Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Øv bøv og snøft!

Startet af Julbert, 30. November 2009, kl. 11:35

Julbert

Ja.. som overskriften siger, så er det hele bare øv bøv lige nu.
Som nogen af jer måske har set/læst, er jeg på jagt efter en sød lille pige til min lille flok herhjemme - og jeg fandt en! :)
En lille albino hun på 3 mdr, og kun få km fra hvor jeg bor, så kunne ikke være mere perfekt.
Men men men... Hun er så utrolig utryk ved omgivelserne, altså mig, min kæreste og vores to andre ildere... Og det gør altså vi ikke kan komme til hende, hun smutter lige så snart man nærmer sig hende - skulle det dog lykkes at komme tættere på, så bider hun og hun skider og tisser overalt :( Men det har vi tænkt vi måske nok skulle have en chance for komme over, men så er der jo lige det problem med de andre små vi har - den ene er bestemt ikke glad for hende. Uden for buret går det ok, de napper lidt i hinanden men ellers vil jeg sige det går ok.. Lige så snart de kommer ind i buret, SÅ tager fanden ved Freja (den ene af vores tøser på 2 år) og så får den nye dælme nogle tæske, så hun skider og tisser og skriger, mens hun bliver rusket rundt af Freja. Freja vil på ingen måde acceptere hun er i deres bur. Da vores bur er et min kæreste har bygget, er det bygget efter de to vi har, men den nye er så lille hun kan klemme sig gennem træmmerne, så hun smutter klart nok ud lige så snart Freja slipper hende.. Nu er min kæreste så blevet så træt af at prøve med nye ildere i flokken (hende vi har nu er nr 3) så han har sagt hun skal tilbage til ham vi har købt hende af og han vil ikke give en ny en chance - snøft!
Jeg går så sadig med tankerne om en ny, da jeg bare så frygtelig gerne vil have tre, så jeg er stadig lidt på udkig.. og havde snakket om de to piger fra Hillerød internat, men det kan jeg jo godt se ikke går nu, hvis det ikke skulle gå med dem vi har.. kan jo ikke rigtig levere dem tilbage hvis det ikke skulle gå. Og tænker også, at hvis jeg skal finde en ny, så må jeg selv klare det, da min kæreste nægter at være med i det mere... så er der nogen der kender nogen fra Aalborg der har en pige de skal af med - eller et andet sted, men selv kan komme med hende, så er jeg stadig interesseret.

Skulle bare lige ud med det, er så ked af det ikke rigtig vil lykkes at finde en, og at min kærest nu er blevet så træt af det "show" med at skal ud og hente en ilder og så den skal leveres tilbage fordi det bare ikke går.. og vi skal ud og låne bil hver gang.

Øv bøv og snøft!

KariN

Min første ilder ville heller ikke dele bur med nogen andre ildere, Hans bur var hans og andre var ikke velkomne derinde, ikke engang hans allerbedste ven.

Jeg accepterede dog at han ikke ville dele sit bur, for udenfor buret var der ingen problemer imellem mine to drenge. Så jeg valgte simpelthen bare at have to bure. Godt nok fylder to bure lidt men hvis de sagtens kan enes og lege udenfor buret så syns jeg da klart at det er en måde at gøre det på :) Håber i finder en løsning
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Shamua

Du skriver godt nok at han ikke vil give hende en chance. Sådan var det også da vi fik venus.. Hun bed og var bare irriterende, så min kæreste insisterede på at hun skulle tilbage. Jeg fik forklaret ham at det er fordi hun er utryg i nye omgivelser, og at hun bare er en hvalp der skal opdrages på. Så vi blev enige om at vente 4 uger og se hvad der ville ske, og efter 2 uger var hun egentlig allerede meget sødere, så vi blev enige om at beholde hende, fordi tiden viste at hun var god nok.

Måske du skulle lave en aftale med din kæreste og der hvor du købte hende om at se tiden an 3-4 uger, og hvis det så ikke går, må vedkommende tage hende tilbage. Kan det lade sig gøre måske?

Vh. Marianne

lille_jill

Hvorfor så ikke lade dem gå fri hvis de nu ikke vil være i buret alligevel?

Julbert

Jamen det synes jeg måske ikke lige er det helt optimale. Er enig i det ville være super, men jeg er ikke interesseret i, at der bliver skidt og tisset over det hele.. har trægulv, vel at mærke et gammelt et, det er ikke lakeret eller noget, så det suger alt hvad der kommer på det og må sige jeg ikke er interesseret i at gå i en hørm af ilder-tis og lort. Er også overbevist om, at det ikke det er noget med de ikke vil være i buret - de hopper faktisk selv derind nogen gange hvis det står åben for at sove - Freja vil bare ikkke have andre derinde end hende selv og Mille.. De går jo normalt også udenfor buret når vi er hjemme, så er der jo på ingen måde grund til de skal sidde derinde og kigge - det vil jeg da heller ikke have samvittighed til :)

lille_jill

har i ikke et badeværelse hvor den sidste så kan gå?

