Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

skal have en ny pige, men kan hun sammen med de andre?

Startet af englefugl, 23. November 2010, kl. 12:35

englefugl

 På torsdag skal vi ud og hente en 1år gammel lille fin hvid pige med en lille smule silver i sig. Hun er rigtig smuk, men jeg er nervøs for hvad mine to andre ildere siger til hende  :( De er rigtig søde begge to, men er der ikke noget med at man kan risikere at de slet ikke kan sammen? Dem jeg har i forvejen er to juniorer på et halvt år, og det er en tæve og en han. Vi har ikke mødt den nye pige endnu men de siger at hun ikke bider og er sterilliseret. Men slås de ikke altid i begyndelsen for at finde rangordnen? og burde man ikke kunne få dem til at gå sammen i længden? Og er der nogen der har nogen gode fif til sammenføring? :) mvh simone der glæder sig til en ekstra guldklump  :love:

Anne

langt de fleste kan lære at gå sammen, men tit skal man forvente slåskampe i starten. Mit første råd er at tage det stille og roligt. lad lige den nye snuse lidt rundt før hun skal være sammen med de andre, og når du lukekr dem sammen må du se hvordan det går og tage den derfra.
Mine bedste sammenøringserfaringer er at lukke dem sammen på meget plads, og så lade dem selv om at finde hinanden og tage kampene i deres tempo

Stubba

Og som Anne siger . der kan komme slåskampe, og de kan være RIGTIG forfærdelige at være tilskuer til. Jeg har jo sammenført tello med mine to 'gamle' .. og det var så frygteligt. Ved ikke hvad jeg skulle have gjort uden Anja .. Vi gjorde det, at vi lavede "gemmesteder" til sidst. Så kan de se hinanden an, men gemme sig når det bliver 'for farligt'.

Men man kan vidst også risikere at de bare slet ikke kan sammen. Ved du om ilderen har gået med andre før?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Rokkie

Da vi havde set Bailey besluttede vi os også for at de skulle kunne sammen, så vi valgte at tage Smilla med, så kunne vi da se hvordna det ville gå og tage den derfra :)

Kan godt ske at det var en forkert måde at gøre det på, men det var sådan vi tænkte at man nok kunne finde ud af det :D

Gik fint, nu har vi to  :dans:

Eliza

Problemet med den metode at tage sin egen med til den anden er, at du risikere at sige nej til en ilder som godt ville kunne lære at gå med din egen.
Synes kun det er en god ide hvis ikke man selv mener man kan gennemgå en sammenføring med slåskampe, for langt de fleste ildere slås i starten men kan blive bedste venner alligevel.

En god ide er som anne skriver at lade dem selv finde ud af det på meget plads og ikke regne med de kan sove i samme bur fra starten og så give dem tid.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Namilla

Det kan også være en god ide, at lave noget sjovt med ilderne sammen...en sjov leg, en aktivitetskasse eller en gåtur fx... Eller give dem noget godt at spise sammen, fx æggeblomme eller olie, som de så kan spise af samme tallerken.

Problemet ved at lade ilderne mødes på den nye ilders hjemmebane er, at ildere kan være meget forskellige, når de er på udebane, i forhold til, når de er hjemme. Tænk på at dine to andre ildere skal lade en ny komme ind på deres territorium, og ved at tage dem med, tager du dem ind på den nye ilders territorium...derved kan den nye ilder blive agressiv, hvor det i virkeligheden nok vil være dine egne to ildere der kan blive aggressive, i det øjeblik den nye kommer hjem på deres territorium...

englefugl

Vi har lige fået hende hjem idag :) hun er meget rolig og bider slet ikke, men hun er slet ikke kælen på samme måde som vores andre dejlige basser. Hun har slet ikke lyst til at kysse, men det var også en underlig familie vi fik hende fra. Og så har vi mistanke til at hun er blevet badet hver dag i shower gel eller normal shampoo hun lugter ikke det mindste af ilder og hendes pels er helt ru og kort! fik bare først tid til at tjekke det ordentligt da vi kom hjem :( men er godt nok sur. Og hun har kun fået tørfoder. Og så er hun ikke rigtig blevet nusset med. Så vi er glade for at vi har fået hende under vores vinger  <3 Men hun er bare så lille og spinkel og forsigtig, så er helt bange for hvad de andre totter gør ved hende :( Men nu må vi prøve og se, tak for de gode tip. Vi vil prøve at følge dem så godt vi kan :D

Anne

#7
Det går nok ikke under dyremishandling at hun er blevet badet og kun har fået tørfoder. Det med badene er skidt, men jeg kender da mange ildere der kun har fået tørfoder men som har gode ejere.

