Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

ang mit træf

Startet af Amazing Ferret, 15. Marts 2010, kl. 18:20

Julie

Jepp, jeg fik svar med det samme da jeg var ved dyrlægen.. Han havde tid til at kigge på det mens vi var der, så vi kunne få noget penicillin med hjem til Friggy hvis hun var syg - som hun jo så var.

KittAnderson

Men det hjælper vel ikke noget at give dem antibiotika for giadia ?
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Amazing Ferret

Jo de skal have antibiotika for det

Julbert

#33
Kitt - Har ingen ide om det, ville umiddelbart sige nej, men hvis Amazing Ferret ved det, så skal jeg ikke sætte mig på tværs - sådan noget ved jeg ikke noget om. Men spørg da din dyrlæge, så burde du jo være sikker på at få et helt rigtig konkret svar :)

KittAnderson

G tror altså ikke de skal have antibiotika for gardia. Hvad skulle det hjælpe?
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Shamua

Citat fra: KittAnderson Dato 18. Marts 2010, kl. 12:27
G tror altså ikke de skal have antibiotika for gardia. Hvad skulle det hjælpe?

Giardia er en form for tarmorm, som behandles med metronidazol, som er et antibiotikum.

Det der med at det er et antibiotikum har jeg ingen kilde på, på nettet. Kun min far som siger det (han er læge)

http://www.ssi.dk/sw8561.asp

Vh. Marianne

Anne

Jeg synes også det lyder mærkeligt at antibiotika kan kurere orm, men hvad ved jeg. Det er nok rigtigt hvis læger og dyrlæger siger det

KittAnderson

Min dyrelæge sagde at antibiotika ikke ville hjælpe :S
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Julbert

Man må vel gå ud fra dyrlægen ved bedst? Mit gæt ville som sagt også ha' været nej til det, men aner intet om det - stoler blindt på hvad alle slags læger siger.
Men det bliver da lidt spændende at få svar på prøven imorgen.. krydser fingre for i slipper for den satans parasit ;)

NemoToft

#39
metronidazol er både antibiotika der tager bakterier der levet uden ilt og et middel der tager protozoer (giardia). Metronidazol rammer et bestemt sted på DNA strengen i både bakterien og en protozo.
Metronidazol ér ret store piller. Og jeg mener et voksen menneske skal have 4 x 500 mg dagligt i nogle dage.
Panacur, som er alm ormekur til behandling mod rundorm, slår også Giardia ihjel.
Og jeg syntes da Panacur er nemmere at give. Plus det er registreret til hund og kat. Metronidazol er registreret til mennesker.
Lige lidt fra min arbejdsdag  :)