Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

zander bider zoey :S

Startet af ninoberg, 2. Maj 2010, kl. 18:06

ninoberg

endnu et lille spørgsmål til jer dygtige erfarne ilder ejere :) zander "bider" ofte zoey i nakke skindet. han bider ikke hårdt somom han ville skade hende, men hun siger lyde somom hun "skælder ham ud" hun er efterhånden helt skaldet i nakken af zanders konstante biderier. er dette bare leg? for syntes det er lidt synd for zoey. han tager helt klart godt fat men uden at bide hul. de er ellers gode venner , ligger og sover sammen og leger sammen.

Julie Stuhr


Charlotte

Selvom han er kastreret kan han evt godt finde på at lade som om han parrer hende. Og nu hvor hun er i brunst (hvis hun ikke er syg), så vil hun jo gerne parres. Så det er nok derfor. Det er lidt synd for hende at hun bliver parret selvom det bare er fup for som du selv har bemærket bider han hende i nakken. Så det bedste du kan gøre er at skille dem ad og evt kun lade dem lege sammen når de er på gulvet.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

ninoberg

ja zander er kastreret. men ville de ikke kunne gå sammen igen så?

Line

Jo, de vil godt kunne gå sammen igen, når han er holdt op med det - hvis han holder op med det :)

Sølvsten

Jeg vil sige at det kommer an på hvor voldsomt det er om det er leg eller ej. Mine bider da hinanden hele tiden når de leger. Både hannerne og hunnen og jeg håber sørme ikke det er fordi de vil parre for så har jeg et problem.

Line

Citat fra: Sølvsten Dato  3. Maj 2010, kl. 08:40
Jeg vil sige at det kommer an på hvor voldsomt det er om det er leg eller ej. Mine bider da hinanden hele tiden når de leger. Både hannerne og hunnen og jeg håber sørme ikke det er fordi de vil parre for så har jeg et problem.

Jeg tror at der bliver antaget at det er "parring" i og med der lige er oprettet en anden tråd om at tæven er i løb :)

Charlotte

Ja der står netop et andet sted at hun er i gået i løb. Og når han bider hende så meget at hun er skaldet i nakken (eller næsten), så skal de altså skilles ad.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Sølvsten

Citat fra: Line Dato  3. Maj 2010, kl. 16:16
Citat fra: Sølvsten Dato  3. Maj 2010, kl. 08:40
Jeg vil sige at det kommer an på hvor voldsomt det er om det er leg eller ej. Mine bider da hinanden hele tiden når de leger. Både hannerne og hunnen og jeg håber sørme ikke det er fordi de vil parre for så har jeg et problem.

Jeg tror at der bliver antaget at det er "parring" i og med der lige er oprettet en anden tråd om at tæven er i løb :)

Ja det har I nok ret i den havde jeg bare ikke lige luret.

ninoberg

troede når han var kastreret ville han ikke blive ved at prøve. men afsted til dyrelægen efter p-sprøjte   :-$

Line

Det er heller ikke alle kastrater der gør det  :)

Charlotte

Jeg har en kastrat der hopper på alle hunner også selvom de er steriliseret. Så jo, de kan godt finde på det selvom de er snittet.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!