Nogle ildere, selv fra gode hjem, er bare ikek kælne og kysseglade, og nogle gange kan man lære dem det, andre gange ikke.

(ikke at jeg har mødt familien, så jeg kan jo ikke sige det)

Tillykke med hende :)

Stubba

Citat fra: englefugl Dato 24. November 2010, kl. 20:38
Vi har lige fået hende hjem idag :) hun er meget rolig og bider slet ikke, men hun er slet ikke kælen på samme måde som vores andre dejlige basser. Hun har slet ikke lyst til at kysse, men det var også en underlig familie vi fik hende fra. Og så har vi mistanke til at hun er blevet badet hver dag i shower gel eller normal shampoo hun lugter ikke det mindste af ilder og hendes pels er helt ru og kort! fik bare først tid til at tjekke det ordentligt da vi kom hjem :( men er godt nok sur. Og hun har kun fået tørfoder. Og så er hun ikke rigtig blevet nusset med. Så vi er glade for at vi har fået hende under vores vinger  <3 Men hun er bare så lille og spinkel og forsigtig, så er helt bange for hvad de andre totter gør ved hende :( Men nu må vi prøve og se, tak for de gode tip. Vi vil prøve at følge dem så godt vi kan :D

Mine dyr for også kun stort set tørkost, og det kan de altså godt? :) hehe. Jeg har jo 3 dyr, og den ene af mine er heller ikke kælen. Det er lidt et personlighedsspørgsmål - og ilderen er jo ikke som en kat eller sådan noget. Nogle ildere er bare vildere og vil heller rende rundt og lege istedet for at nusse. Men det med badet er noget skidt .
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

englefugl

Ja det var også badet jeg var sur over. For nhun lugter slet ikke af ilder hun lugter af ingen ting og hendes pels er helt fru og tør. Det er rigtig nederen  :(

Namilla

Det er selvfølgelig ærgeligt, men hun har jo ikke lidt uoprettelig skade... pelsen skal bare have tid til at komme sig...
Det er jo ikke mange år siden, at man fik at vide at man sagtens kunne bade sine ildere, når de lugtede...og hvis man ikke er har været på et forum, eller på andre måder har tjekket op på det, så ved man jo ikke bedre...

englefugl

okay... jeg skrev ikke denne her tråd for at skabe endnu en kæmpe "lege skolelærer" diskussion igen, igen. Dem har der allereder været 100 af herinde. Og jeg siger det bare, for det er sådan jeg føler det er.
Jeg tillader mig at sige at jeg synes at det er for dårligt at en stakkels ilder er blevet badet hver eneste dag med "menneskeshampoo". Fordi at de synes at den "lugtede" og at det har resulteret i at dens pels er ru og gennemsigtig og at den slet ikke har nogen lugt. Jeg har sjovt nok aldrig nævnt ordet dyremishandling faktisk? Og det var ikke meningen at denne her tråd skulle handle om at folk skulle gå ind og skælde mig ud for at synes at en familie der ikke havde det mindste forstand på ildere, og badede deres stakkels ilder hver dag, er lidt dumme.
De havde også kun haft den i 3 måneder og så blev den skrottet fordi at de skulle have en hundehvalp. Så det er altså ikke mig der skal irettesættes, det er da dem, hvis der overhovedet er nogen grund til at irettesætte nogen?
Jeg synes bare et det er lidt irriterende at blive irettesat og alt muligt når man ikke har gjort andet end at spørge om nogen råd, og har givet en kær lille ilderpige et nyt hjem :) og nu synes alle sikkert at jeg er slem og sur at høre på. Men jeg siger bare hvad jeg synes om at irettesætte hinanden for meget inde på et forum hvor det er meningen at man skal hygge sig. Og hvis der bliver skrevet flere disskusionssvar til det her er den lukket, for jeg svare ikke tilbage i hvert fald :)
Det vil jeg ikke spilde tid på. 

englefugl

desuden skal det lige tilføjes at hendes øre var fyldt med 100 kilo skidt, hun var meget tynd, og hendes tænder var grimme. Men derfor har jeg stadig ikke sagt at familien var dyreplagere i sin forstand, jeg har bare beklaget mig over at de var dumme og at det var synd for lille Mischa, som vi har døbt hende :)

Mustela

#13
Jeg tænker lidt........ Hun kan jo være i pelsskifte, eller på vej, og derfor forklaringen på den tørre og ru pels og hendes undervægt. Det kan jo også skyldes mindre godt foder. Mine lignede og nogle gør stadig, lort for 1 mdr siden ;) Så det behøver vel ikke skyldes bade...??

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior