Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Træf.... Vigtigt.

Startet af Pipvig, 4. December 2009, kl. 19:22

Pipvig

Da der har været svineinfluenza hos Alison og der har været 2 måske 3 dødsfald bør ildere der har været hos Alison indenfor den sidste uge-14 dage (inkubationstiden er 6-8 dage) blive hjemme fra træffet imorgen.
Jeg har været i kontakt med veterinærstyrelsen og er der nogen ejere med influenza-symptomer bør disse ikke komme heller.

Udover dette gælder de gængse omgangsregler, vask hænder vask hænder vask hænder....

Hilsener

Stine

A_M_T >Team Unique Ferrets<

ja hold jer endelig væk, så kan i holde onlinetræf med os andre :dans:
'Min læge sagde at det stoppede med at smitte som hovedregel når man har haft en feberfri dag! så kan man begynde og bevæge sig ud i det offentlige dagen efter!

Sulle

Puha Frede var der for 17 dage siden, så det burde jo være fint nok. Han har heldigvis heller ikke haft nogen symptomer overhovedet.
Skræmmende at der er to der er døde.  :(

Shamua

nej føj da.. er det ildere der er død af det?

Vh. Marianne

Raiden

Svineinfluenza er ikke farligere end den alm influenza vi alle kender.

Men stadig tag forbehold for det.

Amazing Ferret

#5
Der er vist ikke kommet noget svar fra dem der er døde hos Alison - de er sendt til obduktion, men de venter vist på svar. Men det godt at der kommer nogle forholdsregler omkring træffet :)

Og jeg må sige at folk går lidt for meget i panik - som Raden siger så er svineinfluenza'en ikke farligere end en alm influenzaepidemi

PiaLyng


Man skal jo tage sin forholdsregler..
Og tænk hvis de ildere er døde af svine influenzaen og man så slæber smittede dyr med..

Line


Shamua

Ja jeg ved godt den ikke er farligere end almen influenza, og jeg ved også den er aftagende..

Men man skal stadig tage forholdregler så det ikke blusser op igen.

Her er et link til hvordan lægebesøgende har været, hvor der har været influenza lignende symptomer, så det er ved at løsne, men ikke væk....
http://www.ssi.dk/sw71198.asp

Derudover læste jeg lige på fødevarerstyrelsen at der kun er en ilder og en kat der er døde af svineinfluenza, så hvis de to skulle være døde af det skulle de være meget uheldig:
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Pandemisk_Influenza_H1N1_2009/Sporgsmaal_svar/forside.htm
Står under afsnittet:Jeg skal rejse til et land, hvor der er konstateret Pandemisk Influenza (H1N1) 2009 og planlægger at medbringe mit kæledyr. Er der en risiko for at mit kæledyr kan blive smittet?


Men jeg synes stadig det er godt at vaske sine fingre så ofte som mulig.. forholdsregler...

Vh. Marianne

Malene

Jeg er måske overbeskyttende. Men jeg kommer uden ildere :) Men jeg glæder mig til en hyggelig dag alligevel :dans:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Pipvig

Citat fra: Malene Dato  4. December 2009, kl. 23:32
Jeg er måske overbeskyttende. Men jeg kommer uden ildere :) Men jeg glæder mig til en hyggelig dag alligevel :dans:

Glæder mig til at se dig, med eller uden ildere. :-)

Black Diamond

Citat fra: Pipvig Dato  4. December 2009, kl. 19:22
Da der har været svineinfluenza hos Alison og der har været 2 måske 3 dødsfald bør ildere der har været hos Alison indenfor den sidste uge-14 dage (inkubationstiden er 6-8 dage) blive hjemme fra træffet imorgen.
Jeg har været i kontakt med veterinærstyrelsen og er der nogen ejere med influenza-symptomer bør disse ikke komme heller.

Udover dette gælder de gængse omgangsregler, vask hænder vask hænder vask hænder....

