Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

HJÆÆÆÆLP!!!

Startet af Sjasen, 18. November 2009, kl. 21:00

Sjasen

Efter at vi har fåer de to dejlige ildere Fister & Balder til vores egen Snusen, er det bare gået ned af bakke....

Vi fik fister & Balder for at Snusen havde selskab, men desværre har det ikke hjulpet, tværdigmod..
Fra vi før havde en dejlig, glad,renlig og legesyg Snusen, har vi nu en meget meget anderledes ilder.

Fister og Snusen kan bare ikke sammen, jeg ved ikke hvad der sker, men de er virkelig ondskabsfulde overfor hinanden, og de har virkelig en dårlig stemning omkring dem, når de ser hinanden. De stirre bare på hinanden i lang tid og hvæser og så hopper Fister som regl på Snusen.
Balder er lidt ligeglad og lader snusen være, men snusen hvæser også af ham.

Snusen har for det første taget meget på sys jeg, han vil ingenting og ser direkte deprimeret ud!!! han sover hele tiden, ligger sit hovede på mine fødder og vil hele tiden op, og følger efter mig. han vil ikke lege mere overhovedet, han laver på gulvet konsekvent (Som han før aldrig har gjort! og vasker sig ikke, så han er fuld af tis på maven) og ja, er bare en anden sørgelig ilder sys jeg.

De har lige været oppe og tottes igen nu og Snusen skriger og løber "i seng" han gemmer sig i sin seng og lukker øjnene, mens fister bare står og stirre på ham....

Hvad skal jeg gøre!!! håber nogen kan hjælpe!!! De alle tre er vidunderlige hver for sig og de bedste ildere man kan få!!
Men det kan ikke blive ved, når de er sådan overfor hinanden.

Håber virkelig nogen har en løsning til mig....:(

Sara

ilderhjemmet

Hvorlænge har du haft de to sidste og hvor gamle er de
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Julbert

Meget muligt jeg er helt forkert på den her, men jeg kommer bare lige med et bud :)
Nu ved jeg ikke hvor lang tid i har haft dem alle, men i mine ører lyder det bare til de ikke kan sammen.. og så tænker jeg om den bedste løsning for alle ikke kunne være, at i må have dem hver for sig når de er ude af buret, eller om i skal af med en af dem?
Det er vel med ildere som med mennesker - nogen kan bare ikke rigtig sammen? -eller hva?
Jeg ved det ikke... Mener bare, at hvis det altid har været sådan og ikke er blevet bedre, så kan det være de bare ikke kan li hinanden og så må man måske affinde sig med det og finde på en ordentlig løsning. Det er jo i hvert fald synd hvis de ender med at være depri og ikke har det godt.

Det var bare et bud herfra - held og lykke! Håber du finder en løsning hvor du kan beholde alle :)

Shamua

Hvis det er 3 hanner, er de så kastereret?

Vh. Marianne

lille_jill

Hvor længe har Snusen være alene? (kært navn btw)

Sjasen

hej alle! Og mange tak for svarene!

Snusen har vi haft i 4 år, og han havde en rigtig go ven, som desværre døde for 4 mdr siden...Defor fik vi Fister og balder, som begge er ca 4 år, hvilket snusen også er. De alle er kastereret :)

Jeg har selv lidt en ide om at de bare ikke kan sammen (Som med mennesker)...Ved ikke om snusen er for emsi, han virker bare bange for dem...
jeg går selv ,med tanken om at komme af med dem eller noget, men det er bare så hårdt for de er vild dejlige!
Og hvem skulle det så være? Snusen eller de to andre..Og er bange for at snusen måske ville forblive den samme selvom de kom væk..

De alle tre går løs og sover hvor de vil, det er også derfor de ikke er op af hinanden hele tiden...men fister og balder leger rigtig godt sammen, så det er bare så synd at snusen ikke har sin ven mere, og nu bare har uvenner og er depri...

