Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Redder udsultede ildere

Startet af Selina, 20. November 2010, kl. 14:42

Selina

helt sikkert jeg vil give dig ret, den vejledende pris er som sagt også kun for at de skal få et godt hjem, pris kan sagtens forhandles, hvis der kommer en seriøs og siger 200 , og jeg føler det er et super godt hjem, så betyder prisen ingenting

Anne

Det er jeg glad for at høre. Jeg håber de kommer hjem til en der vil tage dem til dyrlægen og få dem tilbage i form igen. De ser jo dejlige ud.

Cille

citat fra selinas indlæg
Citatferdinans hovedknogle stikker op så det ligner han har hanekam pga han har så lidt fedt.

Udfra det kan du ikke vurdere om det fedt mangel.
Den knogle i midten blive med aldren på ilderen større...dvs det kan være en æld gammel ilder du har der...bare lige et lille input

De kan jo faktisk begge være gamle og dermed har set "sølle" ud ;)
Som de andre skriver kan jeg nu heller ikke se de ligner nogen der har været "udsultet" på nogen måder.
Jeg er selv en af dem der har "reddet" flere ildere, så jeg ved godt hvordan de ser ud hvis de virkelig har været "misrøgtet".
Jeg synes du inden du sælger dem skal få dem omkring dyrlæge...... ingen gider stå med 2 måske/måske ikke syge dyr

Selina

ja de er muligvis oppe omkring 2-3 år, men ellers super friske, og de kommer som sagt til lægen inden de kommer herfra, jeg har ikke tænkt mig at sælge sye dyr, men en fortsat opfedning, kan jeg ikke se det store problem i at den næste ejer fortsætter, det er jo bare at give dem kærlighed og go mad :D

AlisVolatPropiis

Jeg er altså lige rasmus modsat her... :/

Jeg er enig i at ilderne ikke virker alarmerende tynde, og at en uge ikke er meget at fede dem op i, så stor forskel kan det ikke gøre. Jeg er delvist enig i at man godt kan have 5 ildere på limited space. Jeg havde selv mine fem på 29kvm. Men jeg må altså indrømme det fyldte ret meget. Det var mit valg, jeg kunne lide det og jeg elskede mine dyr højt, og det den sidste var ikke uovervejet, selvom hun ikke var planlagt. MEN det fylder altså. Ilder her, ilder der, ilder alle vegne -kunne det føles som. Og jeg har intet mod det, men jeg kan sagtens mærke hvordan mere luft til at ånde i, til at have legetøj flydende overalt, senge, og ikke mindst legesyge tossede ildere -er noget mindre tærende på mit overskud. -Jeg føler jeg ånder friere. :)

-det er et valg man tager, enten elsker man bare at være omgivet af de små skønne krapyler. Ellers gør man ikke, og erkender hvilket antal man mener man kan overskue i sit hoved og hverdag. -Man er en lige god ejer ligegyldigt antal. Og faktisk en dårlig hvis man tager flere end man føler man kan overskue. :) Personligt elsker jeg mine dyr over alt på jorden, men flere ville skabe rod og tære på ikke kun et økonomisk overskud jeg ikke har, men også et mentalt. -Men hatten af for dem jeg ved har det store overskud til at klare en kæmpe flok :D

Derudover plejer jeg også at være ret forarget over folk der forsøger at få dækket regninger for dyr de har reddet eller lign. Så længe ilderen er din, så er udgifterne altså også. Og man kan ikke forvente andre betaler for det ansvar man selv har påtaget sig, uanset om man selv, tryk på selv, vælger ikke at se resultatet af ens arbejde, men sælger dem videre til glæde for alle.

MEN jeg synes faktisk ikke at 500kr er et urimeligt beløb for en "brugt" ilder, faktisk finder jeg det temmeligt passende. Jeg synes heller ikke dyr skal annonceres gratis væk. Det giver for mig risici for useriøsitet og impuls beslutninger. Det eneste der kan trække nedaf i pris her, og lige her er det måske lidt højt sat, men vi har set værre og langt mere urealistiske bud på pris for ældre ildere, er at de virker en smule højrisiko ramte mht til sygdom. Men et sundhedstjek og udtalelse for dyrlægen kan formilde det lidt, selvom risici stadig er der, men det er den tit med ældre ildere, og det virker heller ikke som om det ikke kan forhandles hvis det rette hjem dukker op. :)

Julie Stuhr

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 21. November 2010, kl. 20:31
Jeg er altså lige rasmus modsat her... :/

Jeg er enig i at ilderne ikke virker alarmerende tynde, og at en uge ikke er meget at fede dem op i, så stor forskel kan det ikke gøre. Jeg er delvist enig i at man godt kan have 5 ildere på limited space. Jeg havde selv mine fem på 29kvm. Men jeg må altså indrømme det fyldte ret meget. Det var mit valg, jeg kunne lide det og jeg elskede mine dyr højt, og det den sidste var ikke uovervejet, selvom hun ikke var planlagt. MEN det fylder altså. Ilder her, ilder der, ilder alle vegne -kunne det føles som. Og jeg har intet mod det, men jeg kan sagtens mærke hvordan mere luft til at ånde i, til at have legetøj flydende overalt, senge, og ikke mindst legesyge tossede ildere -er noget mindre tærende på mit overskud. -Jeg føler jeg ånder friere. :)

