Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Børster i tænder??

Startet af Elvis, 7. Februar 2010, kl. 13:11

Elvis

Børster i jers illders tænder?? Hvad for noget tandpasta må de få??

lille_jill

Giv noget tørret og råt kød istedet, det er meget bedre :)

Starshineferrets

nope ingen tandborste. Här får dem Barf, och ingen har tandsten

FerretParadise

Jeg gør på mine 2 ældste ildere, da de ikke gider spise kød eller foderdyr.
Jeg bruger så en tandpaste til hunde/katte med leversmag, og en lille børnetandbørste.
Ann Hillerslev.

Elvis

Hvad er barf Starshineferrets??

Julie Stuhr

Bare And Raw Food, mener jeg det står for.
Det er fodring med kød og knogler.

Hvad fodrer du dine ildere med, Elvis? :)

Elvis

Får de ikke knogler galt i halsen??
Mine de får tørkost....

Namilla

Ildere kan sagtens spise knogler, så  længe de er rå (de må aldrig få tilberedte knogler, da de kan splintre)... Du kan fodre udelukkende med kød, det er nok det bedste for ilderne...men ellers kan du sagtens give råt kød/ tørret kød som godbidder...

Julie Stuhr


Bawa

#9
Jeg giver mine tørt kød, det hjælper :)
Det kan du få ved dyrehandlere landet rundt.

Ellers så kig her: www.barf.dk

Starshineferrets

BARF står för Biologically approriate Raw Food. Och det innebär att man försöker eftrlikna djurets naturliga kost, om det så är iller, hund, katt, kanin eller fågel. Alla djur går att barfas.

Anne

Jeg børster tænder på mine, da jeg så en tråd om at ferret paradise gjorde det med hendes veteraner. Jeg ville kun børste på den gamle af mine, men den unge er så vild med tandpastaen (leversmag fra kw) at hun står og tigger når den gamle får børstet tænder, og hun nyder det når det er hende der får lov. Og da det jo ikke ligefrem er dårligt at få børstet tænder, så får hun det også.

Som de andre siger så er det fint at give dem noget råt kød mned knogler og brusk i, det renser også. Jeg er kun begyndt at børste på mine fordi den gamle af mine 2 får tandsten meget nemt, uanset om hun spiser kød eller ej.

Elvis

lignu det billiste hundemad fra fakta.. de helt ville med det.. jeg prøvede med kattemad men det jeg købte ville de ikke have..

Julie

#13
SKIFT FODER!!!!!! Ilderen kan ikke tåle sådan noget tørkost. Du kan i værste fald tage livet af den ved at fodre den forkert. Der er et underboard herinde om ernæring med mange gode tråde. Jeg vil foreslå at du læser nogle af dem, så du kan se hvilket foder der er godt. Linket er her http://ferretopia.eu/index.php?board=9.0

Anne

Hundefoder indeholder ALT for mange fibre til ildere, og er derudover helt forkert sammensat af helt forkerte ting. Det er muligt det er billigt og at de elsker det, men det er bare ikke ilderfoder, og giver du det konsekvent så kan du godt regne med at de begge får livsstilssygdomme som f.eks. insulinoma, hvilket de ikke kan leve med.

Ikke at du har gjort det med vilje, men jeg vil enbefale dig at skifte til et godt katte eller killingefoder (eller ilderfoder), og det er heller ikke her ligegyldigt hvilket. Prøv at se på denne liste: http://ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=38&t=6527