Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Ilderværelset

Startet af Anne, 20. September 2010, kl. 11:55

Anne

Ja nu er vi jo ved at flytte, og det første vi lavede var ildernes værelse, fordi resten af lejligheden ikke er sikker endnu. Værelset er ca. 9 m2 stort (kan ikke lige huske målene) og endnu ikke indrettet så godt, men må jo have hovedet i blød for idéer.

Det skal også males, gulvet har vi selv lagt (med stor hjælp fra min svigerindes kæreste), men listerne skal males og væggene skal. Dog først når resten af lejligheden er færdig.

Der er ikke så mange af billederne hvor man kan se hele værelset, men her er dem hvor man kan ane hvordan det ser ud:
(Tofta og Meep, kan ikke se om det er joa eller honda i røret)


(joa, rummet i baggrunden)


Det midlertidige bur, praktisk til at hænge køjer i og til at få styr på dyrene når der skal støvsuges.

(My udenfor buret, Joa drikker vand inde i det)


Lidt af dyrene:

Meep:











Tofta:












(leger med Honda)


Joa:




(joa og meep)


My:












Og så lige pasningsdrengen Honda der tæsker ikea-rotten:

mette11

Det ser da fint ud... :dans: Jeg er helt sikker på at de bliver meget glade for at bo der.

Jeg har selv planer om at købe sådan noget her og sætte på den ene væg, når mines kommende værelse engang er ved at være klart: http://www.tapetforum.dk/default.asp?Action=Details&Item=653  Og så skal alle deres senge osv. være naturfarvede...de skal have nogle flere kradsetræer som er højere end dem vi har og der skal en kommode derind, hvor deres ting kan være i (og så skal den stå ud fra endevæggen så der kan laves en hylde hen over den, så de får en etage med en hule under).

Dog er jeg lidt i tvivl om mit natur-tema derinde...for jeg har også en anatomi-plakat som jeg ville have op...og deres rosetter og statuetter...tror den ene væg må blive til det og så resten må være natur-temaet...jeg kunne godt tænke mig at kreere noget klatre-ting også, men ved ikke helt hvordan, eller om det måske skal være nogle kradsebrætter...

Jeg kunne godt bruge lidt mere inspiration og jeg har planer om at kidnappe Sara når værelset skal indrettes, så hun kan gøre det fedt (hun ved det ikke endnu - hehe).

Anne

Min anatomi plakat skal også op og deres præmier og rosetter. jeg gider dog ikke bruge en formue på tapet for jeg regner ikke med vi skal bo her mere end 3-4 år.

Men jeg skal selvfølgelig have deres boldkasse med, og tænker på at lave en ilderborg i træ til at stille derinde, for joa ødelægger kradsetræer så at købe sådan et er at smide penge efter noget der hurtigt går i stykker (sådan er det jo at have ildere).

KariN

Jeg er helt sikker på at det bliver super fedt med det ilder-værelse :D :D

Hvem der dog havde pladsen til at give sine dyr sådan et :)

jeg glæder mig til at se billeder når i er nået længere med projektet :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Anne

Karina.. det har vi i princippet heller ikke, men jeg har længe ønsket mig et værelse til dem, og så må vi bare stoppe soveværelse lidt mere :P men jeg har også planer om at hænge nogle skabe på væggene højt oppe måske, så vi kan bruge rummet til opvaring af ildernes egne ting og sager.

Anne

Åh, jeg skal lige huske at sige at jeg har fået den rødgrå tunnel i fødslesdagsgave af snabeldyr :D

Eliza

Vil sige at gulvet ser ud til at kunne tåle et uheld eller to ved siden af bakken (jeg er lidt misundelig  :lol:).. Men dejligt for dem at de har deres eget rum nu..
Mette11 jeg er godt nok vild med dit naturtema og kommer nok til at stjæle ideen når vi en gang flytter i noget jeg er lidt mere sikker på at vi vil bo i i mange år  :lol: Tænker den ene væg, evt den man ikke kan se fra døren kunne være til præmier og sådan..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

jep gulvet er laminatgulv, 29 kr m2 i ikea!! Det lægger vi også i stuen og det er lagt i soveværelset. Før var der grimme plettede gulvtæpper og noget sindsygt grimt hvidmalet trægulv der ligner ydresiden af et skib nedenunder, yikes!!!

Snabeldyr

det skal dyrene nok blive glade for :)
Stealing our hearts, then our sanity

FerretParadise

Det ser super godt ud, dine dyr er godt nok heldige. :)
Det ser ud som om Joa lige tjekker om hun måske kunne finde ud af, at åbne vinduet en smule mere.

Mette11: Jeg er også vild med dit naturtema, det er da en fed ide. :)
Ann Hillerslev.

Anne

Ja Joa er lidt for interesseret i vinduet, vi skal have børnesikringer på det, men jeg er nu ret sikker på hun ikke kan åbne det mere, det er ret stramt at åbne og man skal åbne i begge sider, men det er jo Joa, så hellere dobbeltsikre. Som det er nu kan hun ikke komme derop uden hjælp (endnu), men det skal sikres mere for før eller siden står hun deroppe, det ved jeg jo godt.

Sølvsten

Hvor ser det bare godt ud og det bliver sikkert endnu bedre når I er færdige.
Det billede af My i hængekøjen er altså noget af det sødeste jeg har set.

Anne

#12
Tak Christel :) Jeg er glad for dine rosende ord om My, det varmer altid mere end du aner.

Sisser


Det ser dælme godt ud :))
Og hvor ligner min Sindragosa din Meep rigtig meget, hold da op...
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten

PiaLyng

Super heldige ildere :D
Og så er dine dyr jo gudesmukke - og dejligt at se billeder af My!