Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hvorfor lige?

Startet af Dark Crystal Ferret, 14. Januar 2011, kl. 20:33

Dark Crystal Ferret

Jeg ved godt jeg lyder som totalt dårlig bruger nu. Og kan også godt være jeg ikke bør sidder her og brokke mig.
Men jeg syndes simpelhed bare der bliver grebet for lidt og for sent ind efterhånden i flere og flere tråde.
Et eller andet sted budte det jo slet ikke være nødvendigt at man skulle gribe ind, da de fleste folk her er voksne og budte have et ordentligt sprog og pli for andres private ting og meninger. Ilderverden og menneskerne i den, bliver aldrig enige. Bestemt slet ikke når det gælder avl især. men stadig er jeg da super glad for vi dette forum for ildere :dans:, det er slet ikke det.

Men jeg ville gerne lige alligevel give min mening til kende om det her.

Jeg har set Ferretopia fra sin spæde barndom. Har godt nok meldt mig ud for nogle måneder siden. Men pga. af en tråd hvor der var splid imod nogle af de mennesker jeg holder mest af, kom jeg ind igen.
Både mig og Manden sidder så tit og tænker hvor Admin er hænde når disse ting sker. Og hvorfor folk for lov at køre den helt der ud mere og mere ofte.

Som sagt så jeg Ferretopia fra i de tidlige måneder af dets begyndelse. Og kan huske jeg loggede folk ind her, fordi jeg var så glad for vi endelig havde et forum hvor folk snakkede pænt, og gjorde de det ikke, så blev der grebet ind meget hurtigt.
Men det virker til gnisten er vendt nu. Og jeg kan ikke lade vær med at tænke over hvorfor?

Uanset hvem det går udover her, så syndes jeg der skulle gribes ind en hel del hurtigere. Så folk ikke sidder og køre hinanden så meget ned som det tit ender med her.
tænker overordnet på tråde nu, og ikke på nogle bestemte.

Jeg er rigtig ked af at sidde her og give ris. Men syndes faktisk man kunne undgå rigtig mange ubehageligheder, bare ved at låse eller stoppe det hele tidligere.

Syndes bare det her er ved at være ret træls for at sige det pænt.

Og igen - det gør rigtig ondt inden i mig at jeg skal skrive dette nu :'( . Men jeg syndes på en måde jeg har brug for at komme af med det. Og siger det højt. For jeg er sikkert ikke den eneste der sidder med den følelse somme tider..


Malene

Det er rigtigt at nogle tråde burde være låst noget før. Men vi kan jo desværre ikke være online hele tiden.

Men som udgangspunkt bliver en tråd ikke låst bare fordi folk diskuterer. Det burde du også vide når du har været her i så lang tid.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

lille_jill

Fordi at vi 3 også har et liv ;)
Vi er 1 admin og 2 mods, og i er 2-300 brugere eller sådan noget. Vi går alle 3 i skole, har dyr vi skal passe, læse og gøre dagligdagsting. Desuden skal man også sove engang imellem og folk herinde har det med at gå helt agurk midt om natten. Det er fysisk umuligt at have en normal hverdag, hvis man skal sidde herinde 24/7 og holde øje med om folk opfører sig pænt.
Man kan ikke skyde hele skylden over på staffet, for brugerne har et medansvar over, at det hele ikke løber af sporet.

Jeg står højst sandsynligt online omkring 16 timer i døgnet, men det er jo ikke fordi at jeg sidder her konstant i alt den tid. Tvivler jeg også stærkt på at de andre gør.

willum

I princippet burde der ikke være brug for moderatorer for denne slags, hvis folk kunne opfører sig anstændigt og lade være med at opfører sig som en børnehave. Så ville det hele gå meget bedre.
Hvis I nu prøver at være i "julehumør" når I skriver herinde (uden alt jule tam-tam'et, vis god ånd) - vis at du vil personen godt. Tving dig selv til at sætte smileys når du mener noget godt så du ikke bliver misforstået og tror det er sarkastisk.

Hvis noget forager dig og du mener I skal skændes, så husk dette billede

Seriøst, I kommer ingen vejne med flere siders skænderi. Andet end at I bære nag på hinanden og ikke kan færdes i samme tråde.
Det er lidt ærgeligt når jeg i ny og næ kommer herind for at kigge - og ser gang på gang en sørgelig tråd hvor folk ikke kan accepterer hinanden.

My two cents.

(Og nej, Jill har ikke fået mig til at skrive - jeg er bare træt af se disse skænderier.)

NemoToft

Ignorer dårlig adfærd og beløn' god adfærd  <3

Det er ikke admistrators ansvar at der ikke altid bliver holdt en god tone. Det er vi ALLE ansvarlige for. Og hvis ikke man har noget pænt at sige, så er det nogen gange bedst at være stille  ;)

Meen der skal være plads til at vi alle har hver vores mening. Og det skal være ok at have en snak/diskusion om tingene.

God lørdag aften  <3

Julie

Jeg tror en af grundene til at folk er så meget på krigsstien er, at der har været flere følsomme emner op. Hvorfor de alle kommer nu, skal jeg ikke kunne sige, men jeg tror bare at når folk i forvejen er opkørt, så ses det også i andre tråde. Specielt dem der kan udvikle sig til heftige (og i grunden gode) diskussioner. 
Jeg er ked af hvis folk mener, at vi i gruppen skal holdes til ansvar for, at folk ikke altid er lige søde ved hinanden. Det burde ikke være sådan, at vi kommer med en løftet pegefinger HVER gang en tråd startes, bare for at minde folk om at opføre sig ordenligt - det burde folk godt selv være klar over. Jeg synes det er træls at folk ikke kan finde ud af at opføre sig efter deres alder og jeg synes heller ikke om, at man påpeger at en tråd burde låses og derefter selv fortsætter med at smide brænde på bålet. Jeg er enig i, at der er gange hvor vi burde have grebet ind noget før, men folk må dælme også lære at trække vejret og klappe en ilder engang imellem, for det går sgu hurtigt engang imellem herinde. Når der er mest gang i diskussionerne herinde, kan der snildt komme 10 indlæg i minuttet, og det bliver altså til mange når man er væk fra computeren et par timer.. Desuden er vi jo heller ikke altid helt enige i gruppen om alting, og derfor kan der godt gå noget tid før der sker noget, for det kræver jo, at vi alle er online på samme tid og har læst hvad der står i en 14 siders lang diskussion.