Julbert

Citat fra: Shamua88 Dato 30. November 2009, kl. 12:14
Du skriver godt nok at han ikke vil give hende en chance. Sådan var det også da vi fik venus.. Hun bed og var bare irriterende, så min kæreste insisterede på at hun skulle tilbage. Jeg fik forklaret ham at det er fordi hun er utryg i nye omgivelser, og at hun bare er en hvalp der skal opdrages på. Så vi blev enige om at vente 4 uger og se hvad der ville ske, og efter 2 uger var hun egentlig allerede meget sødere, så vi blev enige om at beholde hende, fordi tiden viste at hun var god nok.

Måske du skulle lave en aftale med din kæreste og der hvor du købte hende om at se tiden an 3-4 uger, og hvis det så ikke går, må vedkommende tage hende tilbage. Kan det lade sig gøre måske?

Det vil jeg meget gerne, men ham vi har købt hende af, vil ikke vi beholder hende så lang tid, hvis vi alligvel ikke ender med at beholde hende.. Men tænker ikke det som det største problem - han lyder som en man kan snakke med, så vi kan måske godt få lov til at beholde hende lidt mere. Problemet er nok mere, den bette klemmer sig ud mellem tremmerne når Freja flyver på hende.. Hun stikker jo af hver gang, hvilket er klart nok jo - aldrig sjovt at få klø. Men de når jo ikke at finde ud af det sammen når hun smutter ud hver gang og vi har altså ikke plads til to bure i den her lejlighed.. lige nu står den bette i et mindre bur ude midt på køkkengulvet, det er jo ikke lige den bedste løsning, men vi har bare ikke rigtig pladsen til to bure :(

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Undslyld. nu blander jeg mig lige! du havde slet ikke overvejet at det er langt fra de fleste ildere bare lige vil accepterer en fremmed ilder der skal blive boende på dens teritorium med det samme!
Der gik ca, 3 mdr. før min første ilderhan ville accepterer mine to nye i HANS bur. Sammenføring kan tage laaang tid og man må ha tolmodighed. MIne sås kun uden for hver deres bure et stykke tid hver dag, og til sidst kunne de så bo i bur sammen.. men det tager tid.
Derfor bør din nuværende ildere og den nye ha hver deres bur i starten, så de lige kan få en pause!
Det er ikke for at skælde dig ud, men sys ikke det lyder som om du lige har tænkt dig om. og hvis du ikke har plads til et til bur eller som jill siger den nye kan gå på toilettet så skulle du måske bare nøjes med de to du har i forvejen, hvis det går godt!

Julbert

Citat fra: lille_jill Dato 30. November 2009, kl. 12:32
har i ikke et badeværelse hvor den sidste så kan gå?

Jo, selvfølgelig har vi et badeværelse ;) -men ville det være optimalt for hende at gå derinde? Jeg spørger fordi jeg ikke ved det - umiddelbart vil jeg selv sige nej og specielt hvis det ender med de ikke finder ud af det i buret - hun kan ikke gå derinde resten af hendes liv, det syns jeg ikke er ret fair overfor hende... Nu er det ikke voldsomt stort badeværelse vi har, men vi kan jo ikke engang få en hængekøje op, fylder vi rummet med legetøj kan vi ikke selv være der - vi skal jo trods alt brug badeværelset hver dag, flere gange og dagen og skal man kæmpe sig igennem legetøj, toilet og andre ilder-ting, for selv at komme på toilettet eller i bad, tror jeg hurtigt min kæreste og nok også jeg selv vil blive lidt træt af det.
Jeg elsker mine dyr og vil elske at få en mere, men det skal bare ikke være på bekostningen af alt for mange andre ting.. jeg håber det lyder bare lidt forståeligt.. Jeg vil bare ikke kunne leve med resten af tiden mit badeværelse er blevet til er ilder-bo, de fylder jo en del i forvejen, hvilket jeg også synes er helt fint, men synes ikke det skal ende med de overtager hele lejligheden :S

Julbert

Citat fra: A_M_T Dato 30. November 2009, kl. 12:46
Undslyld. nu blander jeg mig lige! du havde slet ikke overvejet at det er langt fra de fleste ildere bare lige vil accepterer en fremmed ilder der skal blive boende på dens teritorium med det samme!
Der gik ca, 3 mdr. før min første ilderhan ville accepterer mine to nye i HANS bur. Sammenføring kan tage laaang tid og man må ha tolmodighed. MIne sås kun uden for hver deres bure et stykke tid hver dag, og til sidst kunne de så bo i bur sammen.. men det tager tid.
Derfor bør din nuværende ildere og den nye ha hver deres bur i starten, så de lige kan få en pause!
Det er ikke for at skælde dig ud, men sys ikke det lyder som om du lige har tænkt dig om. og hvis du ikke har plads til et til bur eller som jill siger den nye kan gå på toilettet så skulle du måske bare nøjes med de to du har i forvejen, hvis det går godt!

