Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Rød afføring hva kan det betyde?

Startet af Moonblood31, 16. September 2014, kl. 22:21

Moonblood31

Hej min ilder dreng er godt 11 uger gammel og han har døjet med dårlig mave siden jeg fik ham det er så ved og blive lidt bedre, men idag lige nu da jeg skulle tømme hans toiletbakke til aften så jeg at en af hans lorte var røde men ikke den anden... Hva kan det være tegn på? Han har ikke fået nyt at spise osv..


Shamua

Hvis han ikke har fået nogle nye godbidder eller fået noget han ikke plejer, så kan det være et tegn på en pæforering i mave/tarm system.
Blødningen kan godt stoppe og så starte igen.
Hvis der kommer en ny rød prut, så tag en vellignende billede.
Tag noget prut i papir og tag med til dyrlægen. Du kan også tage noget og proppe i vand og så se om det er brunlig eller rødlig.

Uanset ville jeg tage forbi eller som det mindste ringe til dyrlægen i morgen tidlig.

Er han bleg/gullig på trædepuder, næse og i øre?ltså huden.

Vh. Marianne

mette11

Hvis det ikke umiddelbart kan relateres til noget som han har spist, så ville jeg også tage lorten med til dyrlægen og få kigget på den/ham. Det er afgjort ikke normalt :( Men der er nogle godbidder som kan farve lort og hvis en ilder har spist lever/indmad, så kan det også påvirke det der kommer ud i den anden ende. Håber ikke at der er noget galt med ham  ;)

Moonblood31

Dyrlægen sagde at hvis han fik en lort til der var så rød at jeg så skulle k op med ham og få ham undersøgt fordi ellers kunne det godt være de godbidder han fik som farvede hans lort. Så jeg må se ad..