Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Royal Angora Ferretry´s Zarfia Kasmina og Pixel Lionheart - 2012

Startet af Dark Crystal Ferret, 10. Oktober 2011, kl. 01:21

Dark Crystal Ferret



Om Zarfia Kasmina

Zarfia Kasmina kommer fra vores samarbejd partner Bobbie Jo Bass som har opdrættet Royal Angora Ferretry i England.

Hun er ud af et kuld på to hvalpe, begge piger. Den ene var albino og så var der Zarfia Kasmina selv.
Zarfia er indkøbt af os i forbindelse med vores store drøm om at forbedre og styrke silver linjerne i Danmark, mest muligt. Og derfor er vi meget stolte af at have fået mulighed for at få en silver pige som Zarfia her, fra England.
Selvom Zarfia Kasmina har en del vildilder i sin linje, så er hun en meget kærlig og sød og rar pige på alle måder. Hun bider ikke i andet end leg. Og hun har ikke haft adfærds problemer i form af bid af nogen art.

Zarfia Kasmia er i det daglige en meget glad og meget vaks lille pige. Hun har altid øje for ting der kan leges med. Især elsker hun hendes bolte som hun kan bruge flere timer på. Zarfias bedste venner er vores kat Nakieta som Zarfia har et meget tæt forhold til og omvendt. Zarfia går til daglig sammen med Irish Coffee. Men til daglig er hendes yndligs person mig.
Hun elsker at nusse og lege gemmer under vores dyne om morgen eller lege fanger med os, eller med Irish Coffee eller Pixel når vi står op.
Hun er en meget dejlig og sød pige som virkelig har charmet sig ind på os siden vi fik hende.
Du kan læse mere om Zarfia Kasmia eller se flere billeder af hende her: http://www.darkcrystalferret.dk/zarfia-kasmina.php

Om Pixel Lionheart

Pixel Lionheart er en dejlig Albino angora dreng fra 2010, som kommer fra en Hollandsk opdrætter der kalder sig R. Winjest.
Alle dyrene i Pixels tavle er udelukkende fra denne opdrætter, og derfor er der heller ingen indavl eller kendte dyr i hans tavle. Og udefra hvad vi ved, er alle dyrene i tavlen også stadig i live. Den ældste er tilbage fra 2003 og lever endnu. I år var en anden opdrætter herinde fra (Marianne) i Holland og købe to Albino angora hvalpe, og mødte denne ilder og fik også nogle billeder af ham.

Pixels mor var Silver ½ Angora med sort næse og hans far var Vildfarvet Angora.
Pixel er en dejlig dreng, fuld af krudt i rumpen og masser af hengivenhed til sin familie. Han elsker at lege med børnene og med vores kat. Han er en meget rolig dreng, der ikke er meget for at være vild eller kæmpe med vores andre dyr. Han vil helst bare lege med dem og holde sig gode venner med dem.
Vil en af dem kæmpe med ham, ligger han sig ned og underkaster sig med det samme på trods af han faktisk er den største han vi har i huset.

Han er meget kontaktsøgende og vil meget gerne snakke og kæle. Han er faktisk utrolig snakkende, selv når han ikke er i brunst. Han båtter i vilden sky og han elsker at gå og brokke sig over små ting der ikke lykkes at undersøges alligevel. Han er noget af en grissebasse, og især når han ser sit snit til at komme udenfor og finder en vandpyt eller jord der kan graves i.

Pixel er herlig at have i sin stue og han har nogle utrolige mystiske måder at udføre sine små forsøg på udforskning af alt på.

I kan læse og se mere om Pixel her http://www.darkcrystalferret.dk/pixel-lionheart.php


Pixel Lionheart blev brugt i avl i 2011 for første gang, dog kom der ingen overlevende hvalpe ud af parringerne.
Pixel parrede Shiva op en gang i 2011 men desværre gik Shiva tom – hvilket kan ske med første gangs tæver. Shiva gik ikke mere i løb i løbet af 2011.

Han parrede også Fnug op to gange og i sidste forsøg blev han far til 9 hvalpe, der desværre ikke overlevede fordi Fnug ikke kunne få mælken i gang.

Og han parrede også Olsens Starlight malou op, men her var der også problemer og den ene hvalp hun var gravid med døde desværre under et kejsersnit.
Vi vælger at være helt ærlige omkring disse ting, så købere ved at dette er hændt og at vi ikke skjuler noget omkring det. Og der ligeså ikke kommer nogle misforståelser omkring vores brug af Pixel i 2012.

Vi vælger at give Pixel Lionheart en chance til i 2012 og håber at det går bedre denne gang.

Zarfia Kasmina og Pixel Lionheart vil blive parret op, hvis alt går vel, i starten af foråret 2012. Og vi forventer at få et smuk og sundt kuld hvalpe som vil kunne danne basen for en ny og sund silver linje i Danmark med dette kuld. Livslinjen vil være på mellem 7 og 8 år, måske mere. Og i hverken Zarfia eller Pixels stamtavler er der sygdom eller andre genetisk defekter.

Af farver i dette kuld forventer vi:
Silver, Standart og vildtfarvet og måske albino. Og der vil kun komme korthår i dette kuld!

