Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Øv bøv og snøft!

Startet af Julbert, 30. November 2009, kl. 11:35

Julbert

Nej, jeg tog den heller ikke som "dunk" i hovedet - er skam da glad for at høre lidt erfaring fra andre.. :) Det var bare en af de første beskeder der blev skrevet, den tog jeg nok lidt som at blive dunket... og vil da nødig være nervøs for at skrive noget herinde uden af få nogen på kassen fordi andre ikke lige er enige eller sårn noget, men kan være jeg er nærtagende :)
Men har dem alle ude nu, og Freja er begyndt at gå lidt mere efter den bette, så det er ikke kun inde i buret hun får klø - det er dog ikke så voldsomt udenfor som inde i buret - her kan hun så også bedre slippe væk igen. Mille render også efter hende, men hun bruger sådan set kun hendes krop til at få "has" på hende.. hun smider sig næsten ovenpå hende og snuser hende i rumpen. Eller så vender hun rumpen til og skubber den bette på den måde - ser næsten lidt sjovt ud, men har ikke set hende brug etænder og bide. Jeg tvivler så meget på, at den bette fis synes det er ret sjovt, hun piver, skriger, tisser og skider når de andre kommer for tæt på eller vil "møfle" hende og så har hun lige haft sat gibisset i min hånd :S
Må indrømme jeg har svært ved at se om det er noget de nogenside kommer til at kunne sammen og om hun kommer til at stole på os..  >:|

Amazing Ferret

Sammenførelser kan tage lang tid - nogen gange lykkes det og andre gange ikke

Min gamle tæve Izzy ka og vil ikke acceptere andre end dem hun går sammen med nu - jeg har prøvet med alle mulige forskellige og det er bare ikke lykkes og så har jeg hendes datter Lina som også plejer at være lidt af en gimpe, men det har endelig lykkes mig at få Lina til at acceptere 4 nye - hvilket er en stor ting.

Så hav tålmodighed og giv dem den tid det tager

Namilla

Det lyder rigtig meget som om du selv har givet op... hun er nummer 3 i forsøger at sammenføre med de to andre, og så har I ikke fundet på andre løsninger, end at tvinge dem til at dele bur, endnu? Hvis man virkelig vil sammenføre, så kræver det altså blod, sved og tårer... Jeg er ked af at dunke dig i hovedet, og jeg håber ikke du opgiver at søge råd, men jeg tænker altså bare på de små ildere...
Hvis du har viljen til det her, så lad den nye bo på badeværelset midlertidigt, eller få fat i et bur mere...og så må I leve med rodet...der er vel også ilderrod i resten af lejligheden, så det går vel nok, hvis det er midlertidig... Lad dem få så meget udetid sammen som muligt (al den tid I er hjemme), og luk dem så hver for sig om natten. Jeg synes det lyder til at der er håb endnu. Brug gerne en del tid ude på badeværelset med den nye, så hun bliver tryg ved Jer. (eller giv hende tid alene ude i stuen) Men sørg for at give hende kvalitetstid, hvor hun kan opsøge Jer...
Hvis du derimod har opgivet, så få hende tilbage til den tidligere ejer, så hun kan få et nyt, forhåbentligt permanent, hjem. At tvinge dem til at dele bur er ikke løsningen...

Julbert

Citat fra: Namilla Dato 30. November 2009, kl. 18:27
Det lyder rigtig meget som om du selv har givet op... hun er nummer 3 i forsøger at sammenføre med de to andre, og så har I ikke fundet på andre løsninger, end at tvinge dem til at dele bur, endnu?

Jeg vil gerne lige fremhæve jeg ikke tvinger nogen til noget her!! Jeg har prøvet at sætte dem sammen ja, og det kunne de ikke finde ud af, så hun kom i et andet bur. For pokker man skal passe på med at skrive noget herinde.
Ja undskyld jeg så lyder irriteret, men det bliver jeg altså også nu.. Jeg mener selv jeg er ok til ildere og har brugt meget tid på at læse om dem og har trod alt haft dem i flere år. At jeg så laver en fejl eller gør noget som andre evt ikk er enige i.. Jamen.. jeg ved da næsten ikke hva jeg skal skrive.. Men jeg vil ikke have dén på mig, at jeg tvinger nogen til noget her, for det gør jeg ikke!



Julbert

Citat fra: Amazing Ferret Dato 30. November 2009, kl. 18:22
Sammenførelser kan tage lang tid - nogen gange lykkes det og andre gange ikke

Min gamle tæve Izzy ka og vil ikke acceptere andre end dem hun går sammen med nu - jeg har prøvet med alle mulige forskellige og det er bare ikke lykkes og så har jeg hendes datter Lina som også plejer at være lidt af en gimpe, men det har endelig lykkes mig at få Lina til at acceptere 4 nye - hvilket er en stor ting.

Så hav tålmodighed og giv dem den tid det tager

Ok.. Jeg håber bare sådan, vil frygtelig gerne have tre, men mine behov skal jo ikke komme før deres, når det er deres "hverdag" der bliver lavet om på og det er deres bur der flytter en fremmed ind i.
Men ja, jeg giver dem noget mere tid - så længe jeg kan eller indtil ham jeg jo har købt hende af vil have hende tilbage. Tak for råd :)

Namilla

Jeg har bare ikke set at det har stået nogen steder, at du havde et ekstra bur? Du har skrevet at du ikke har plads til et ekstra bur, og at du ikke gerne vil have ilderen på badeværelset, og du vil ikke have hende fritgående...så er det jo svært at tro andet...

Julbert

Hvis du havde læst hele tråden igennem, vil du se at jeg før har skrevet, at den nye pt er i et andet bur - hun er ikke i bur med de andre to!! Nej, vi har ikke plads, men selvf. tvinger vi ikke hende til at være derinde når de ikke kan sammen, så hendes bur står inde midt i stuen.