Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Internat ilder

Startet af Volmer, 21. April 2012, kl. 20:00

Volmer

Hej alle.

Fandt lige denne skønne ilder på dyrenes beskyttelses hjemme side og tænkte at jeg ville gøre opmærksom på ham her. Det kunne jo være der var nogen som kender nogen som mangler en han  :)

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/dyr/12BA-4-0230

Oy

Der kommer desværre ikke nogen frem

Jitterbug

Ja, jeg har kigget dem alle igennem og der er ikke nogle ildere. Det er ærgeligt for ville virkelig gerne se den... arbejder nemlig i dyrenes beskyttelse og har slet ikke hørt om det lille myr.

Mimse-mia

han har fundet et nyt hjem, og han er fundet i naturen vidswt nok, han er heldigvis i gode hænder for brande er et af de få internater der har fået de rigtige instrukser i ilderhold :)
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Volmer

Nu er han der så igen...

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvem-er-vi/beredskab/internater/dyr/12BA-1-0338
tamfritte: tamfritte
Køn: Han
Alder: 2 år og 4 måneder.   
Bertil er en fantastisk fyr, en meget kælen, social, sjov fyr, som er nysgerrig og holder af at lege f.eks "tagfat" og med bold og at "putte" i sin hængekøje. Han har fungeret fint med børn, men er utryg ved store hunde, der ikke vil ham det godt. Derfor søger vi et hjem uden hunde.

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Mimse-mia

hvorfor er det stakkels dreng om man må spørge? ilderne der kommer til brande har det SUPER, de får alt hvad de skal bruge og er ude flere timer dagligt
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

FerretParadise

Citat fra: Mimse-mia Dato 12. Maj 2012, kl. 20:11
hvorfor er det stakkels dreng om man må spørge? ilderne der kommer til brande har det SUPER, de får alt hvad de skal bruge og er ude flere timer dagligt
Fordi der blev skrevet at nu var han der igen. Det tog jeg som om han havde været ude i et hjem, men var kommet tilbage.
Og hvis det er tilfældet, så ja, stakkels ilder. Den er jo en kastebold, jeg synes det er trist, at han ikke kom ud i et blivende hjem.
Ann Hillerslev.

Mimse-mia

kan så fotællre at han har været taget af fordi han skulle kasteres
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

AlisVolatPropiis

#9
super godt eller ej...så kan et internat aldrig erstatte et hjem....og når jeg ved hvordan Ann og jeg selv plus de fleste ændre jeg kender -har vores dyr...så ville vores ikke synes et internat og deres omend fine tilbud er tilstrækkelig... :) :) :) 

Anne

Du skrev selv at han var taget af fordi han havde fundet et nyt hjem. Det er ærligt talt ikke specielt smart at tage dem af mens de bliver kastreret, for nu ved jeg tilfældigvis at der var en meget kyndig ilderejer var interesseret i ham, men da han blev taget af fandt hun en anden ilder på internat. Det er jo ham hers uheld for det var altså et super hjem der gik hans næse forbi der.

Og det har ikke noget at gøre med om Brande internat er godt eller ej, for det er det sikkert nok.

Mimse-mia

#11
Citat fra: Anne Dato 12. Maj 2012, kl. 22:20
Du skrev selv at han var taget af fordi han havde fundet et nyt hjem. Det er ærligt talt ikke specielt smart at tage dem af mens de bliver kastreret, for nu ved jeg tilfældigvis at der var en meget kyndig ilderejer var interesseret i ham, men da han blev taget af fandt hun en anden ilder på internat. Det er jo ham hers uheld for det var altså et super hjem der gik hans næse forbi der.

Og det har ikke noget at gøre med om Brande internat er godt eller ej, for det er det sikkert nok.
nej men nu ved jeg at det gør de for at give dyrene ro imens, men uanset om han blevet tag af den ene eller den anden grund så handler det om at være hurtig når det gælder internatdyr de reservere meget sjældent, og der skal nok dukke et andet hjem op til ham, om det så falder i jeres smag tror jeg ilderen er ret ligeglad med
Mia Baun og Zoey & Tonzer
D.I.P. Ozzy & Bellatrix Aka, Maiya
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated"
Mahatma Gandhi

Anne

Det har jo ikke noget med noget at gøre. Det jeg kommenterede på var at du selv havde skrevet det andet først, og det andet var min personlige mening og det står jeg nu fast ved, at det virker lidt dumt at tage et dyr af for at neutralisere det. jeg tvivler seriøst på at en ilder bliver stresset over at den har et billede på en hjemmeside imens den kommer sig fra en operation. Det er den nu nok ikke bevidst om.

Stjerne

Det handler vel ikke om hvor vidt hjemmet, falder i folks smag eller ej?
Men at folk synes at det er synd for den lille dreng at han er blevet til en kastebold..

Kan godt være du synes godt om internatet, og siger heller ikke du ikke har ret, i og med at jeg ikke kender stedet..
Men det er da synd for drengen at han ryger frem og tilbage..

mette11

CitatMen det er da synd for drengen at han ryger frem og tilbage..
Han ryger åbenbart ikke frem og tilbage. Mimse-Mia skriver
Citathan har fundet et nyt hjem
åbenbart uden at han har fået et nyt hjem for
Citatfor han har været taget af fordi han skulle kasteres
. Men jeg forstår godt at du kommer i tvivl,  det er heller ikke til at finde ud af når der kommer modstridende oplysninger og man kan sgu ikke andet end at blive en anelse forvirret over hvorfor der skrives ting som åbenbart ikke passer alligevel.

CitatDet handler vel ikke om hvor vidt hjemmet, falder i folks smag eller ej?
Men at folk synes at det er synd for den lille dreng at han er blevet til en kastebold..
Ja det har du helt ret i. Uanset om det internat er godt eller ej (og jeg vil heller ikke udtale mig, da jeg heller ikke har kendskab til stedet), så er det altid synd når dyr bliver kastebolde. Men det er muligvis slet ikke tilfældet her - da han muligvis har været der hele tiden (og jeg skriver muligvis, da jeg helt ærligt ikke ved hvilke oplysninger jeg kan stole på).