Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Krøller eller ej

Startet af Dark Crystal, 11. Juli 2010, kl. 16:27

Dark Crystal

Nu har jeg lige et spørgsmål til panelet.

Jeg har hørt at når man gør en ilder får krøller i pelsen når den bliver våd så kan det være en angora.. Gælder det hver gang? Og er det overhovedet rigtigt??

Micko har tydelige krøller når han bliver våd, men det har Ramses altså også. Så ved ikke om det kan være rigtig. For umiddelbart tror jeg ikke at Ramses er Angora..

Anne

Net gælder overhovedet ikke. Sif fik det altid og hun var alt andet end angora, og Joa får det også lidt, men kun i underulden, så nej det holder ikke.

mette11

Min Albert får også krøllet pels når han bliver våd og han er seriøst kortpelset!! Han er den mest kortpelsede herhjemme...så det er lige før at jeg vil sige tværtimod!

cibatuchsi

her krøller underulden når den bliver våd. (måske du har misforstået det da jeg skrev det til dig)
altså det er ikk den alm pels men underulden der krøller.

Anne

Citat fra: cibatuchsi Dato 11. Juli 2010, kl. 18:41
her krøller underulden når den bliver våd. (måske du har misforstået det da jeg skrev det til dig)
altså det er ikk den alm pels men underulden der krøller.

Præcis. PÅ min sif krøllede hele hendes pels, men det var mest underulden, det andet krøllede kun let.

Jeg synes ikke det er alle der krøller lige meget i underulden, men jeg giver så heller ikke mine bad ret tit

Shamua

Citat fra: mette11 Dato 11. Juli 2010, kl. 16:34
Min Albert får også krøllet pels når han bliver våd og han er seriøst kortpelset!! Han er den mest kortpelsede herhjemme...så det er lige før at jeg vil sige tværtimod!

Begge mine angoradrenge får krøller når de bliver våde, det gør min amen dreng også, så ikke tvært imod, nok nærmere meget normalt at de får krøller :)

Vh. Marianne

mette11

Nu skriver de fleste (af dem som har valgt at kommentere her) jo at det på de fleste ildere er underulden der krøller. Angoraer har ikke underuld. Ergo skriver jeg at det er LIGE FØR jeg vil sige tværtimod! Jeg skriver ikke at det er sådan og slet ikke at det altid er sådan... ;) Jeg har intet sted skrevet at en angora ikke kan få krøllet pels, men den måde jeg mener deres pels krøller på, er også når der kommer krøller i underulden...det lange pels kan da også blive lidt bølget i det når det bliver våd, men det er da ikke afro-look-alike der kommer ud af det...det har jeg i hvert fald aldrig set.