Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Vild leg?

Startet af Kristine, 1. August 2010, kl. 12:15

Kristine

Nu har jeg jo fået en lille sød og forsigtig pige...
Og Laban er HELT vild med hende.. Lidt for vild

De kan godt sammen, de putter sammen og sover, og spiser sammen af samme skål.. og de går også næsten på toilettet sammen :P Hehe

-MEN! Når Laban leger.. (Han er jo dobbelt så stor som hende og en måned ældre) Så hopper han op på hende.. og bider hende i nakken og trækker hende rundt.. og nogle gange SKRIGER hun.. ( Men må også lige siges hun er lidt af en piveskid ) Det er vel ikke fordi han hader hende og vil æde hende?
Og han er ikke kønsmoden eller i brunst, så det er jo heller ikke fordi han vil parre hende? Synes bare det ser ret vildt ud, han hopper på hende og bider hende i nakken og prøver at rulle rundt med hende eller trække hende rundt og hun skriger...
-Men.. Han bider hende ikke til blods, har tjekket og stoppet nogle gange.. ER det bare leg, og lidt vild leg fordi han er større og ældre? Eller er det fordi han ikke kan lide hende? Ville blive så ked af det hvis de ikke kan sammen :(

Men som sagt, de putter og sover sammen og spiser sammen af samme skål, det ville de da ikke gøre hvis han ikke kunne lide hende?
HVIS det er vild leg fra hans side af, er der så noget jeg kan gøre, for synes nogle gange hun skriger ret meget.. Eller er det med i legen? (Som sagt hun er en lille piveskid)

Håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål, så ville jeg blive rigtig glad :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Katrine

Jeg synes det lyder som dominans, han viser hende hvem der bestemmer
Så længe der ikke er blod, og de sover og spiser sammen, ville jeg ikke være bekymret.
Ildere: Loppen & Bamse

Kristine

Ja self, hvor er jeg dum, hehe :)
Men man kan jo ikke lade være med at være lidt bekymret, for det er første gang jeg sætter ildere sammen :)
Fik hende også først Torsdag, det er vel noget som vil høre op om noget tid?

Men synes bare det er lidt synd at han næsten jagter hende hele tiden, især når han er så stor i forhold til hende :P Hehe
Men ja, de putter og spiser sammen, og han bider ikke hårdt ( I hvert fald ikke til blods ) så det er jo meget godt :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Charlotte

Jeg tror det bare er vild leg. Din hun skriger højt fordi han nok er hård mod hende. Det var derfor Laban ikke skulle møde en af mine drenge hvis han kom her, men kun en af mine piger. For mine drenge er jo langt større og vil være hårdere overfor ham. Nu er Laban det så overfor din pige. Men næste gang de leger vildt så prøv at tage fat i ham og løfte ham ca 20 cm bagud og se om ikke pigen hopper efter for at lege mere. Hun kan nok godt lide det men skal lige overdrive lidt (hun er jo en pige).  :fnis:
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Kristine

Jamen så er jeg slet ikke bekymret mere..
Jamen hun skriger også selv om det er hende som hopper efter ham, hun synes jo det er meget skægt, men ja... er jo en lille pige :P
Jamen nogle gange har jeg jo lige taget ''fat'' i ham, altså lige holdt ham lidt tilbage... og så kommer lille Sabine med buet ryg hoppende.. ARGH! Angrib.. så hun synes jo det er meget skægt tror jeg :P hun går i hvert fald med på den... og det sødeste er bare at hun er SÅ lille og fin, og så buer hun den lille ryg ( Hvad der nu kan bues) og så stod hun og logrede med halen fordi hende og Laban legede fangeleg under mit bord (Der er 2 pladder, 1 almindelig og så en hel nede ved gulvet næsten) og så stod hun der og ventede på at han stak hovedet ud.. EJ hvor var det dog bare kært.. Haha..