Håber bare der var en løsning som gjorde at de bare fandt ud af det..:)

NemoToft

Hej. Det er rigtig trist for jer. Nogle ildere bliver aldrig venner. Andre skal bare have lidt tid. Jeg tror der gik 2 måneder før vores den ældste holdte op med at tæske de 2 nye. De 2 nye var godt nok hvalpe og gjorde jo ikke modstand. Og det gør dine 2 sikkert. Hvor længe har du haft Fister og Balder?
Knus Dolly.

Julbert

Kan jeg godt forstå, det er da også rigtig ærgeligt at skulle af med en af dem når de alle er nogle dejlige dyr :) -men det er vel også lidt synd hvis Snusen skal gå og være depri og bange - det var trods alt også ham der var først.. Den er svær, jeg ville bestemt hade at stå i samme situation, men tror jeg ville tænke, at kan de ikke sammen, så ville jeg blive nødt til at komme af med den eller dem jeg sidst har anskaffet. Har selv prøvet at tilføje en han til min lille klike - han var så sød og kær, men en af tøserne kunne ikke li ham, og så måtte jeg jo af med ham igen ligemeget hvor sød han var - desværre... Men pigerne var der jo føst og de skulle ikke føle sig utilpasse eller bange i deres eget hjem hvis du forstå?

Om ikke andet, så håber jeg du finder en løsning på det hele! :)

lille_jill

hvor længe har i forsøgt at sammenføre?

Sjasen

De har været sammen alle sammen i nok 3 mdr?

Jeg kan forstå på jer og andre jeg har hørt at det nok er det bedste at skille dem ad...Og et andet råd jeg har fået er at bruge mere tid på snusen og gå ture med ham alene, så han får lidt "opturs" tid :)

jeg tror desværre ikke at de kommer til at kunne sammen, det ligner ikke bare typisk hiraki kamp, snusen er virkelig ked kan jeg mærke...:(

åååhhhh det er bare så træls! Vi havde bare håbet på at han ville blive rigtig glad med venner, siden hans ven jack døde...

Anne

Jeg troede kun i havde haft de andre i en måned? Fik i dem ikke i oktober?

Det er kun jer selv der kan vurdere om der skal ske noget drastisk, men tit kan sammenførsler godt være meget trættende og man kan blive rigtigt ked af det når det ikke går godt. Joa og My kunne heller ikke samen far dag 1 og der havde det det faktisk rigtigt dårligt over at My var "ked af det", men det går fint nu.

Sjasen

Nej jeg vil mene det er snart 3 mdr? Eller måske 2...? I hvert fald virker det som hunderede år...:!!!


En anden ting, så som jeg sagde så ligger snusen sig ned i sin seng og lukker øjnene når de andre kommer, og så blir han helt slap, selv når jeg tager ham op, så er han helt slap og har lukket øjne....er det noget forsvarsmekanisme eller?

Anne

Ja det er det. Han "spiller død", altså ikke sådan de tror han er død, men sådan de kan se han ikke er farlig. Han viser underkastelse.

Jeg mener bare i fik dem efter mine døde (jack døde efter mine? det var i september) og at i ledte efter nye da jeg fik Joa, men det er selvfølgelig heller ikke så vigtigt. Jeg tænkte bare at sammenførsler gerne tager over en måned.

Jeg føler nu også jeg har haft Joa længe, men det har jeg faktisk ikke.

Sjasen

Ja ok, det kan også være...:) men hans underkastelse virker bare som om han har givet op, han vil jo ikke engang slås?
Så ved ikke om han overhovedet vil gøre det på noget tidspunkt..:(

Det med at han heller ikke er renlig eller noget nu, tror du det er ren protest?

Anne

Ja det med at han ikke er renlig har helt sikkert noget med de andre at gøre. Det lyder som om han er ret stresset af dem, så det e vigtigt at i tager noget tid kun til ham og evt i første omgang kun sammenfører ham med den han kan sammen med nogenlunde, og så kan i jo tage den sidste med ind over når de 2 første kan sammen.