Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

skal have en ny pige, men kan hun sammen med de andre?

Startet af englefugl, 23. November 2010, kl. 12:35


englefugl

Citat fra: Mustela Dato 25. November 2010, kl. 17:45
Jeg tænker lidt........ Hun kan jo være i pelsskifte, eller på vej, og derfor forklaringen på den tørre og ru pels og hendes undervægt. Det kan jo også skyldes mindre godt foder. Mine lignede og nogle gør stadig, lort for 1 mdr siden ;) Så det behøver vel ikke skyldes bade...??
ja det kan godt være at du har ret :-) men de havde bestemt ikke det mindste forstand på ildere i den familie, og hun lugttede nærmest som en der lige var kommet ud af badet. Seriøst hun lugter ikke det mindste af ilder, det er virkelig mærkeligt :D og så havde hun slet ikke fået renset ører, og hendes tænder ser heller for godt ud ;( og en endnu mere mærkelig ting,, de sagde at hun ikke kunne få børn. Og da vi så skulle hente hende spurgte jeg om hun var sterilliseret. Men det kunne de ikke huske, og alt muligt. Og hun var kun et år så det kan hun da ikke være? Men så opdagede vi en lille cylinderformet genstand under hendes hud i nakken. Kunne det være et implantat så? Og de sagde at hun var vaccineret. Da de fik hende. Men de havde ingen papirer, så det kan vi heller ikke være sikre på. Men man kan vel ikke finde ud af om hun  Er blavet det medmindre at hun bliver syg? :(

Eliza

Du bliver nok nødt til at give en ny vaccine, for du kan jo ikke være sikker og hvis du vil have dem passet eller den skal møde andre så er det jo ikke super godt. Ja bare det at gå tur er ikke så smart.
Din ilder vil dø hvis den skulle bliver smittet.

Den ting du kan mærke kunne også være en chip, ved ikke helt om man ville kunne mærke implantatet. De to ildere jeg har givet implantat har jeg ikke kunne mærke det på, men om det bare er tilfældigt ved jeg ikke. Men chippen kan jeg tydeligt mærke.

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Jeg vil også sige at du skal få hende vaccineret hurtigst muligt. Du kan ikke regne med at hun er vaccineret og i så fald hvornår, så det er klart bedst at få det i orden med det samme, så i ikke skal bekymrer jer om det.

Det kan både være en chip og et implantat du kan mærke, men det kan en dyrlæge jo se ved at forsøge med en chiplæser.
Mallow har både chip og implantat og jeg kan mærke begge. Marius havde også implantat og det kunne jeg også mærke.

englefugl

ja, jeg skal også have hende til dyrlæge imorgen, så der må jeg bare få gjort det. Men spørgsmålet er så bare hvilken slags vaccine hun skal have? Mine to andre har Febrivac Dist. Så skal hun bare have det? Og ja, jeg tænkte også på at det kunne være en chip. Den sidder bare lige under huden, du kan ikke undgå at mærke den når du stryger hende over nakken, du kan faktisk se den. Det er lidt synd synes jeg :(

Mustela


Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Eliza

Min ene piges chip er også meget let at mærke, men sådan er det jo for man kan ikke helt selv bestemme hvor de skal sidde da de ofte vandre lidt rundt i kroppen.

Men Febrivac Dist. er den eneste rigtige at bruge så den synes jeg bestemt du skal gi..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

englefugl

Så er vi hjemme fra dyrlægen og den lille pige er blevet vaccineret med febrivac dist :-) nu skal jeg snart prøve at sætte hende sammen med de to andre basser igen. For at se om de kan gå så langt, som til at sove sammen. :-) håber at de allesammen snart bliver rigtig gode venner :-D

mette11

Det lyder godt... :) Var det en chip eller et implantat hun havde i nakken??

Bare husk på at det kan tage tid før de bliver venner, men selvom de ikke elsker hinanden med det samme, kan de sagtens blive virkelig gode venner med tiden. Håber dog for jer at de kan sammen med det samme, for det er unægeligt en del sjovere og nemmere...

Anne

Jeg synes da ikke der er nogen der har skældt dig ud. Personligt påpegede jeg bare at det jo ikke er sikkert at det er fordi hun har haft det dårligt at hun opfører sig som hun gør.

englefugl

Citat fra: mette11 Dato 26. November 2010, kl. 13:35
Det lyder godt... :) Var det en chip eller et implantat hun havde i nakken??

Bare husk på at det kan tage tid før de bliver venner, men selvom de ikke elsker hinanden med det samme, kan de sagtens blive virkelig gode venner med tiden. Håber dog for jer at de kan sammen med det samme, for det er unægeligt en del sjovere og nemmere...
det var en chip, og ja håber at det kommer til at gå godt :) for de var lidt grovere overfor hende idag, end igår synes jeg :( men nu må vi bare vente og se  :dans:

Eliza

Fik du så registreret det så det er dit navn og nr der står i stedet for tidligere ejer?

Du skal nok også være opmærksom på om hun går i løb på et tidspunkt. Nu ved jeg ikke om dine andre er snittede men det ville jo ikke være smart hvis der skulle ske en upser og de fik hvalpe..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

englefugl

de to andre er kun et halvt år, og ikke snittede :) men havde også tænkt mig at holde øje med hende, for det er jo ikke til at sige om hun er snittet eller ej. Fik nemlig at vide at såret vokser utoligt hurtigt sammen, men vi må bare se  :dans:

Eliza

De kunne slet ikke sige noget om hun var snittet eller ej? evt ca hvornår?
Det er næsten umuligt at se om hun er snittet hvis pelsen er vokset ud igen..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

englefugl

nej det kunne de nemlig ikke, de kunne ingenting sige, hvilket er ret irriterende  :( men man kan vel ikke gøre andet end at holde øje med om hun er i løb ?