Men hun hvæser også af ham nogle gange :P Men Laban løber bare rundt og skræl griner :P ( båtter / klukker )

Ah, tænkte nok det var leg og han måske var lidt for hård ved hende :)
Men blev self bekymret :) Hehe

Tager ham også væk nogen gange når hun skriger... nogle gange hopper hun så tilbage på ham og så lader jeg dem bare værre, andre gange er det fordi hun ikke rigtig gider.. og så prøver jeg at beskæftige ham med noget andet legetøj, ellers leger jeg selv med ham lidt.. men jeg er sku ikke lige så skæg som hende :P Han er rigtig fræk

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Kristine

Han trænger til at blive sat på plads af nogle andre ildere :P Hehe

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Anne

Nu har de andre jo svaret, men jeg tænker om du har fndet ud af endnu om hun er døv?

For det med at skrige hele tiden er ret karakteristisk for nogle døve ildere (lagt fra alle, men har hørt om en del og kendt en enkelt døv tæve der skreg konstant).

Kristine

Nej det har jeg ikke, men skal til dyrelægen på torsdag, så finder jeg vel forhåbentligt ud af det.. Men håber det ikke..
Hmm øv /: Hun skriger kun når de leger og han bider i nakken og ruller hende rundt.. Men det er vel fordi han er meget større og voldsom?
Og så i starten da jeg tog hende op i nakken begyndte hun også at skrige..
Kunne muligvis også måske være hun er blevet taget fra sin mor for hurtigt og hun kalder på at hun skal beskytte hende og Laban er for voldsom?
Ved det ikke.. Håber virkelig ikke hun er dog.. Glæder mig til at finde ud af det på torsdag, men er også ret nervøs...
Men ved ikke hvad jeg skal sige jeg selv synes.. for nogle gange reagerer hun, og andre gange ikke.. men der er så også nogle af de samme ting som Laban ikke reagerer på.. Og han hører jo fint.. Så aner det faktisk ikke /:

Men kan lige informere jer når jeg finder ud af det på torsdag efter jeg har været til dyrelægen? :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Anne

Skrig er ikke kald, men det betyder heller ikke nødvendigvis hun er døv. Der er også nogle hørende ildere der bare skriger en del.

Men du må da meget gerne skrive når du ved noget. Din dyrlæge kan dog kun sige noget bestemt hvis han/hun har udstyr til at lave en høretest på dyr. Ellers bliver det bare et kvalificeret gæt.

Kristine

Ja okay.. /:

Jeg prøver i hvert fald lige at bede om det... for dyrelægens gæt kan jeg jo ikke rigtigt bruge til så meget.. så er det jo bedre med mit eget gæt når jeg er sammen med hende til hver dag :S hun kommer nogle gange med kysse lyde eller kradsen på gulvet.. men tror mulgivis også det måske er fordi hun kan se mig..

Må lige sige at jeg VIL eller SKAL have en ordentlig test på om hun er døv! :D Hehehe..

Hvordan finder dyrelægen egentligt ud af det? Laver han nogle specielle lyde som de plejer at reagere på, eller kigger han dem i ørerne?

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Kristine

Men lover at når jeg er kommet hjem fra dyrelægen, så skriver jeg lige hvordan det er gået.. med begge 2 ;)
Godt eller skidt :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Anne

Jeg ved faktisk ikke hvordan de gør, men på KVL (KU-life) har de i hvert fald udstyret til det. For nogle år siden var der nogle der lavede forsøg med at teste ilderes høreslse og sammenholde med farve og lignende, og der var der en del der fik deres ildere høretestet, så det kan i hvert fald lade sig gøre.

Kristine

Når okay, det lyder godt :) Men tror ikke lige det er noget udstyr de har, eller nogen test de laver hos dyrelægen?
Måske hvis man spørger specifikt om det måske ?

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Anne

Prøv at spørg. Og ellers må du jo teste det selv og evt få en henvisning til kulife

Kristine

Det gør jeg lige på torsdag ;)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine