Det kan gå rigtig stærkt med udviklingen af lymfekræft. Og de beskriver også (som vi vist alle ved) at der syntes at kunne se noget arveligt i lige præcis den her lymfekræftform. 

Ja, et rigtig trist svar for My og Felix.  :(


Her hjemme har det givet os ro i sjælen. Det var rigtig rart at få besked. Jeg var bange for ting der kunne smitte de 2 andre fyre. Og nu hvor Nemo stille sov ind under narkosen, skal jeg ikke tage stilling til, om han skulle være lidt ved os endnu, før han skulle forlade os. Jeg ved at jeg hver dag ville kigge på ham og vide at han var alvorlig syg. Og hver dag ville jeg skulle overveje om Nemo's liv var godt for Nemo. Og det er selvpineri, for Keld og jeg. Og selvfølgelig forfærdeligt for lille Nemo.

Nu kan vi se frem til 2 ildere der bliver 100 raske år. Vi har nysset 4 ildere farvel og har nu prøvet de 3 typiske sygdomme: forstørret binyre, insulinom og lymfekræft.... Så det må være vores tur til at få 2 ildere der skal blive tusse gamle.  :)
Knus Dolly.

Anne

Jeg forstår godt du er glad for diagnosen, og jeg er glad på dine vegne over at du har fået svar og over at du har fået rosen og visheden om hvad det var og at du ikke kunne have gjort noget anderleds.

Ja det er nok desværre arveligt, og som skrevet nøjagtigt det faren også døde af i samme alder.
Når jeg ser påå My kan jeg ikke helt lade være med at se det sidste billede af Nemo for mig, for hun ligner ham meget. men jeg kan ikke gøre andet end at håbe at hun lever længe trods alt.

Jeg er dog glad for at jeg har fundet hendes familie på nettet så jeg i det mindste kan holde lidt øje, og det har været en fornøjelse at se billeder af Nemo og høre om ham, ligesom jeg stadig elsker at se billeder af Felix.