Hilsener

Stine

Hvad er der for noget vås du kommer med der. Hvor har du det fra. Du ved tydlig vis ikke nok om det her!!!.. Og ydre mere kan jeg ikke se hvorfor Allison skal nævnes med navn her.. Det er da uprof så det gør noget. Hvis Allsion havde 2- 3 ilder der havde været i kontakt med hende der var døde, så havde hun nok lukket sin praktisk. Vis dog lige respelkt for folk der har mistet en ilder!! Og ingen ved om det var inflyinza i det her tilfælde. Det er da noget mærkelig noget at give hende skylden for det :@

PiaLyng

Citat fra: Black Diamond Dato  4. December 2009, kl. 23:45
Citat fra: Pipvig Dato  4. December 2009, kl. 19:22
Da der har været svineinfluenza hos Alison og der har været 2 måske 3 dødsfald bør ildere der har været hos Alison indenfor den sidste uge-14 dage (inkubationstiden er 6-8 dage) blive hjemme fra træffet imorgen.
Jeg har været i kontakt med veterinærstyrelsen og er der nogen ejere med influenza-symptomer bør disse ikke komme heller.

Udover dette gælder de gængse omgangsregler, vask hænder vask hænder vask hænder....

Hilsener

Stine

Hvad er der for noget vås du kommer med der. Hvor har du det fra. Du ved tydlig vis ikke nok om det her!!!.. Og ydre mere kan jeg ikke se hvorfor Allison skal nævnes med navn her.. Det er da uprof så det gør noget. Hvis Allsion havde 2- 3 ilder der havde været i kontakt med hende der var døde, så havde hun nok lukket sin praktisk. Vis dog lige respelkt for folk der har mistet en ilder!! Og ingen ved om det var inflyinza i det her tilfælde. Det er da noget mærkelig noget at give hende skylden for det :@

undskyld Maria. Men igår skrev du netop at Allisons ilder var død pga af "den der virus".
Så kan ikke se hvorfor du skal komme med det der ***fald.

Og nej det vides ikke med sikkerhed..

cibatuchsi

Citat fra: Black Diamond Dato  4. December 2009, kl. 23:45
Citat fra: Pipvig Dato  4. December 2009, kl. 19:22
Da der har været svineinfluenza hos Alison og der har været 2 måske 3 dødsfald bør ildere der har været hos Alison indenfor den sidste uge-14 dage (inkubationstiden er 6-8 dage) blive hjemme fra træffet imorgen.
Jeg har været i kontakt med veterinærstyrelsen og er der nogen ejere med influenza-symptomer bør disse ikke komme heller.

Udover dette gælder de gængse omgangsregler, vask hænder vask hænder vask hænder....

Hilsener

Stine

Hvad er der for noget vås du kommer med der. Hvor har du det fra. Du ved tydlig vis ikke nok om det her!!!.. Og ydre mere kan jeg ikke se hvorfor Allison skal nævnes med navn her.. Det er da uprof så det gør noget. Hvis Allsion havde 2- 3 ilder der havde været i kontakt med hende der var døde, så havde hun nok lukket sin praktisk. Vis dog lige respelkt for folk der har mistet en ilder!! Og ingen ved om det var inflyinza i det her tilfælde. Det er da noget mærkelig noget at give hende skylden for det :@
maria slap lige af, stine skriver her det hun har fået afvide, og det er da rart at vide for os der bruger allison. og på den her måde ved vi om vi skal lade dyr være hjemme eller ej.

Black Diamond

Jeg kan ikke slappe af når jeg fortæller fortrolige ting om noget i forbindelse med en anden deltager til dette træf. Og så pludselig får Allison hele skylden. Allison har ikke haft en ilder med svineinflyinza. Hun har haft en syg ilder ja. og ja den døde. Men det er slet ikke sikkert det er influinza det her. Det er da noget mærkeligt noget at skræmme alle væk på den måde.
Det er rigtig der er 2 ilder der er døde og de døde af det sammen. Men det er to forskællige dyr hos to forskællige mennsker. Der ikke har mødt hinanden. Seriøst. Det kan være så mange andre ting end den influinza. Men hvis der er beviser på at det er den influinza så skal det sq da først undersgøes før man slåt det stort op på et forum :P