Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

ang mit træf

Startet af Amazing Ferret, 15. Marts 2010, kl. 18:20

Amazing Ferret

Jeg vil bare lige sige at jeg har været til dyrlæge i dag med Lina og Bindi. Jeg troede de havde fået en infektion i ørene pga frontline, men det har vist sig at de har fået en stavbakterie...det er en bakterie som kun findes i jord. Så dem der var til mit træf og dem der har haft deres dyr ude og grave skal lige holde øje med ørene. Det kan smitte

Denne bakterie kan føre til lungebetændelse så igen hold øje med de dyr der var med til træffet.

Lina og Bindi er kommet i behandling med øredråber som de skal have i 7-10 dage

Jeg bebrejder ingen, for disse ting kan ske til træf  :)

Julie

Frigg blev syg et par dage efter træffet med grønt slimet afføring i nogle dage hvor hun heller ikke spiste. Er der andre der har døjet med noget lignende? De to drenge har ikke været syge, men de sover i eget bur.
I næste uge skal dyrene vaccineres, så jeg har sagt til de gamle at de skal få dyrlægen til at tjekke ørerne på alle dyrene.. Bare for at være sikker på, at der ikke er noget

Cille

Mine har det fint,men skal nok melde ud hvis der bliver noget... men nu sov mine også det meste af tiden og de 2 af dem var jo kun i transport kassen,det meste af tiden.

Julbert

Citat fra: Julie Dato 15. Marts 2010, kl. 18:38
Frigg blev syg et par dage efter træffet med grønt slimet afføring i nogle dage hvor hun heller ikke spiste. Er der andre der har døjet med noget lignende? De to drenge har ikke været syge, men de sover i eget bur.
I næste uge skal dyrene vaccineres, så jeg har sagt til de gamle at de skal få dyrlægen til at tjekke ørerne på alle dyrene.. Bare for at være sikker på, at der ikke er noget

Hej. Nu var jeg ikke til træffet, og ved heller ikke om du har læst min tråd om grøn slimet/flydende afføring.. Men det fik mine to piger også efter et træf - det var desværre en parasit de har fået, så nu er de i behandling. Så måske du skulle få tjekket dem, med mindre det sevfølgelig er gået i seig selv igen :)
Bare et råd - det lyder til de kære små åbenabart kan anskaffe sig mange forskellige baktusser, baksiller, parasitter og andet "guf" til de træf ;)

Julie

Citat fra: Julbert Dato 15. Marts 2010, kl. 18:52
Citat fra: Julie Dato 15. Marts 2010, kl. 18:38
Frigg blev syg et par dage efter træffet med grønt slimet afføring i nogle dage hvor hun heller ikke spiste. Er der andre der har døjet med noget lignende? De to drenge har ikke været syge, men de sover i eget bur.
I næste uge skal dyrene vaccineres, så jeg har sagt til de gamle at de skal få dyrlægen til at tjekke ørerne på alle dyrene.. Bare for at være sikker på, at der ikke er noget

Hej. Nu var jeg ikke til træffet, og ved heller ikke om du har læst min tråd om grøn slimet/flydende afføring.. Men det fik mine to piger også efter et træf - det var desværre en parasit de har fået, så nu er de i behandling. Så måske du skulle få tjekket dem, med mindre det sevfølgelig er gået i seig selv igen :)
Bare et råd - det lyder til de kære små åbenabart kan anskaffe sig mange forskellige baktusser, baksiller, parasitter og andet "guf" til de træf ;)
Jeg havde fulgt med i tråden og var også klar på at tage til dyrlægen, men da Frigg var frisk som hun plejede at være (udover afføringen og at hun ikke spiste) og hendes mave blev bedre efter et par dage, tog jeg aldrig af sted. Men jeg tænkte på om nogle af de ildere der var med til det træf du var til, var med til det hos Erika - for så kan det jo godt ske at de har haft bakterien også jo. Men altså, det gik i sig selv igen, men jeg holder stadig øje med hende

Amazing Ferret

For det meste forsvinder de dårlige maver efter et par dage og det gjorde det så også med Julie's

Kalle have fra tirsdag til torsdag også dårlig mave, men det gik væk igen

KittAnderson

Sheik har også fået grøn afføring :S

Han kommer med til dr. dyr i morgen. Håber bare ikke det er den skide parasit!
Julie - Har dyrelægen sagt noget om at ilderne kan bære smitten, uden selv at være ramt, fordi jeg har jo været til begge træf, men ingen har været syge før efter erikas træf. Altså, tænkte på om en af mine måske kunne bære bakterien uden man kan se det? :S
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Amazing Ferret

Kitt - det er ikke til at vide hvem der har medbragt bakterien. Som jeg skrev så kommer bakterien fra jord, så hvis dine dyr har gravet i jord for nylig, ja så kan det være dine dyr....men igen, det er fuldstændig lige meget hvor den kommer fra, bare i holder øje med jeres dyr  :)

KittAnderson

Jamen nu tænkte jeg på den grønne afføring. :)

Det kunne jo godt være at ilderen kunne bære bakterien, uden at man kunne se det. Enten Kida eller kanel, siden Sheik nu også har fået mærkelig afføring. Hmm Må spørge ved dyrelægen imorgen..

Men ihvertfald er jeg squ ked af det, hvis det er mine dyr der har haft det med :( Har ihvertfald ikke været bevidst om det så. :(
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Amazing Ferret

Jeg tror ikke de kan være bærer af den bakterie med den dårlige mave, men ja spørg dyrlægen

Bawa

Mine har det heldigvis fint, men rart at vide at man lige skal holde ekstra øje :)

PiaLyng

Mine har ikke haft kontakt med jord et stykke tid (umuligt med alt det lorte sne!)
Og mine har kiun haft lidt dårlig mave - Men det havde de også efter sidste træf og udstilling :)!

Men synes det dejligt du skriver det her - så alle bliver lidt klar over det :).

Amazing Ferret

Jeg synes det vigtigt folk får det at vide  :) Så kan i jo holde øje med jeres dyr om der er noget og få det taget inden det bliver slemt

Soelberg`s SUN ferret


jeg har også været til begge træf, men mine har ikke været syge overhovedet.

Julbert

Kitt - nej, det mener jeg ikke han snakkede noget om, men har læst der godt kan gå op til 3 uger (måske lidt mere?) inden symptomerne begynder at vise sig hos ilderen.. Håber da ikke i har været uheldig også - alt det konstante rengøring er da bare helvede!