Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Mine bure og Løbegårde (ude og inde)

Startet af Cille, 10. August 2012, kl. 21:34

Cille

Nu har jeg så ikke lige helt bygget ude voliere selv. (har sat noget af tråden på, og andre småting)
Der måtte der erfarne folk til :)
Men det nede i min kælder har jeg selv stykket sammen af hvad jeg nu lige havde :)

AlisVolatPropiis

Du har bare nogle fede løbegårde Hanne :D -jeg er ret så misundelig :)

anjafh

ORG er ved at dø af misundelse!!! jeg ville ønske jeg også havde min egen have og helt eget sted! bor på kollegium så det er svært at lave sådan noget til mine dejlige kræ! men går tit og tænker på hvad der sådan er RIGTIG god motivering til ildere når man ikke har den vilde plads, så man ikke kan få sådan nogle ude bure og rum til dem selv
Koko og Klunde <3

Julie


Ferretale

Ja mine ildere er i hvert fald ikke misundelige...
Slet slet ik  :)

Sølvsten


Eliza

Citat fra: Cille Dato 11. August 2012, kl. 14:17
Her til efteråret vil jeg også prøve at plante lidt buske/træer derinde.... så det kan nå at få fat med rødderne inde dyrene til foråret kommer ud igen.
Ellers så det spildt arbejde :lol:

hvordan kan det være du ikke vil have dem derude om vinteren? Mine elsker det og synes bestemt også det er sjovt at lege i sneen og så får de en ret så lækker pels når de går en del ude om vinteren :)

Jeg har plantet nogle forskellige ting og det skal virkelig være noget der er holdbart, for som du skriver så holder rodnette lidt på tingene, men det ved ilderne vist også af instinkt så de graver ALTID ved rødderne på planterne   :X Jeg lavede en høj med græs og de eeelsker den men selvom der er græs på så falder den sammen og noget af græsset er dødt fordi de graver så meget under det. Har en busk som stod et par måneder inden de kom ud, da volieren ikke var færdig endnu men den er stadig halvt gravet op, men lever dog stadig :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

Pisse fedt Hanne! Jeg glæder mig til at kunne lave en udendørs løbegård til mine en dag.

Cille

Citat fra: Eliza Dato 13. August 2012, kl. 10:24
Citat fra: Cille Dato 11. August 2012, kl. 14:17
Her til efteråret vil jeg også prøve at plante lidt buske/træer derinde.... så det kan nå at få fat med rødderne inde dyrene til foråret kommer ud igen.
Ellers så det spildt arbejde :lol:

hvordan kan det være du ikke vil have dem derude om vinteren? Mine elsker det og synes bestemt også det er sjovt at lege i sneen og så får de en ret så lækker pels når de går en del ude om vinteren :)

Jeg har plantet nogle forskellige ting og det skal virkelig være noget der er holdbart, for som du skriver så holder rodnette lidt på tingene, men det ved ilderne vist også af instinkt så de graver ALTID ved rødderne på planterne   :X Jeg lavede en høj med græs og de eeelsker den men selvom der er græs på så falder den sammen og noget af græsset er dødt fordi de graver så meget under det. Har en busk som stod et par måneder inden de kom ud, da volieren ikke var færdig endnu men den er stadig halvt gravet op, men lever dog stadig :)

Fordi jeg er for pylret :-$
Jeg bryder mig ikke om de skal gå derude når det er så koldt...ikke i længere tid af gangen.
Jeg vil da nok nu jeg har fået den nye lade dem komme ud lidt indimellem, i kort tid.
Men nu har jeg så også angora og de har altså ikke samme varme i pelsen som de almindelige ilder, og jeg skal jo ikke risikere de bliver forkølet.
De er heller ikke ude om natten fordi jeg ikke bryder mig om at jeg ikke kan holde øje med om der sker noget udenfor om natten :-$
For vi har haft et par store hunde der har brudt ind til folks kaniner og dræbt dem, det godt nok lang tid siden de løb rundt i byen...tror de er aflivet.
Men der er så en hund her på vejen der småskør og kunne finde på det.... men nu vil det nok tage en del tid i den nye at bryde derind, men bare tanke om det kan ske...uha nej.

Det med indetid er så også fordi, når jeg har hvalpe skal de have kontakt for ikke blive bidende.
Så alle kommer ind for natten.....Total hønemor er jeg :fnis:

Dyrenørden

Er vild med din nye voliere! Hva har den kostet dig at lave? Og er det linoliums gulv det med brikkerne? Det mega fedt! Vil os ha! ;)

Eliza

Om vinteren har mine en isoleret kasse men de er heller ikke lige så meget ude der og slet ikke hvis det er rigtig koldt :) er også hønemor og vil ikke have mine ude om natten, det er dog sket et par undtagelser.

Mine bliver helt ugidelige hvis der går for lang tid før de kommer ud  :lol: tror de er blevet en lille smule forvente ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Cille

Citat fra: Dyrenørden Dato 14. August 2012, kl. 13:23
Er vild med din nye voliere! Hva har den kostet dig at lave? Og er det linoliums gulv det med brikkerne? Det mega fedt! Vil os ha! ;)

Prisen kan jeg ikke give dig fast, da en del af tingene har jeg fået foræret af andre folk.
Men i købte ting og arbejdsløn, så er der for knap 4000.
Men prisen er jo meget højere, hvis alt skal medregnes.

Det er ikke linolium, men vinyl.... så lidt det samme :D
Jeg elsker det gulv, og synes det er så fedt det bliver selvlysende.

Blueshift


NemoToft

i mit næste liv vil jeg være ilder hos dig  ;) Mega flot løbegård.

Cille

Tak :D
Jeg og dyrene er også mega glade for den, og sikke et tunnel system de har bygget. :D