Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Så blev det nye hus færdigt og indviet...

Startet af mette11, 10. August 2010, kl. 11:34

mette11

CitatOg vinderen af konkurrencen = "mest forkælede ildere" går til METTE11!!! Hahahaha!!
Tak tak...er meget glad for den titel... :dans:

Men Julia, du kan altså ikke gemme dig i det hus!! Godt nok er du ikke ret stor, men jeg tvivler virkelig på at du kan folde dig sammen indeni det!! Men du skal være velkommen til at gøre et forsøg!!  :dans:

Barky

Hehe... Jeg kan gemme mig bag det - eller ilderne kan!
Bla bla bla.... Hilsen Julia

dejligste

Sikke et flot hus..

Det kunne være jeg med tiden skulle lave en udendørs løbe/lege gård  :)

Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

mette11

Mine er i hvert fald meget glade for deres løbegård...den bliver brugt hver dag (dog ikke i vinters da det var seriøst koldt) og de elsker at være derude...det er også nemmere at lege mere naturlige lege for dem derud (som grave i jord, plaske med vand, hoppe i græs osv.) og man kan have ildergæster derude uden at skulle bekymrer sig om rengøringen bagefter!!
Det kan virkelig anbefales at have sådan en...man skal bare sørger for at den er 110% sikker, så ingen kan komme til skade eller stikke af!

dejligste


Dexter, Jack, Bailey og Holly  

Fnug savnet og elsket <3

NannaMB


mette11

Jeg har fliser og cement overalt i bunden, gravet 30-50cm. ned og så jord ovenpå. Hegnet går et godt stykke ind under fliserne og der er klasket godt med cement på, så det ikke kan rykke sig. Hegnet er sat fast med få centimeter imellem klammerne og taget er ligeledes sat fast overalt. Der er ingen åbninger nogen steder, som er større end 2cm. Hegnet var det tykkeste (trådtykkelse) jeg kunne opdrive, så det er ikke lige til at bide over (faktisk er det så hårdt jeg jeg dårligt nok kunne bide det over med en bidetang!). Jeg betragter selv min løbegård som sikker og vi har haft den i over 1 år nu og der har været mange ildere på besøg og ingen har kunnet bryde ud (endnu og jeg håber aldrig at det sker!). Fliserne jeg har lagt i bunden er 50x50cm. så de er ikke lige til at flytte på. Langs alle kanter er der også cement i tilfælde af at noget skulle forskubbe sig...

Jeg er virkelig hysterisk med sikkerheden, men jeg vil kunne lade dem være uden opsyn mens jeg laver andre ting og så skal jeg være sikker på at det hele er i orden.
Ved døren ind, er der sådan en dobbeltdør, som vi mennesker enten kan træde over, eller åbne. Det er for at en ilder ikke skal kunne løbe ud, mens man åbner døren derind til.


Barky

Bla bla bla.... Hilsen Julia

mette11

CitatNej virkelig?
Måske bare en lille smule... :-$

Barky

Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

Du er ikke hysterisk mette, du er grundig! Nu har vi set hvordan ildere kommer ud af selv de bedst sikrede løbegårde, så det er bestemt kun godt at du er grundig md din!

Tendzin

nårrh kært! og god idé med at male den. den ligner jo noget der hører til i et rigmands boligkvarter :D jeg har ikke engang en terrasse :D

KariN

#27
Sikke et fint hus de har fået i løbegården :D og sejt at det hele matcher :D

Mette's ildere forkælede? Neej da, Julia hvor har du dog den idé fra? ;)

:D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Barky

Citat fra: KariN Dato 13. August 2010, kl. 15:05
Mette's ildere forkælede? Neej da, Julia hvor har du dog den idé fra? ;)

Det er bare et rygte jeg er ved at starte.... :P
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mette11

CitatDet er bare et rygte jeg er ved at starte....
Det gør du bare...det er sgu langt fra det værste rygte man kan have sig jo... :P

Og taaaaak...ja jeg synes også selv det ser ret godt ud... :dans: