Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Sammenføring

Startet af Louise Cecilie, 12. Oktober 2011, kl. 14:20

Louise Cecilie

Hold da op, ligefrem sår ?
Jaa man skal ikke blande sig :)

Men vil en hunilder som er 1½, komme op at slås med en hvalp? Eller vil hun gå ind og få moderfølelser for hvalpen?

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: MorsLilleTossehoved Dato 12. Oktober 2011, kl. 15:27
Hold da op, ligefrem sår ?
Jaa man skal ikke blande sig :)

Men vil en hunilder som er 1½, komme op at slås med en hvalp? Eller vil hun gå ind og få moderfølelser for hvalpen?

Ja det er desværre ikke uanmindeligt de får sår ved sammenføring!

Det kan sagtens ske ja at hun vile kanøfle den! Jeg tror ikek du skal regne med hun vil få den store moderfølelse for hvalpen!

Namilla

Nej jeg tror bestemt heller ikke hun vil have moderfølelser for den... det er da vist kun tæver der er falsk drægtige der kan reagere på den måde...
I skal være forberedt på slåskampe, så kan man kun blive positivt overrasket hvis det ikke bliver så slemt... Men det er helt normalt at ildere vil slås, for de skal jo finde ud af, hvem der skal bestemme. En hvalp vil som regel hurtigt indordne sig under den voksne ilder...jo ældre hvalpen er, jo hårdere kan kampene være...

Louise Cecilie

Okay :) Vidste bare ikke om kiki kunne få sådan en følelse måske..

Jamen jeg har et ekstra bur, så jeg overvejer faktisk at kigge efter en lille hvalp til den første, men det er lidt trist at der ikke er nogle til salg her inde :/

Namilla

Der er ikke hvalpe på denne tid af året...du bliver nødt til at vente til sommer...
Tæverne går kun i løb 1 gang om året, og det gør de som regel om foråret... Hvis du finder en hvalp nu, så er det enten en stor hvalp fra et sent kuld (som regel er dem der kommer til salg nu, omplaceringsildere...og så skal du altså være forberedt på kampe!). Eller også er det fra en storavler som tricker tæverne til at gå i løb på helt unaturlige tider af året, og på den måde kan de få flere kuld om året på samme tæve...

Louise Cecilie

Tror bare at jeg venter så :)
Vil ikke ha al for meget slåskamp mellem dem :)

Stephanie

Det er nok slet ikke så dårlig en ide at vente med en hvalp, indtil du har fundet ud af om ildere er noget for dig.

Mange anskaffer sig dem, og synes de er åhhh så skønne.... ½-1 år efter så er nyhedens interesse dalet, og så har folk lige pludselig fået allergi mod dyret.

Så jeg tror det vil være en god ide for dig lige at trække vejret, få nogle erfaringer med Kiki og så anskaffe en mere når hvalpesæsonen starter næste år. Men vær forberedt på at en hvalp IKKE er bidetrænet, og at de godt kan bide til, og at de ofte kommer i teenagerperioden hvor de så igen lidt glemmer deres opdragelse/bidetræning og bliver nogle terrorister ;)

For som jeg læser det i de forskellige tråde fra dig, så virker det hele lidt uovervejet fra din side, uden at du har sat dig ind i tingene, og nu har en ilder allerede været på kort visit hos dig og ikke fundet okay. Så det vil være ærgeligt hvis flere skulle videre i systemet fordi du ikke er sat ind i hvad ildere kræver og sammenføring kræver. At det er en hvalp du vil købe betyder ikke nødvendigvis at en sammenføring bliver problemfrit.

Namilla

Jeg tænker også, at du skal overveje det rigtig meget med en hvalp, fordi hvalpe jo heller ikke er renlige... og som jeg læser dine indlæg, så bekymrer du dig meget om urenlighed... Og man kan simpelthen ikke få en hvalp der er 100% renlig. Får man fra en god opdrætter, ja så er noget af arbejdet gjort, men man skal stadig selv fortsætte med opdragelsen. Og det kan ikke undgåes at der kommer prutter udenfor bakken mange gange om dagen, når man får en hvalp...

Louise Cecilie

Jeg valgt at få en hvalp, jeg ved godt at en hvalp ikke er renlig, og der kan gå lang tid før de er det, men det jeg tænker over er om kiki måske kunne holde med at bruge Bakken, men alt det har jeg fået svar på.
Og jeg er sikker på en hvalp før eller siden :-)

Louise Cecilie

Jeg ved at ilder er det jeg vil, og ja jeg er 100% sikker.
- at jeg har haft en ilder ja, men som du nok også har læst så var jeg ikke inde i det!! Oh ja det er jeg nu.
Kan godt være at du ved mere end jeg og har flere erfaringer end
Mig, men bare fordi jeg ikke har af de to jeg har haft, så er det ikke ens betydning med at jeg ikke ved noget om dem, der er
Nok bare nogle ting jeg er usikker på, og derfor spørger jeg her inde!

Stubba

Jeg vil lige fortælle om min erfaring med sammenførsel.
Sidste sommer fik jeg Tello, som var en stor hvalp.
Mailo tog rigtig fint imod ham og de hyggede og puttede, så det var super nemt .. men så skulle Tello møde Rofus.
Rofus er en stædig satan og hader alle andre ildere. Vi valgte at sammenføre dem i køkkenet, for der er der laminat (og jeg har gulvtæppe i resten af hytten)
og GUD, hvor er jeg glad for jeg gjorde det. Rofus 'tævede' Tello, så han både skreg og skred .. Og Jeg havde mest af alt bare lyst til at skille dem ad.
Bawa (herinde fra) var herhjemme imens, og hjalp mig med at sammenføre dem. For jeg siger dig, det var nogle vilde kampe! Og jeg kunne næsten ikke klare det, for synes det var SÅ synd for Tello .. Efter en uge slåssede de slet ikke mere og nu sover de sammen altid og leger sammen.
Men jeg kan fortælle dig det var en hård uge! Rigtig hård!

Med Mailo og Rofus gik der et halvt år, før de lærte at acceptere hinanden. Så havde buret delt i to, så de indimellem lige kunne få lidt ro fra hinanden.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!