Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Tremme-rusker

Startet af Peewit, 4. April 2009, kl. 21:43

Peewit

Dobby har vist sig at være lidt af en tremmerusker. Dette er yderst problematisk da Dobby og Molly bor i vores soveværelse og Dobby derfor holder os oppe om natten.

Jeg ved godt, at man bare skal ignorerer dem når de rusker og ikke lukke dem ud, da dette jo kun fremmer den uønskede adfærd.
Det "spøjse er bare, at Dobby intet har imod sit nye bur når han er alene i værelset og kan høre os gå rundt ect. han har heller intet imod, at vi går rundt inde i værelset mens han er i buret.
Han har det også helt fint med at være derinde, hvis vi f.eks putter ham i seng 10 min ca. før vi selv går i seng. Gør vi det derimod når vi går i seng rusker han helt vildt.
Det er som om han er bange for at vi aldrig vil lukke ham ud af buret igen eller måske hænger det sammen med at der jo bliver mørkt når vi skal sove.

Når vi så f.eks. har puttet ham lidt tidligere end os selv, så sover han fint indtil omkring en 2 eller 3 tiden og så bliver der rusket til af alle kræfter.
Er der andre måder at vænne de små af med denne adfærd end at ignorerer dem?

Vi har f.eks. fundet ud af at, hvis vi dækker hans bur med et tyndt tæppe når han skal sove, så rusker han ikke, og vi får en dejlig natssøvn. Dette undre mig, da det, hvis det skulle hænge sammen med mørke, jo kun bliver mørkere når tæppet komemr over. Vi føler bare ikke rigitig at det er en brugbar læsning på længeresigt..

Nogen ideer? Er ret lost!
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Emmadyhr

Altså du kan prøve at lege helt vildt med ham. eller gå en lang tur med ham..ved ikke lige hvad.. Jeg har før taget en balje vand ud på gulvet og ladet dem lege med vand..Bare sørge for at de er elt kørt træt før de kommer i seng.Det har hjulpet her.
Men jeg vil jo nok sige at det bedste var at jeg kørte buret ind i et rum hvor jeg ikke kunne høre dem (felina) og så bare inoreret dem hele natten.Mine gør det aldrig mere..
Men Tjalfe fandt ud af at åbne lågen for nylig, så nu prøver han det hver nat. Men det plejer at blive ved indtil de fatter at det ikke virker.

Anne

Emnet har været oppe før hvor jeg skrev et langt indlæg, du kan sikkert finde te ved at søge

Peewit

Vilde lege ect. er prøvet. Gå ture er vi ikke kommet til endnu, han er lige blevet kastreret i onsdags så han skal ikke udenfor før det sår er helet. Han rusker ligemeget, hvor træt han er blevet kørt inden han kommer i seng. Det eneste der virker er som skrevet et tyndt tæppe over buret, men det virker tilgengæld også upåklageligt.
Vi har desværre ikke mulighed for at flytte buret ind i et anden rum, da vi bor i en 2 værelses lej. og ikke har plads til buret i stuen(vi ville desuden stadig kunne høre ham ret tydeligt).
Vi ignorerer ham selvfølgelig når nu tæppet ikke er på og han rusker. Og det er nu ikke for at jeg/vi har tænkt os at opgive at få ham til at stoppe. Vi mangler bare lige den rette vinkel..!

Citat fra: Anne Dato  5. April 2009, kl. 17:33
Emnet har været oppe før hvor jeg skrev et langt indlæg, du kan sikkert finde te ved at søge

Hvad har du kaldt det, for jeg søgte nemlig inden jeg skrev dette indlæg og fandt intet.?
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Namilla

En mulighed kunne jo være at ildersikre badeværelset og så lade ham være der om natten... løs...
Eller alternativt købe et par ørepropper...


Peewit

Citat fra: Namilla Dato  5. April 2009, kl. 22:56
En mulighed kunne jo være at ildersikre badeværelset og så lade ham være der om natten... løs...
Eller alternativt købe et par ørepropper...

Hihi.. Ja det er rigtig nok... Men tror faktisk næsten at han i sit bur har mere plads end ude på vores badeværelse.. :fnis:

Sove i forvejen med ørepropper da min kæreste snorker så SYGT meget.. Men kan stadig høre ham. :nej:

But we´ll keep trying..!
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Namilla

Selvom badeværelset er lille, så ville det jo stadig være et sted, hvor han ikke kunne ruske i tremmerne, og så ville I kunne få en ordentlig nattesøvn...

Peewit

Citat fra: Namilla Dato  6. April 2009, kl. 09:34
Selvom badeværelset er lille, så ville det jo stadig være et sted, hvor han ikke kunne ruske i tremmerne, og så ville I kunne få en ordentlig nattesøvn...

Ja Ja, det er selvfølgelig værd at tage i betragtning. :)
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

Bawa

Da vi købte det store bur vi har nu ruskede emma også tremmer - gerne hele natten!
det var ikke til at holde ud at høre på (selvom de står helt inde i stuen) ..
men vi ignorerede hende bare .. og det har hjulpet rigtig meget :)