Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Overslikker :S

Startet af Tanja11, 23. April 2012, kl. 15:33

mette11

Efter min mening er ZiwiPeak absolut det bedste der findes på det danske markede pt. Det er det som indholder klart mindst "fyld" og mest rent kød som er hvad en ilder har brug for. Det er nok også noget af det dyreste, men de spiser mindre af det, så selvom det er dyrt, holder det længere.

Dyrenørden

Citat fra: mette11 Dato 24. April 2012, kl. 17:47
Efter min mening er ZiwiPeak absolut det bedste der findes på det danske markede pt. Det er det som indholder klart mindst "fyld" og mest rent kød som er hvad en ilder har brug for. Det er nok også noget af det dyreste, men de spiser mindre af det, så selvom det er dyrt, holder det længere.

Hvis man kigger på indhold ja så er ziwipeak bedst, men har efterhånden har jeg hørt om rigtig mange hvis dyr får tynd mave af det og hvor godt er det så?
Jeg brugte på et tidspunkt ziwipeak og mine spiste hvertfald ikke mindre af det tværtimod de elsker det! Nu får de det som godbidder :)
Jeg må indrømme jeg er blevet lidt skeptisk i forhold til ziwipeak som fuldfoder

mette11

De fleste dyr får tynd mave ved foderskifte, så hvis det er sket når folk er skiftet over til det, så er det jo helt normalt. Det tager tid før de vænner sig til nyt foder. Mine får ikke tynd mave af ZiwiPeak og jeg har aldrig hørt om nogen som fik tynd mave af det. Men det er jo forskelligt hvordan dyr reagerer og hvad de er vant til. Mine dyr trives fint med det og eftersom det efter min mening er det bedste, så fortsætter jeg med det og jeg fortsætter med at anbefale det til andre, da jeg som sagt ikke har hørt noget som helst negativt om det før.

Tanja11

Tak for svarene allesammen, tror at jeg vil prøve en blanding af lidt af de nævnte.
Englefugl: Kunne også godt tro at hun bare er en lille slikkepot :)
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Dyrenørden

Citat fra: mette11 Dato 24. April 2012, kl. 19:51
De fleste dyr får tynd mave ved foderskifte, så hvis det er sket når folk er skiftet over til det, så er det jo helt normalt. Det tager tid før de vænner sig til nyt foder. Mine får ikke tynd mave af ZiwiPeak og jeg har aldrig hørt om nogen som fik tynd mave af det. Men det er jo forskelligt hvordan dyr reagerer og hvad de er vant til. Mine dyr trives fint med det og eftersom det efter min mening er det bedste, så fortsætter jeg med det og jeg fortsætter med at anbefale det til andre, da jeg som sagt ikke har hørt noget som helst negativt om det før.

Synes jeg har læst en del gange herinde i div. tråde at dyr har fået tynd mave af det. Siger heller ikke det et dårligt foder og anbefaler det selv til folk men som en del af en blanding :)

mette11

CitatKunne også godt tro at hun bare er en lille slikkepot
Nogle ildere slikker for at vise hengivenhed - det kan jo også være tilfældet. Jeg har en som elsker sin madfar overalt på jorden og han kan også virkelig blive slikket gevaldigt ind imellem  ;)

Tanja11

Hehe synes bare at det virker ret voldsomt men hvem ved. Det kan da godt være at hun elsker mig :lol:
Calcifer <3

R.I.P. Futte og Tykke

Anne

JEg har aldrig oplevet tynd mave ved ziwi, men det kan måske hænge sammen med hvis dyr normalt KUN får tørfoder, at der er mere væske i det og det skal man måske lige vende sig til, ligesom nogle får tynd mave af kød (og det betyder jo ikke at kød er dårligt for ildere!).

Men jeg har den helt modsatte erfaring. Hvis mine har haft en lilel smule lind mave så giver jeg dem bare en håndfuld ren ziwipeak, og så  er det i orden igen.

jeg har hørt rigrigt meget dårligt om applaws, men det fungerer fint her og det har et godt indhold (sammen  med orijen synes jeg det er næst bedst efter ziwi).

Selvfølgelig kan man ikke give sin ilder et foder den ikek gider at have, men der er alligevel et par meget forskellige mærker at vælge imellem indenfor den helt gode zone, så jeg er helt sikker på at langt de fleste kan få det ene, hvis ikke en blanding til at fungere.

Dyrenørden

Citat fra: Anne Dato 24. April 2012, kl. 21:13
JEg har aldrig oplevet tynd mave ved ziwi, men det kan måske hænge sammen med hvis dyr normalt KUN får tørfoder, at der er mere væske i det og det skal man måske lige vende sig til, ligesom nogle får tynd mave af kød (og det betyder jo ikke at kød er dårligt for ildere!).

Men jeg har den helt modsatte erfaring. Hvis mine har haft en lilel smule lind mave så giver jeg dem bare en håndfuld ren ziwipeak, og så  er det i orden igen.

jeg har hørt rigrigt meget dårligt om applaws, men det fungerer fint her og det har et godt indhold (sammen  med orijen synes jeg det er næst bedst efter ziwi).

Selvfølgelig kan man ikke give sin ilder et foder den ikek gider at have, men der er alligevel et par meget forskellige mærker at vælge imellem indenfor den helt gode zone, så jeg er helt sikker på at langt de fleste kan få det ene, hvis ikke en blanding til at fungere.

Jeg har så aldrig hørt dårlig om Applaws ;) Men ja der er heldigvis en del gode foder produkter :)

Anne

Der var en stor bølge af negativ omtale før det blev specielt kendt i ilderverden. Der var flere ting i det, men primært handlede det om vådfoderet. Der var dog også en i danmark der har en del dyr (eller havde der) der havde virkelig dårlige erfaringer med det, og derfor var jeg selv meget skeptisk i starten, men jeg bruger det nu og er virkelig glad for det. Ingen problemer her.

PiaLyng

Der vil ALTID en eller flere som oplever noget dårligt med foder.

Jeg havde dårlig oplevelse med en del foder til en af mine tidligere ildere. Det var både det folk mente var det aller bedste!
-Det eneste hun gad spise, og faktisk tog på af var 'frankie ferret'/sensetive ferret eller hvad det nu hedder :$..

Mine dyr får pt arion, applaws og vist hills og så kommer der de små poser i vi har vundet på diverse udstillinger.
Jeg vil dog gerne skifte Arion ud med Orijen.. og så have ziwipeak ind.. mine får også hele foderdyr, og andet lækkert fra rigtighundemad.