Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

transport århus til charlottenlund mod betaling

Startet af ninoberg, 23. April 2010, kl. 12:38

ninoberg

hej jeg har kig på en dejlig hundegård som jeg vil bruge til fritte voliere ved at sætte tag plastik på :) problemet er at den er i århus og jeg bor i charlottenlund og har ikke kørekort. ville være lykkelig hvis der var en der skulle til kbh og kunnetage buret med til mig :) vil self. betale for det. håber inderligt der er nogle herinde der kan hjælpe mig og mine ildere med at få et lækkert bur :D



cmkh

devære kan ikke ha det i bilen skulle ellers til sjælland i næste uge.


Sølvsten

Det ser rigtigt lækkert ud. Du skal dog nok regne med at sætte noget minknet eller lign. på, så de ikke kan rende ud.

ninoberg

tror i det er for stort i hullerne? nå ok :( synd mener ellers det kan pakkes ret småt sammen :)

Sølvsten

Citat fra: ninoberg Dato 23. April 2010, kl. 13:10
tror i det er for stort i hullerne? nå ok :( synd mener ellers det kan pakkes ret småt sammen :)

Umiddelbart synes jeg hullerne er for store men det er altid svært at se på billeder. Jeg kan godt forstå du gerne vil ha det, det er vildt lækkert og hvis du vil ofre noget mink net på det er det jo godt nok.

ninoberg

self. vil jeg det :) de så bare meget små ud :) men de må vel ses rigtigt ellers må jeg ud og købe noget minknet :) evt plexiglas. tænkte hvis jeg satte plexiglas op til halvejs op af burret så kan de vel ikke kravle op vel?

cmkh

som jeg se det er det kun sige værs det kan skeldes, men det er højden der ikke kan være i min bil..
Men vis du kan, gider du finde ud af hvad små stykker det kan skeldes i?

Sølvsten

Citat fra: ninoberg Dato 23. April 2010, kl. 13:15
self. vil jeg det :) de så bare meget små ud :) men de må vel ses rigtigt ellers må jeg ud og købe noget minknet :) evt plexiglas. tænkte hvis jeg satte plexiglas op til halvejs op af burret så kan de vel ikke kravle op vel?

Det var en god idé du skal bare sørge for at der ikke er nogle steder hvor de kan få fat med deres poter så de kan trække sig op.

Charlotte

Du vil sætte "grene" op deri. Derfor vil de sagens kunne komme op over dit plastik. Derfor skal der minknet op over det hele. Du skal støbe det fast med cement over hele bunden så det står fast. Ellers vil de kunne grave sig ud. Plus du skal have lagt noget minknet over toppen og så lagt plastik over det. Men du har jo også masser af tid da de først kan komme derud og bo om nogle måneder (stadig pga vejret og de grader vi har nu).
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

AlisVolatPropiis

Ildere kan klemme sig ud de mærkeligste steder....det er et flot voliere men det skal støbes fast ca. en halvmeter nede i jorden, til noget cement, ellers graver de sig bare ud. Og så synes jeg ikke det er ret stort...de ville skulle ud og rende på større plads mindst 4 timer dagligt -og det inde sammen med dig jo :) det er også alt for koldt ligenu som charlotte siger. så der er masser af tid til at støbe et fundament og finde den rette placering....tror sådan et plexiglas om buret vil gør det som en gryde at gå i...så det synes jeg er en virkelig dårlig ide til ildere der virkelig ikke kan tåle sommertemperaturer i lang tid....jeg tror ikke at ventilationen foroven vil kunne opveje for den manglende luftudskiifning der vil være når noget er omringet af plexi i ca 130cm's højde...

ninoberg

ja kan jeg godt se :) ikke noget plexiglas :) minknet må være fint. det kommer til at stå på fliser og så ligger jeg et lag jord på ville det ikke være fint tror i?og self skal de ud hver dag og løbe. har ikke købt det her bur for at de skal kunne "underholde sig slev" det er bare så de har mere plads når jeg ikke lige er der :)

Charlotte

Fliser er desværre ikke nok. Det skal støbes i hele bunden. Ellers ender du som den stakkel i Norge hvis ilder har gravet sig ud.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

ninoberg

af ren nysgerighed? hvordan kan fliser så ikke være nok?