-det er et valg man tager, enten elsker man bare at være omgivet af de små skønne krapyler. Ellers gør man ikke, og erkender hvilket antal man mener man kan overskue i sit hoved og hverdag. -Man er en lige god ejer ligegyldigt antal. Og faktisk en dårlig hvis man tager flere end man føler man kan overskue. :) Personligt elsker jeg mine dyr over alt på jorden, men flere ville skabe rod og tære på ikke kun et økonomisk overskud jeg ikke har, men også et mentalt. -Men hatten af for dem jeg ved har det store overskud til at klare en kæmpe flok :D

Derudover plejer jeg også at være ret forarget over folk der forsøger at få dækket regninger for dyr de har reddet eller lign. Så længe ilderen er din, så er udgifterne altså også. Og man kan ikke forvente andre betaler for det ansvar man selv har påtaget sig, uanset om man selv, tryk på selv, vælger ikke at se resultatet af ens arbejde, men sælger dem videre til glæde for alle.

MEN jeg synes faktisk ikke at 500kr er et urimeligt beløb for en "brugt" ilder, faktisk finder jeg det temmeligt passende. Jeg synes heller ikke dyr skal annonceres gratis væk. Det giver for mig risici for useriøsitet og impuls beslutninger. Det eneste der kan trække nedaf i pris her, og lige her er det måske lidt højt sat, men vi har set værre og langt mere urealistiske bud på pris for ældre ildere, er at de virker en smule højrisiko ramte mht til sygdom. Men et sundhedstjek og udtalelse for dyrlægen kan formilde det lidt, selvom risici stadig er der, men det er den tit med ældre ildere, og det virker heller ikke som om det ikke kan forhandles hvis det rette hjem dukker op. :)


Må jeg være rygklapper her? ;)

Selina

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 21. November 2010, kl. 20:31
Jeg er altså lige rasmus modsat her... :/

Jeg er enig i at ilderne ikke virker alarmerende tynde, og at en uge ikke er meget at fede dem op i, så stor forskel kan det ikke gøre. Jeg er delvist enig i at man godt kan have 5 ildere på limited space. Jeg havde selv mine fem på 29kvm. Men jeg må altså indrømme det fyldte ret meget. Det var mit valg, jeg kunne lide det og jeg elskede mine dyr højt, og det den sidste var ikke uovervejet, selvom hun ikke var planlagt. MEN det fylder altså. Ilder her, ilder der, ilder alle vegne -kunne det føles som. Og jeg har intet mod det, men jeg kan sagtens mærke hvordan mere luft til at ånde i, til at have legetøj flydende overalt, senge, og ikke mindst legesyge tossede ildere -er noget mindre tærende på mit overskud. -Jeg føler jeg ånder friere. :)

-det er et valg man tager, enten elsker man bare at være omgivet af de små skønne krapyler. Ellers gør man ikke, og erkender hvilket antal man mener man kan overskue i sit hoved og hverdag. -Man er en lige god ejer ligegyldigt antal. Og faktisk en dårlig hvis man tager flere end man føler man kan overskue. :) Personligt elsker jeg mine dyr over alt på jorden, men flere ville skabe rod og tære på ikke kun et økonomisk overskud jeg ikke har, men også et mentalt. -Men hatten af for dem jeg ved har det store overskud til at klare en kæmpe flok :D

Derudover plejer jeg også at være ret forarget over folk der forsøger at få dækket regninger for dyr de har reddet eller lign. Så længe ilderen er din, så er udgifterne altså også. Og man kan ikke forvente andre betaler for det ansvar man selv har påtaget sig, uanset om man selv, tryk på selv, vælger ikke at se resultatet af ens arbejde, men sælger dem videre til glæde for alle.

MEN jeg synes faktisk ikke at 500kr er et urimeligt beløb for en "brugt" ilder, faktisk finder jeg det temmeligt passende. Jeg synes heller ikke dyr skal annonceres gratis væk. Det giver for mig risici for useriøsitet og impuls beslutninger. Det eneste der kan trække nedaf i pris her, og lige her er det måske lidt højt sat, men vi har set værre og langt mere urealistiske bud på pris for ældre ildere, er at de virker en smule højrisiko ramte mht til sygdom. Men et sundhedstjek og udtalelse for dyrlægen kan formilde det lidt, selvom risici stadig er der, men det er den tit med ældre ildere, og det virker heller ikke som om det ikke kan forhandles hvis det rette hjem dukker op. :)


Nøøj hvor er det rart endelig at der er en der kan se at man måske bare handler en lille smule rigtigt, men som jeg har sagt 100 gange nu, det er et holdningsspørgsmål. :D

Charlotte

Hvis dyrene alligevel kommer til dyrlæge til tjek, så koster det altså ikke vildt mange ekstra kr at få dem vaccineret (hvis overhovedet noget). Og at tidligere ejer har sagt at de er vaccineret kan du ikke stole på. For hvornår er de blevet det? Hvilken vaccine og hvilken dyrlæge??? Da du ikke har bevis (vaccinations attest) på det, så må du gå ud fra at de ikke er vaccineret og derfor skal have en.  ;)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Selina

basserne har fået nyt hjem, de bliver hentet den 30. og de får ny vaccine og dyrelæge tjek med det samme :)

Anne