Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Træf/udstilling for nye ilderejere!

Startet af Jarland, 25. Juli 2012, kl. 14:57

lille_jill

Jeg kendte ingen på min første udstilling. Gik rundt og sagde Hej til Anne herindefra i den tro, at jeg kendte hende. Det gør jeg så nu.. Men man lærer jo folk at kende hen af vejen. Det er bare at hilse på :)

Og ja, kæleildere må gerne udstilles. Mit bette kræ har en hel kasse med pokaler efterhånden. Må så nok være den eneste i ildermiljøet der har gidet at tage landet rundt med 1 dyr.

Men det er altid rart med nye mennesker. De fleste er bare lidt generte og derfor kommer de ikke over lige sådan.

Ps: tag kage med! Det er vejen til ildersnak :P

Dark Crystal Ferret

#16
At der står kun til kæl er ikke det samme som katte og hunde verden hvor du ikke må udstille med dem, som de andre også siger. Jeg kom fra katte verden før jeg fik ilder, og jeg troede også at når der stod kun til kæl så måtte man ikke udstille med dem. Men sådan forholder det sig ikke med vores dejlige ilderdyr :D Alle ildere der har en vaccine må deltage på udstillinger :D

Jeg kan huske min første udstilling meget tydeligt. Også hvor nervøs jeg var da jeg trådte ind i den store sal. Jeg kendte nogle enkelte som deltog på udstillingen, og de hjalp mig med hvad jeg skulle gøre og hvornår.
Jeg kendte også mange af deltagerne fra billeder på forumerne, men jeg ture ikke tale med dem. Men jeg gik så rundt og præsenterede mig når jeg ville tale med nogen. Det hjalp ret meget. Jeg tror det handler om at stramme ballerne sammen, og gå hen og tale med folk. Så får man hurtigt en samtale igang. Især hvis du har en ilder på armen. Det hjælper altid <3

Jeg nu sad lige og fik en idé mens jeg læste tråden her igennem. Og tænkte på om det måske var en mulighed at man lavede sådan nogle små skilte med vores navne på, og hvis man var opdrætter så opdræt navnet, eller ens navn på forumet? Jeg ved andre originationer bruger den slags kort til kurser eller andet. Så måske det var en idé. Så nye vidste hvem de stod og talte med. Det syndes jeg nemlig ofte kan være svært når man snakker med nogen. At man kun kender forums navnet, og derfor har lidt svært ved at vide hvem man egentlig står og snakker med... lige indtil de siger hvad de hedder på forum.
Og så kunne man da evt. lave en spørge bod, hvor folk kan gå hen og spørge hvis de er i tvivl om noget. Men jeg plejer nu at bruge dem der sidder "tjek ind" de plejer gerne at ville hjælpe hvis der er noget man er i tvivl om.

Man kunne også lave en folder, eller sætte noget ind i kataloget, om hvordan udstillingen vil forløbe. altså med de mest typiske spørgsmål vi får her på forum når folk er i tvivl om hvad de skal gøre.

Barky

Man må altså godt udstille en kat selvom den er købt som kælekat. Man må for den sags skyld også udstille sin huskat hvis man vil det.

De eneste krav der er for at udstille katte er at du er meldt ind i en katteklub og at katten er vaccineret.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

#18
Ej Jill jeg kan slet ikke huske at du troede du kendte mig, men jeg mente elelrs vi havde snakket sammen før udstillingen, for på en eller ande måde endte jeg i hvert fald med at rense tænder på dine dyr.

Det var i øvrigt kun min anden udstiling selv så vidt jeg husker, HDI 2007

En idé kunne være at udstyre et par erfarne udstillere, der har tid og overskud, med en T-shirt hvor der står "Ny udstiller? spørg mig!" eller lignende. Altså helst pgen der ikek er arrangører, for arrangører har jo altid mega travlt, og som kunne have tid til at introducere de nye til andre ilderejere, fortælle hvem der er hvem på fora, hvis de nye altså kommer der, og generelt bare hjælpe og rådgive på dagen.

Jeg svarer gerne selv altid på spørgsmål fra nye, og jeg er sikker på de fleste gar det på samme måde. Flere af de nyere brugere har jeg da mødt første gang på en udstilling, hvor de kom og spurgte om et eller andet.

Jarland

Tusind tak til jer allesammen!
Tråden kan vist godt stoppe nu, jeg har meldt dyr til Dooking og glæder mig til at se en masse af jer. :@

Malene

Citat fra: Jarland Dato  9. August 2012, kl. 17:50
Tusind tak til jer allesammen!
Tråden kan vist godt stoppe nu, jeg har meldt dyr til Dooking og glæder mig til at se en masse af jer. :@
Fedt! :D Jeg håber du får en god oplevelse. Men det plejer sådan en udstilling nu at være :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.