Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Så får vi kyllinger igen.

Startet af Dark Crystal Ferret, 11. Februar 2011, kl. 22:30

Dark Crystal Ferret

Den 1/3 skal jeg igen afsted og købe daggammle kyllinger. Og derfor vil jeg lige høre om der var nogle der skulle have nogle med, for så kan jeg bestille til flere hvis der er nogle der vil være med.
Jeg skal køre med en veninde som har en meget stor handicap bil, da hun er mor til en handicappet søn. Men den er meget rummelig, og derfor kan jeg godt have en del kyllinger med hjem.
Vi køber selv 1500 kyllinger igen denne gang. Men jeg ville lige vide om der var nogle der skulle have lidt med inden jeg ringer og bestiller vores egne kyllinger. Så jeg lige ved hvor mange vi kan få brug for, udover vores egne.
Og jeg ligger lige lidt priser fra hønseriet (eller hvad sådan noget hedder) så i kan se hvad det koster.

Der er 350 kyllinger i hver kasse

Man kan købe en kasse for 150kr
To kasser koster 250kr
Og 3 kasse med kyllinger i koster 300kr.
3 Kasser er billigere pga noget med moms og afgifter eller sådan noget indviklet noget..

Vi tager hjem og pakker kyllingerne vi selv køber. Og i må selvom i vil komme og hænte dem samme dag eller sener. Også alt efter hvor mange kyllinger i gerne vil købe.
Men hvis i ikke kan hændte kyllingerne samme dag som vi køber, er vi nød til at pakke dem ned og fryse dem ned, da de ellers vil blive dårlige jo.
Derfor vil vi skulle købe poser til kyllingerne, og derfor ville vi også gerne have en smule mere for dem, da poser altså koster en hel del.

Vi plejer at pakke dem med 5 stk - 10 stk og 20 stk kyllinger i hver. Så det er nemmer at tage en pakke op af fryseren der passer til antallet af dyr eller hvad man nu lige får brug for hvis der kom ilder gæster på besøg osv.

Hvis kyllingerne skal pakkes hos os vil de koste 2 kr stykket. Og så kan i selv fortælle mig hvor mange i gerne vil have i hver pose - i kan bare sende mig en PM om det hvis det er :)

Og hvis der er noget jeg mangler at skrive, eller i vil spørge om.. så bare sig til.