Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Frøben

Startet af Amazing Ferret, 11. April 2010, kl. 10:47

Starshineferrets

hehe jo jag insåg det :P skulle ju kunna vara någon typ av muskel degeneration, eller försvagning av skelettet pga åldern också. Men han har inte svårt att röra sig i övrigt?

Amazing Ferret

Altså jeg synes han er blevet lidt mere sløv i det og kravler helst ikke mere - så jeg ved ikke om det hænger sammen

Mia-musen

altså min Tonzer han ligger også på samme måde og har han altid gjort og hen er ikke overvægtig...
men tja ved helelr ikk lige hvorfor de gør det

Anne

Nu har du jo fået mange gode svar, men har du prøvet at klemme der hvor benene sidder fast oppe på "rygraden" altså oppe ved hoften, for at se om han reagerer som om han har ondt?

Jeg mener der er noget med at binyrekræft kan give svært ved at bevæge bagbenene, men han har ikke problemer med at gå?

Amazing Ferret

Han virker ikke til at have ondt og jeg synes han bevæger sig fint...men kunne da godt være jeg skulle få en dyrlæge til at kigge på ham snart

tzari

Det er en skrøne at dyr med hd ikke kan ligge sådan. Min gamle nabos hund lå ALTID sådan så var et chok da han blev røngent fotograferet med henblik på avl og havde hd i D grad  ;)
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Starshineferrets

Binjurekräft skall inte påverka hur de rör bakbenen. Symptom på binjurekräft är bland annat pälsbortfall på svansen, som med tiden kryper upp över baken på dem, ökat hormonellt beteende (honor som hanar visar brunst tecken, och kan även bli mer aggressiva/dominanta över andra illrar), ökad trötthet (precis som vid alla andra sjukdomar).

INsulinom kan däremot ge svaghet över bakpartiet, svårt att gå eller vinglig gång/svårt att hålla balansen. De kan stirra rakt fram utan att riktigt "vara med", de kan få angfall pga för lågt glukosvärde, dregglande pga illamående, kräkningar, viktnedgång, bleka slemhinnor etc.

Amazing Ferret

Milos skal til dyrlæge på onsdag, da jeg synes hans bagben bliver værre  :( Han er ligesom skrumpet ind ved bagbenene og han er ikke meget for at bevæge sig.

Izzy kommer også med da hun har en knude i maven der skal tjekkes

Amazing Ferret

Her er en lille update:

Jeg var til dyrlæge i dag med Milos og Izzy.

Izzy har desværre en kræftknude som højst sandsynlig sidder i æggestokken  :( Den ville godt kunne fjernes, men jeg må indrømme at det vil jeg ikke udsætte Izzy for pga hendes alder

Milos er sat på pencilinkur da dyrlægen mente at det er en tarmbetændelse han har fået. Så nu må vi se tiden an


FerretParadise

Åh hvor forfærdeligt Erika, det er jeg rigtig ked af at høre. :(
Ann Hillerslev.

Starshineferrets

usch va tråkigt att höra :( men är inte izzy kastrerad? :s Då skall hon inte kunna ha cancer på äggstockarna :s

Amazing Ferret

^^Nej hun er ikke neutraliseret - hun har jo været min avlstæve

Starshineferrets

haha ooops sorry... jag fick för mig att du hade kastrerat henne :s i såfall borde det ju gå att ordna ganska lätt med en vanlig kastrering, om tumören sitter där på, tumörer på äggstockarna brukar inte sprida sig vidare om man tar bort själva äggstockarna. dessutom tycker jag att det nog inte borde kosta mera än en vanlig kastrering. annars kan man ju sätta henne på predisolon (kortison), som understödjande behandling då det verkar tumör hämmande, fast då får man nog väga in de biverkningar som kortisonet ger.

Amazing Ferret

Så har jeg fået svar fra Milos obduktion og det viste sig at han havde leukemi - de knuder han havde i maven var lymfeknuder  :( Så det var godt han fik fred  <3