Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Overslikker :S

Startet af Tanja11, 23. April 2012, kl. 15:33

Tanja11

Nu vil jeg altså lige spørge om der er nogen herinde som kan svare mig på dettte lille spørgsmål.
Tykke har det med at få et kysseflip og overslikker ens ansigt, lige til det gør ondt faktisk :S
hun har gjort det i et stykke tid, så tænkte bare over hvad det kunne betyde, har svært ved at tro at det er fordi at hun overelsker mig.
kunne det være fordi at hun slikker mineraler, eller lign., af ens hud :S
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Dyrenørden

Nogen ildere elsker bare at kysse... Men man siger at hvis hunde slikker kan det være et tegn på de mangler salt og mineraler. Hva foder bruger du?

Anne

Når ildere slikker behøver det ikke være mangel, det kan sagtens bare være grooming. Men det er selvfølgelig godt nok som Trine siger, lige at korntrollere at det ernæringsmæssige er i orden.

Tanja11

Hun får en blanding af ferret pro og noget eukanuba til katte.
Kan ikke lige huske hvad det er med:-)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Dyrenørden

Citat fra: Tanja11 Dato 23. April 2012, kl. 22:26
Hun får en blanding af ferret pro og noget eukanuba til katte.
Kan ikke lige huske hvad det er med:-)

Det er ikke godt ilder foder :( Så måske det kunne ha en smule at sige.. Skift evt. til Arion kitten, applaws, orijen, acana, ziwipeak, wildcat eller royal canin kitten. Du kan med fordel blande flere produkter og supplere med daggammel kylling, mus og lign

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Nej det meste af det fodder du kan købe der er lavet til ildere er som regel skodmad og lever slet ikke op til en ilders ernæringsbehov! Og som udgangspunkt er eukanuba vidst heller ikke vildt godt. I hvert fald slet ikke hvis du køber udgaven til voksne katte!

det bedste fodder til ildere er fodder lavet til killinger og de mærker som Dyrenørden nævner er nogle af de bedste! Men det skal være til killinger som regel! Eller blandt andet Apllaws og ziwipeak er den udgave til voksne katte det samme som til killinger.

Og ja at blande forskelligt fodder er ikke helt dumt! det gør jeg også selv.

Var der ikke engang en foddertabel herinde? så kan trådstarter jo se hvilke krav det skal overholde!? Kan bare ikke lige finde den.

Anne

#6
Jeg synes ikke at arion og acana er specielt godt ift orijen, ziwipeak og applaw.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: Anne Dato 24. April 2012, kl. 09:35
Jeg synes ikke at arion og acana er specielt godt ift orijen, ziwipeak og applaw.

Nej men det er i den bedre ende ;O) Og desværre får nogle ildere dårlige maver af det "bedste", det sys jeg i hvert fald har været nævnt nogle gange før...

Dyrenørden

Citat fra: Anne Dato 24. April 2012, kl. 09:35
Jeg synes ikke at arion og acana er specielt godt ift orijen, ziwipeak og applaw.

Jeg bruger Acana sammen med Orijen og Applaws synes det er fint men tror jeg for eftertiden nøjes med de sidst nævnte. Nej Arion er heller ikke vildt godt men bedre end meget andet :)

Tanja11

jeg har også tænkt mig at udskifte det, for nej det er ikke det bedste.
men er alle de nævnte mærker ikke forholdsvis dyre, og hvor finder jeg dem, de har dem ikke i Maxi zoo :S
og hvilke er evt. det billigste.
og kylling eller i det hele taget råt kød er udelukket i Tykkes situation da hun er en særling og ikke vil røre det med en ildtang :S
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

PiaLyng

Zooplus.de eller zooplus.co.uk har dem.
Og priserne svinger fra hvor du køber osv.

Tanja11

vil lige kigge så, men hvilket/hvilke vil i sige er allerbedst
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

englefugl

#12
Jeg ville sige applaws :) Og så kan du evt prøve at købe nogle tørret kød-godbidder også. Det er altid godt ;) Og så vil jeg lige tilføje at to af mine drenge, særligt den ene, er vild med at slikke mig i ansigtet, også indtil han nærmest har revet huden af. :D og det er bare fordi at han er en rigtig slikke-pot!

Dyrenørden

Vil også sige Applaws.... Eller Orijen :)

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Er ziwipeak ikke det allerbedste?!(også der dyreste!) det gidder mine bare ikke og æde:0( har prøvet flere gange!
Og ja ellers af tørfoder vil jeg også sige applaws og orijen som mine totter også få i deres blanding! Orijen er dyrere end applaws men jeg vil altså sige at ordentligt mad et en god investering selvom det er dyrt! Det er i hvert fald et sted jeg ikke går på kompromis.