Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

3 hvalpe søger nye slaver

Startet af Black Diamond, 15. Juni 2010, kl. 19:40

Anne


Dark Crystal

Ja :fnis:
Men det er også nogle dejlige piger. Jeg er selv helt forelsket i dem.

vampirerattery

 Hejsa

Lækker hvalpe.

HUSK LIGE OG SKRIV DU IKKE SÆLGER TIL FOLK DER HAR HUND :D :lol:

katja

Citat fra: vampirerattery Dato 21. Juni 2010, kl. 22:27
Hejsa

Lækker hvalpe.

HUSK LIGE OG SKRIV DU IKKE SÆLGER TIL FOLK DER HAR HUND :D :lol:

runa bettina det oplyser hun nok når hun bliver kontaktet og der er ingen grund til af skrive med store bogstaver,
ejer af 7 dejlige trolde,

vampirerattery

#19
 Hej

Det er os rigtig Katja Strøh sorry

Cille

Jeg synes da det en vigtig ting at offentlig gøre, inden folk henvender sig...
Der er da ingen grund til  at henvende sig så, for så er det spild af både køber og sælgers tid ;)

Dark Crystal

Ok, så forklare jeg det..
Vi sælger vores dyr ud fra hvem der passer sammen. I Varmpyrferrets tilfælde var det Aysiha. Og Aysiha kan ikke gå med hund. Hun er ikke den type. Vores dyr er van til hund. De kan godt blive solgt til nogen med hund. Men det kommer an på den enkelte ilder, og hvordan den er.
Vi passer vores købere sammen med den ilder der passer bedst til dem.


Amazing Ferret

Jeg bliver så nødt til at spørge Maria - hvordan kan du vide Aysiha ikke kan med en hund  :P Du har jo ikke en hund og hvalpe kan nemt lære at gå med andre dyr

Cille

øhhhh :lol:
Så er der flere af mine hvalpe der ikke kan sælges til mennesker,for da de var i samme alder som dine blev de forskrækket hvis man lavede nogen hurtige bevægelser, eller andre lyde end de var vant til :fnis:
Hvalpe i den alder har ikke styr på deres øre og øjne endnu, og bliver dermed bange for mange ting.
Så hvis den er bange for hund nu(som du ikke har),så betyder det jo ikke at den er det når den er salgs klar... vil nok sige tværtimod.
kender jeg hvalpe ret er de frygtløse når de er omkring 8 uger,og jo ældre de bliver,jo mere ligeglad er de (selvom de måske har været pivskider)

Dark Crystal

Min svigermor kommer tit forbi med sin hund :)

AlisVolatPropiis

Kan det ikke være pisseligegyldigt?! Maria har sagt nej til en hvalpekøber...det er hendes ret, og hendes vurdering. Hun ville ikke være den første der vælger en køber fra af den ene eller den anden grund...og et eller andet sted så matcher de fleste avlere vel deres hvalpe med det hjem de finder bedst til dem?!

Om det så er hjem med hunde, små børn, førstegangskøbere, masser af gnavere, andre ildere med dominerende adfærd eller mangel på samme, katte, fritløbende eller bur....osv.

Man kan ikke tjekke om alle hvalpe kan alt....men man kan have en formodning om nogle vil egne sig bedre end andre. Det er i hvert fald noget jeg som hvalpekøber har sat pris på når jeg købte hvalp...at jeg kunne sige...jamen jeg skal have en hvalp der vil egne sig til de og de forhold og jeg kan bedst med....for så bliver vi alle lykkeligst...og det er vel ved gud det både hvalpekøber men så sandelig også avler går efter i sidste ende?!

Cille

Du har ret  AlisVolatPropiis.
Men så hjælper det heller ikke at sukke over man ikke får dem solgt, plus man stadig burde skrive lidt mere om de "personlige" krav man har.
Der er som sagt ingen grund for nogen af parterne at spilde deres tid

AlisVolatPropiis

#27
Citat fra: Cille Dato 22. Juni 2010, kl. 16:53
Du har ret  AlisVolatPropiis.
Men så hjælper det heller ikke at sukke over man ikke får dem solgt, plus man stadig burde skrive lidt mere om de "personlige" krav man har.
Der er som sagt ingen grund for nogen af parterne at spilde deres tid

Jamen så er vi jo enige Cille :D Så foreslår jeg blot at Maria skriver på sin hjemmeside eller her at hun forbeholder sig retten til at vælge det hjem der egner sig bedst til den individuelle hvalp, da alle hvalpe og hjem er forskellige :) og så er den vel ikke længere....hun kan jo ikke skrive ALLE forbehold...der er jo millioner :) Og da det ikke er alle hvalpe der er udelukkede i hjem med hund...ville det altså være et bureaukrati uden lige at skulle skrive hvad hvalpen vil egne sig til....ved hver hvalp....det ser jeg heller ikke nogen andre avlere gøre.

Som hvalpekøber tror jeg man må være parat til at blive vurderet og valgt fra. -Det kan være fordi man ikke kan tilbyde en hvalp det hjem avleren ønsker...eller bare fordi avleren ikke kan lide en...noget er mere fair end andet. Men sådan er det alle steder -man bliver valgt til eller fra.

Anne

Alle vælger hvalpekøbere fra af alle mulige grunde, og det er da klart at hvalpekøberne kan synes det er træls, hvem ville ikke det.

Men jeg synes så også at avlerne er nødt til at respektere hinandens kriterier da alle avlere kan komme i den situation selv at der er noget der siger at det ikke er rette hjem, om det så er mavefornemmelse, en uro omkring en hund eller hvad det nu er.

Det siger jo sig selv at man er kritisk med hvem der køber ens hvalpe. Avlernes kriterier er ikke ens, og HELDIGVIS for det da, for som det er nu så kan den hvalpekøber Maria ikke føler er den rigtige til sin hvalp, sagtens finde et sted som gerne vil sælge en hvalp.

Barky

*trykker på den usynlige ENIG knap ved Trine og Anne*
Bla bla bla.... Hilsen Julia