Med til hvalpene vil følge.

Kontrakt, stamtavle og stambog og vægtskema fra 0-10 uger. 
Hvalpe pakke bestående af: 400g foder hvalpen er van til fra os, 10 frosne kyllinger, en gave fra os i form af et stykke legetøj eller en køje/tæppe, en ting der lugter af mor, cd-rom med hvalpens personlige billeder.

Hvalpen vil blive chippet og få sin første vaccine ved salget.

Priser på hvalpe fra Dark Crystal Ferret

Priser i Danmark

Pris på hvalp til kæl 2500 DDK.
Avls hvalp koster 3500 DDK.
Prisen er inklusiv vaccination med febrivac dist og chip 

Priser for hvalpe til udland:

I 2011 fandt vi ud af at underskuet blev for stort, for os hvis vi solgte hvalpe til udlandet til den pris vi havde sat os på først.
Derfor var vi nødsaget til at sætte priserne 500kr op på både avls hvalpe og kælehvalpe.

Til gengæld vil priserne indeholde alt hvad dit lande kræver for at få hvalpene ind over grænsen. Og også kost hvis hvalpen skal bo hos os i længere tid end de 10 uger.

Prisen på en hvalp til kæl 4000 DKK
Prisen på en hvalp til avl er 4500 DKK

Prisen er inklusiv vaccination med febrivac dist og rabies, samt pas og chip.

Ønsker du at købe en hvalp fra os vil vi også gerne henvise dig til denne side, hvor du vil kunne finde mere information om salg af hvalpe fra os http://www.darkcrystalferret.dk/hvalpesalghosos.php
Hvis du vide mere om dette par eller vil du skrives op på vendte liste til det, kan du skrive til vores Mail adresse : Darkcrystalferret@gmail.dk

Canyo

Det lyder som et utrolig spændende projekt! Jeg er helt skudt i silver farven, den skal bevares! (:

Er der fastlagt en parringsdato eller kan der sættes et ca tidsspunkt?  ;)

Dark Crystal Ferret

Nej der er ikke fastlagt en parrings dato, andet end at det bliver engang til foråret :)
Zarfia skal først lige gå i løb og Pixel i brunst jo  :) Og jeg ved ikke på forhånd hvornår de vælger at gøre det. Andet end det bliver engang til foråret
Men når parringen har fundet sted osv. så plejer jeg at skrive det ind her - samt hvilken dato vi forvendter hvalpenes fødsel.

Canyo

Okay, de kan jeg godt se. (; Det er en smule svært at lave hvalpe, hvis tæven ikke er i brunst.  :P

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Canyo Dato 22. Oktober 2011, kl. 16:40
Okay, de kan jeg godt se. (; Det er en smule svært at lave hvalpe, hvis tæven ikke er i brunst.  :P

Tæven går i løb og ikke brunst ;O)

Canyo

Citat fra: A_M_T >Team Unique Ferrets< Dato 22. Oktober 2011, kl. 17:52
Citat fra: Canyo Dato 22. Oktober 2011, kl. 16:40
Okay, de kan jeg godt se. (; Det er en smule svært at lave hvalpe, hvis tæven ikke er i brunst.  :P

Tæven går i løb og ikke brunst ;O)

Nårh ja! Jeg er født og opvokset i hesteverdenen!   ;)

Dark Crystal Ferret

Går hamster hunner i brunst da? Hedder det det i hamster verden?
tja.. det hedder jo mange ting alt efter hvilket dyr vi står med :fnis: Det hedder løbetid hos hun katte bla.
Men hos Hamster er det så både brunst hos hanner og hunner?
Men hos ilderne hedder det løb hos en ilder tæve og brunst hos en ilder han. - så lærte du også lidt nyt i dag  :fnis: :P - ej undskyld, jeg havde selv svært ved at forstå det i starten. Og faktisk forstod jeg slet ikke hvorfor det hed hvalpe hos ilderne heller. Men et eller andet skulle det jo hedde, som en engang sagde til mig.

Cille


Dark Crystal Ferret


KittAnderson

hahahaha.
du er dejlig maria :b - du redede min trælse weekend :b
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Canyo

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 23. Oktober 2011, kl. 00:48
Går hamster hunner i brunst da? Hedder det det i hamster verden?
tja.. det hedder jo mange ting alt efter hvilket dyr vi står med :fnis: Det hedder løbetid hos hun katte bla.
Men hos Hamster er det så både brunst hos hanner og hunner?
Men hos ilderne hedder det løb hos en ilder tæve og brunst hos en ilder han. - så lærte du også lidt nyt i dag  :fnis: :P - ej undskyld, jeg havde selv svært ved at forstå det i starten. Og faktisk forstod jeg slet ikke hvorfor det hed hvalpe hos ilderne heller. Men et eller andet skulle det jo hedde, som en engang sagde til mig.

Hihi, ja så fik jeg da også sat det på plads. Går hannerne i brunst? Er de ikke "klar" hele tiden? :D

Hehe, der en smule forskel på hamstere og heste, men kender det der med at være for træt aaaalt for godt!  :lol:

KittAnderson

At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Canyo

Okay, jeg havde skisme aldrig troet at hannerne gik i brunst også!  :o