Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

kan 2 hanner sammen?

Startet af Lenac, 23. Januar 2011, kl. 16:36

Eliza

AlisVolatPropiis har helt ret. Man hører virkelig ofte folk tror at de bliver dovne og fede ligesom katte, men det er faktisk stort set altid omvendt. De bliver tyndere og får overskud til andet end at tænke på damer (legesyge).

Jeg synes helt klart også det er værd at kastrere kirurgisk eller kemisk også for dyrets skyld.

Lenac: det er heller ikke alle hanner der tisser over det hele, men det kan være at det kommer på et tidspunkt. Man kan sagtens få dem kastreret når de er i brunst. Nogle mener faktisk det er sundest for dem at komme helt i brunst før de bliver snittet.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Lenac

okay, jamen så må jeg hellere bestille en tid ved dyrlægen til at få ham umandlig gjort  :-$
xoxo Malene <3

KariN

Jeg har haft en Kastreret han og en viril han gående sammen igennem hele brunst perioden, uden nogen problemer, men ja det er nok mere undtagelsen end reglen :) Jeg var heldig at de kunne enes og at han ikke var en gris med at tisse og markere alle steder :)

Jeg fik min dreng kastreret da han var ved at gå ud af brunst og ja han blev meget gladere og mere legesyg da alle hormonerne var ude af kroppen på ham :)

Så jeg vil klart anbefale at få ham kastreret eller give et implantat, når han alligevel ikke skal være avls han er der ingen grund til at han render med alle hormonerne boblende rundt i kroppen og knolden ;)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Lenac

han skal ikke være avlshan, kender slet ikke noget til hans baggrund og så er der god mulighed for at han er døv oveni. Pluds at jeg er ret sikker på jeg ikke ville kunne skille mig af med hvalpene hvis jeg fik nogle  :lol: :lol:
xoxo Malene <3

Shamua

Citat fra: lille_jill Dato 23. Januar 2011, kl. 18:22
Tja.. nogen kan så godt. Malene (altså hende herfra) har da en viril han gående med sin kastererede han uden problemer.
Min virile og brunstige han går også helt fuldstændig uden problemer med en steriliseret tæve og to kastrede hanner. Der var lidt problemer med den ene han, før han blev kastreret, men nu er der ingen problemer what so ever...

Jeg tror det er meget forskelligt fra han til han..

Vh. Marianne

Minority ferrets

#20
Mine drenge, Santo og Marlon havde mere energi før de blev kastrerede. De vil stadig gerne lege og hopper og båtter rundt :) De er bare faldet til ro, hvis man så må sige, og er blevet mere kærlige og kælne :D

Vi har kun set det som positivt herhjemme og de er bestemt ikke blevet mindre legesyge, men bare mere kælne samtidig :P
(bare for at give et eksempel på at nogle hanner faktisk ændrer sig lidt i den "sløve" retning :P Dog uden at blive dovne)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

mette11

Det hænger ofte mere sammen med at de bliver ældre at de falder lidt til ro og ikke med at de bliver kastrerede. Rigtig mange ildere falder normalt til ro når de er ½-1år og er derefter knap så hvalp-fjollede (ikke alle dog) og det er også tit i den alder de bliver kastrerede.

Minority ferrets

Ja nu ved jeg bare hvordan mine drenge reagerede, og før Santo blev kastreret var han efter min mand. Han bed ham bla. I skinnebenene og han måtte slet ikke komme til ham. Et par dage efter kastrationen var der intet... Så i takt med at hans hormoner dulmede faldt han til ro og skulle ikke tænke på at han og Jimmy var rivaler længere... Og ja det lyder underligt at kastrationen virkede så hurtigt, men jeg kan bare fortælle hvordan han reagerede.

Lucifer som fik implantat som 4 måneder gammel har dog fået mere energi og er også mere kælen end ellers :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Lenac

Min dreng er fulstændig rolig, giver masser af møs og kærlighed. Det eneste tidspunkt han kan være lidt vild er hvis man leger med ham og han kommer op at køre, derudover har han en lille vane med at mappe i fødder, men ikke noget der gør ondt. Så opførelsesmæssigt kan man ikke mærke på ham han ikke er kastereret, han er en værre puttetrol...
xoxo Malene <3

Stubba

Mine dyr er stort set fuldstændig som de var før de blev kastreret, med undtagelse af Mailo der er blevet mere rolig.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!