Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Ildere og katte??

Startet af Mike, 30. November 2009, kl. 22:49

Frikken

Citat fra: tzari Dato 19. August 2010, kl. 20:46
Nu jeg skal fortælle dig du har brudt loven og de killinger skal retur med det samme.  Så må du pudse dyrenes beskyttelse på hende hvis det er så slemt der hvor de er fra. Ved at fjerne dem så tidlig har du ikke kun brudt den dansk lovgivning du har også risikeret at alle 3 får psykiske problemer og bliver problem katte.

Så må du pudse dem på mig. Jeg tog en ret spontan beslutning da jeg så hvor dårligt de katte havde det, og hvis de var blevet hvor de var, havde de ikke haft noget liv længere! Jeg vil ikke bare stå og se til, mens den ene bliver slået ihjel af moderen og de to andre bliver ædt op af lopper! Og tak for hjælpen i øvrigt.

tzari

Du kunne have givet dem en loppekur så.  Det du gjorde var selvtægt og en bjørnetjeneste. Jeg har set hvormeget skade dyr kan tage af at blive taget fra for tidlig, så du får ikke min ros for det du gjorde  ;) 
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Frikken

Citat fra: tzari Dato 19. August 2010, kl. 21:34
Du kunne have givet dem en loppekur så.  Det du gjorde var selvtægt og en bjørnetjeneste. Jeg har set hvormeget skade dyr kan tage af at blive taget fra for tidlig, så du får ikke min ros for det du gjorde  ;) 

Har ikke behov for din ros. Jeg har passet og plejet de katte, og de har det som blommen i et æg. Kom igen om et halvt år, og jeg skal vise dig at de kun har fået det bedre af at være kommet væk fra den mishandling.

Så du mener at jeg skal gå ind i et fremmed hjem og give dem en loppekur? Kanon.

Ferretmania

Først skriver du at moderen ikke vil vide af killingen og bagefter at du ikke vil se på at moderen slår den ihjel ?

Og uanset om du mener de har fået det bedre eller ej..så er det stadig ulovligt det du har gjort ,eftersom killinger ifølge loven ,ikke må fjernes fra deres mor før de er 12 uger gamle .
Hvis du mente der var tale om misrøgt ,så skulle du have meldt ejeren til dyrenes beskyttelse i stedet for at have taget loven i egen hånd :)

KittAnderson

Jeg gjorde det samme for nogle uger siden. Det er bare svært at er på at dyr har det dårligt. Lovligt eller ej.

Jeg ville vente med at sætte killingerne sammen med ilderne, til de er tilstrækkeligt store nok til at kunne sige fra. Det må d elv bedømme hvornår er, men omkring 14-25 ugers alderen vil jeg mene. :)
Jeg har katte og ilder sammen, og det går som smurt. Det er rigtig dejligt at se dem lege sammen.
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Amazing Ferret

Det kan godt være det bare er mig,  men en uge skader satme ikke killingen. Jeg har haft op til flere killinger som 8 ugers og INGEN af dem var skadede. Det var de mest rolige og legeglade katte man kan få

Jeg ved godt loven siger de skal være 12 uger, men klap lige hesten folk

KittAnderson

Helt enig med Erika :)

Det er jo ikke ret lang tid siden at Killinger kun skulle være 8 uger, og ingen af dem vi har haft her været tossede, skøre mm.
Men ingen tvivl om at Killinger har bedre af at være 12 uger hos deres mor...
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Fuske

hld da op en konstruktiv tilbagemelding

ja idealet er 12 uger men ingen regel uden undtagelser siger hende der med dyrlægens acept har haft haft 2 katte tget for tidligt grundet risiko for død samt har hjulpet med at opfostre en killing hvis mor ikke ville vide af ham!

Prøv lige selv at se på hvor konstruktive jeres udmeldinger ikke er. hvad regner i med at få ud af dem ud over at personen evt ikke skriver herinde igen fordi hun føler sig tråd på?

Dyrevelfærd er noget man præger folk til ikke noget man harmdirrende kaster i hovedet på folk. det eneste man får ud af det er da at folk finder os uden for pædagogisk rækkevidde og finder andre (måske mere tvivlsomme) steder at søge råd

så hvad med at finde guleroden frem istedet og dermed skabe et tillidsbånd som giver mulighed for prægning? (havde det været en ilder der havde opført sig uterligt havde i dælendylme heller ikke været sådan de med rive og hvis i havde var der faldet brænde ned herinde)

så frem med kammertonen og noget konstruktivt
Båt båt fra Janni og Quark og Frida