Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Køb af fritte

Startet af Hansen1994, 30. Januar 2012, kl. 00:51

Hansen1994

Hej jeg er meget interesseret i en fritte som er Bakketrænet og bidetrænet.
Bur må meget gerne følge med i prisen, men gør ikke det store hvis den er bakketrænet.

Kontakt mig på: 28 49 31 86 :)

ps: Har ikke mulighed for at hente den, så "du" skal levere den på Fyn i en by ved navn Nørre Åby.
Info gives hvis sælger ringer :)

max bud er 2500-3000kr.

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Tror du skal indstille dig på at du selv må flytte dig for den. De fleste herinde aflevere ikke bare deres ilder et eller andet sted men vil gerne lige se køber an. Og så du kan se ilderen an inden du bare får en. Kan jo være jeres kemi ikke er der og så er det næsten synd at flytte kræet hjem til dig hvis man kan undgå at den bliver sendt tilbage.

Udover det er det måske en god ide og skrive lidt om dig selv, hvilke forhold du tænker ilderen skal bo under hos dig og din erfaring med ildere. Folk går som regel meget op i hvor deres dyr kommer hen;0)

Og ellers starter hvalpedessonen jo snart. Så hvis en hvalp har int. Kan du prøve og kontakte opdrætterene herinde og få dig en snak med dem.
Held og lykke med jagten:0)

mette11

Jeg tror at du skal forvente en del mindre service. Det er et levende dyr som du ønsker at folk skal sælge dig og dermed er det dig som skal vise sælger at du er oprigtigt interesseret i at købe dyret og give det et godt liv. Det er ikke sælger som skal servicere dig, men omvendt. Hvorfor kan du ikke selv hente et dyr?? Hvis du ikke er i stand til at tage bus og tog for at hente en ilder, hvordan i alverden vil du så kunne tage den til dyrlægen??

Som jeg ser det må man selv gøre en aktiv indsats når man vil købe et dyr. Man må rette henvendelse til dem som har dyr til salg og fortælle dem en masse om sig selv og hvilke forhold man kan tilbyde et dyr. Sælger skal jo være sikker på at dyret får et godt hjem og jo mere information de har at bedømme ud fra jo bedre. Desuden skal sælger være sikker på at ejer og dyr passer sammen, så fejlkøb så vidt som muligt undgås. Folk herinde går meget op i at deres dyr har det godt og ønsker dem det bedste.

Hansen1994

I har helt ret. Mit navn er Michael Hansen, og jeg bor i en ungdomsbolig på fyn.
Er lige Pt igang med min 9 klasse eksamen, da jeg for nogle år siden holdte 2 år pause, på grund af personlige problemer.
går i skole 4 timer om dagen, så jeg vil være hjemme omkring kl 13-14 stykker hver dag. så jeg vil have meget tid til min fritte.
Jeg har haft fritte før, hvor jeg købte den som voksen fordi det var min første gangs fritte.. men den døde desværre da den blev 8 år. ;(
Jeg søger en lidt ældre fritte som er bidetrænet og bakketrænet. og den ville få rigtig meget tid, da jeg er hjemme mange timer om dagen.
Håber det er nok info, ellers er i meget velkomne til at spørge :)

Barky

Jeg tror at du har misforstået hvad de mente.

De mente at du skal selv være opsøgende i den forstand at du kan godt søge efter en ilder herinde. Men de kommer ikke flyvende af sig selv. Du må lede efter annoncer, tjekke at det er nye annoncer. Og ikke bare her, men på dba.dk og gulogratis.dk og dyrenettet.dk og andre forums.

Og når du så finder nogen annoncer som lyder som det du søger, så er det dér du skal skrive til sælgeren og fortælle om dig selv og hvad du kan tilbyde vedkommendes ilder. Og så skal du ud og møde ilderen for at se om der er kemi, eller om sælger har været ærlig. KUN et møde uden at købe. Man skal aldrig købe dyr ubeset med mindre at man kender sælgeren personligt og stoler på vedkommende.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Hansen1994

Tror det bliver meget svært at finde en nu.. men når jeg kun har haft voksne ildere, vil det være langt det letteste for mig, når jeg stadigvæk er begynder :)

Anne

Nej det er ikke så svært at finde voksne, der er næsten altid nogen på dba og gul og gratis. Der er nogle herinde engang imellem, men ikke lige for tiden. Jeg synes du skal prøve at kigge på de nævnte sider, og skrive på annoncerne.

Dark Crystal Ferret

Jeg kiggede lige hurtigt Dba igennem, og der ligger da en smule voksne ildere til salg derinde :)