Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hjælp ønskes

Startet af Sølvsten, 28. Januar 2011, kl. 11:13

Sølvsten

Hjælpe mig lige her

På DBA er denne udstoppet ilder til salg http://www.dba.dk/udstoppede-fugle-ilder-sko/id-71573285/

De skriver den er ca 55 år gammel. Jeg synes ikke den ligner en standard og troede egentligt at de ilder der levede den gang alle var standard??????

mette11

Eh nej den farve er sgu lidt forkert!! I hvert fald til en alm. vildtfarvet ilder! Jeg tvivler egentlig også på hvor mange vilde ildere som ikke er vildtfarvede i dag!! Måske er det slet ikke en ilder, men en mink?? Synes dog ikke at den helt ligner en mink i bygningen og hovedet, men måske er det en virkelig grim og dårlig udstopning??
Den ligner heller ikke en brud, hermelin, mår eller hvad ved jeg...den er for ens i farven til at ligne andet end en mink! De fleste mår-dyr er jo uens i farven!
Jeg er så heller ikke ret meget inde i mår-dyrs udseender må jeg indrømme...

Starshineferrets

nu har jag faktiskt lite svårt att avgöra från den bilden om det ens är en iller. Men saken är den att när man stoppar upp ett djur, så behåller vanligtvis inte pälsen samma pigment. De flesta uppstoppade illrar jag har sett har fått den färgen med tiden. Så det är ingen chokladiller... utan en viltfärgad... men ja.. pigmentförändringarna över tiden ger den effekten så åldern stämmer säkert.

Anne

altså for 55 år siden var alle ildere altså ikke standard :) albinoer og pasteller har været ret fremelskede hos jægere, og 55 år er jo ikke vildt lang tid.

Når det er sagt så er den nok bare famlet og som sara siger så er det umuligt at sige om det faktisk ER en ilder (hold da op den er grim altså). Jeg har også set flere såkaldte ildere til salg med den farve.

Barky

Det er Maleika.....!!! O_O

Jeg tror bare at det er en ilder som er falmet i farven... Ikke lade mørk pels stå i solen altså, det bliver den brun af.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Sølvsten

Citat fra: Anne Dato 28. Januar 2011, kl. 13:20
altså for 55 år siden var alle ildere altså ikke standard :) albinoer og pasteller har været ret fremelskede hos jægere, og 55 år er jo ikke vildt lang tid.

Når det er sagt så er den nok bare famlet og som sara siger så er det umuligt at sige om det faktisk ER en ilder (hold da op den er grim altså). Jeg har også set flere såkaldte ildere til salg med den farve.

Godt så lærte jeg noget nyt. Jeg ved ikke hvorfor jeg havde en fornemmelse af at pasteller er noget rimeligt nyt. Og nej 55 år er nok ikke så længe siden i denne forbindelse. Jeg blev bare lidt overrasket da jeg så den og tænkte egentligt at det ikke kunne være en ilder.


Shamua

#6
jeg synes det ligner en mår? .. eller Malene/Jill, hvad var det nu for et dyr vi så på Kongkildemarked??

Vh. Marianne

AlisVolatPropiis

synes det ligner en meget syg lemming :S