Som du siger, så har jeg har vel ikke tænkt mig om...

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Julbert Dato 30. November 2009, kl. 12:47
Citat fra: lille_jill Dato 30. November 2009, kl. 12:32
har i ikke et badeværelse hvor den sidste så kan gå?

Jo, selvfølgelig har vi et badeværelse ;) -men ville det være optimalt for hende at gå derinde? Jeg spørger fordi jeg ikke ved det - umiddelbart vil jeg selv sige nej og specielt hvis det ender med de ikke finder ud af det i buret - hun kan ikke gå derinde resten af hendes liv, det syns jeg ikke er ret fair overfor hende... Nu er det ikke voldsomt stort badeværelse vi har, men vi kan jo ikke engang få en hængekøje op, fylder vi rummet med legetøj kan vi ikke selv være der - vi skal jo trods alt brug badeværelset hver dag, flere gange og dagen og skal man kæmpe sig igennem legetøj, toilet og andre ilder-ting, for selv at komme på toilettet eller i bad, tror jeg hurtigt min kæreste og nok også jeg selv vil blive lidt træt af det.
Jeg elsker mine dyr og vil elske at få en mere, men det skal bare ikke være på bekostningen af alt for mange andre ting.. jeg håber det lyder bare lidt forståeligt.. Jeg vil bare ikke kunne leve med resten af tiden mit badeværelse er blevet til er ilder-bo, de fylder jo en del i forvejen, hvilket jeg også synes er helt fint, men synes ikke det skal ende med de overtager hele lejligheden :S
Det skulle jo bare være midlertiddigt. som jeg har skrevet, så tager en sammenføring altså lang tid, eller det kan den i hvert fald gøre!

Julbert

#11
Det ved jeg den kan - har jo to nu som ligesom også skulle føres sammen, så har prøvet det før.. og havde også ildere da jeg boede hjemme, var vel 16-17 år, og der havde jeg også nogle som skulle føres sammen. Ingen af de sammenføringer har været noget problem, de har elsket hinanden fra starten og var vel bare så naiv og godtroende at det kunne lade sig gøre igen.. kan godt være de kommer til at kunne sammen, men min kærestes tålmodighed er ved at være opbrugt, og jeg bestemmer ikke alt her i huset, så vil han ikke have hende må jeg trods alt også lytte til ham og så må vi finde ud af det. Ligemeget hvad synes jeg ikke jeg på nogen måde kan tillade mig at sige vi SKAL beholde hende.
Jeg tænkte mig ikke om, det kan jeg vel kun give dig ret i. Ville også bare fortælle hvordan og hvorledes og måske høre hvad andre havde af forsalg eller noget - det har jeg så fået nu. Tak

Anne

Jeg har prøvet en dl sammenførsler, og det er da dejligt du har oplevet at alle kunne fra start, men sådan ser virkeligheden langt fra altid ud.
Når de kan sammen udenfor buret så lad dem da gå sammen der indtil de er helt trygge ved hinanden. Når de så er det så prøv med buret. Det er stressende for dem at de har hinande hele tiden når de ikke kan lide hinanden, og buret kan være deres pause fra hinandne i starten inden de kan sammen.

Når de kan sammen udenfor buret er der bestemt stadig håb!
jeg ville lade de være ude sammen så meget som overhovedet muligt, og pludselig så vil du finde de sovende sammen osv. Så kan du forsøge med buret igen.

Julbert

Ja, det er jeg med på.. jeg har jo så fundet ud af nu de ikke altid kan fra start og jeg er da søreme også ked af jeg ikke har tænkt mig godt nok om - min fejl.
Jeg har snakket med ham jeg har købt den bette af og han har sagt ok for at give hende et par dage mere her.. Så må jeg jo se hva kæresten siger til den når han kommer hjem i aften. Og håbe på hun kommer til at stole på os og hun finder ud af det med de andre inden han vil have hende tilbage.


Anne

Det var ikke for at dunke dig i hovdet, bare for at dele mine erfaringer ;) Når nu de kan sammen ude af buret så er jeg ikke i tvivl om at det kommer