Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Välkommen hem Tango

Startet af rikki, 29. September 2011, kl. 16:53

rikki

Igår kom han då äntligen. Ända från Holland hade han knatat...nåja, kanske inte knatat, men åkt bil och tåg iallafall. Inte så illa gjort av en liten iller tycker jag.
Och dessutom gjort Köpenhamn osäkert en natt också:)

Contango som han heter på riktigt är en 1-år gammal albino-angora som nog måste vara den snällaste klump jag har träffat någon gång. <3

Han pussas, han slickas, han gosas, han sov i min famn halva natten och han gick bara rakt in i min flock och blev kompis med precis allihopa.
Inte ens Freddie hade någonting negativt att säga om nykomlingen. :o
Lite bekymmer hade jag ju ändå räknat med.

Det är en stor kille som jag faktiskt trodde vägde mycket mer än vad han gjorde med sina 2.1kg. Han är i stort sett dubbelt så stor som Gwen som följer honom som en liten skugga.


Jag har ju lärt mig med Oliver att det är stört omöjligt att få bra bilder på en albino så jag är ju inte förvånad att alla bilder blev katastrof.

Men här är några av de minst dåliga iallafall.


Han kryper mer än gärna upp i knät och bara gosar med hela kroppen:)


Och sen slickas han!
Vaknade inatt av att han låg under hakan på mig och slickade mig i halva ansiktet.


Och det är en hjälpsam kille. Skulle byta lakan förut och raskt var han där och skulle hjälpa till.


Äsch, säger Molly. Så jäkla speciell var han väl ändå inte.
Löjligt, säger jag som minsann såg henne ligga och tvätta Tango över hela huvudet förut när han sov.
Undrar om hon godkänner honom som dejt till sin dotter Gwen nästa år? :dans:
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Beate

Venlig hilsen Beate, Felix, Linus, Mink og Luke

KariN

Han er da en rigtig fin og stor dreng :D

Tillykke med ham
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3