Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Mødet mellem Dexter og Oliver

Startet af pyntegodt, 24. Maj 2011, kl. 20:45

Anne

øremider er noget lort, men min erfaring er egentlig at det er nemt at få væk. jeg behandler alle på en gang (bruger advocate, men har noget andet i tankerne næste gang, for nu er min recept løbet ud). Man skal selfølgelig også vaske tæpper og gøre rent, men jeg plejer ikke at være hysterisk  med det og det forsvinder altid fint når jeg behandler

pyntegodt

Ok, jeg håber jeg bare kan få en recept af dyrlægen uden at skulle have ham til konsultation og dermed betale for en, jeg prøver at tage en vatpind med øresnask fra ham med og se hvad hun siger.
Hvad plejer "medicinen" ca. at koste er der nogen der kan huske det?

mette11

Hvis du tager hen til Lone i åben konsultation koster det stort set ingenting... ;) Lone er ret billig generelt og hun er sød og dygtig!  <3

pyntegodt

Ok, det er hende jeg altid bruger, så det lyder rigtig godt. Tak  :)

Anne

øremider er mobile, så de kan godt stikke af fra vatpinden. Faktisk hvis du rensere ører og bagefter holder vatpinden i noget godt lys, kan de se de små ækle hvide tingester kravle rundt. Små hvide ting lidt mindre end et punktum.

pyntegodt

Aaaaad!!
Jeg kom dem i en lukket pose fra start, så håber ikke de har kunne stikke af, men nu må vi se, det kan jo også være at det slet ikke bliver nødvendigt at hive posen frem.
Jeg har dog aldrig set de der små hvid nogen, på trods af at den gang jeg havde kat havde de en periode hvor de var hårdt ramt af dem, men ubehageligt det var det.

Anne

det er jo heller ikke fordi man ser dem ved første øjekast, men hvis du renser ører med en vatpind og nærstuderer den, så kan du engang imellem se dem.

pyntegodt

Ja ok.
Men nu har jeg været hos dyrlægen og har fået noget til dem begge, derudover har jeg fået noget naturmedicin til at dæmpe Dexters angst overfor Oliver, så jeg tror det hele kommer til at gå fint.

Anne

#23
zylkene? Held og lykke :)

og bare en lilel træls kommentar, fra en der pt skriver bachelor blandt andet om frygt og angst. Dexter er bange for Oliver, altså har hans frygt et objekt og derfor er der tale om frygt, ikke angst :-$

pyntegodt

Jeg fik faktisk ikke fat i navnet, men hun fortalte at det er et mælkeenzym der går ind og påvirker kroppen som en almindeligt angstdæmpende medikament ville gøre, men uden den sløvende effekt. :) :dans:

Anne


Sølvsten

Citat fra: Anne Dato 27. Maj 2011, kl. 14:37
zylkene? Held og lykke :)

og bare en lilel træls kommentar, fra en der pt skriver bachelor blandt andet om frygt og angst. Dexter er bange for Oliver, altså har hans frygt et objekt og derfor er der tale om frygt, ikke angst :-$

Godt du har hørt efter i timerne Anne

Anne

Det var nu ikke i timerne :P Det er mere i bøgerne.

"Fear is distinguished from anxiety in that it is characterized by distress about specific, dangerous objects; whereas anxiety is a general feeling of unease about some unspecified danger." (Seligman et al., 1995, pp. 163f ). :lol:

Sølvsten

Citat fra: Anne Dato 27. Maj 2011, kl. 15:21
Det var nu ikke i timerne :P Det er mere i bøgerne.

"Fear is distinguished from anxiety in that it is characterized by distress about specific, dangerous objects; whereas anxiety is a general feeling of unease about some unspecified danger." (Seligman et al., 1995, pp. 163f ). :lol:

Det skal nok blive et godt bachelorprojekt.

pyntegodt

HURRA for zylkene!! :dans:
Dexter var meget mere rolig i går og han blev endda ude af sit bur hele dagen, brugte Olivers bakke og spiste af hans mad! Fremskridt!