Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Træf.... Vigtigt.

Startet af Pipvig, 4. December 2009, kl. 19:22

PiaLyng

Citat fra: Black Diamond Dato  5. December 2009, kl. 00:03
Jeg kan ikke slappe af når jeg fortæller fortrolige ting om noget i forbindelse med en anden deltager til dette træf. Og så pludselig får Allison hele skylden. Allison har ikke haft en ilder med svineinflyinza. Hun har haft en syg ilder ja. og ja den døde. Men det er slet ikke sikkert det er influinza det her. Det er da noget mærkeligt noget at skræmme alle væk på den måde.
Det er rigtig der er 2 ilder der er døde og de døde af det sammen. Men det er to forskællige dyr hos to forskællige mennsker. Der ikke har mødt hinanden. Seriøst. Det kan være så mange andre ting end den influinza. Men hvis der er beviser på at det er den influinza så skal det sq da først undersgøes før man slåt det stort op på et forum :P

Man skal sq også tage sin forholdsregler..
Det er jo netop fordi vi ikke ved hvad ilderen døde af, at det er "farligt"
Fordi tænk hvis alle slæbte alle sine dyr med til træffet og så man fandt ud af at det var svine influenza.
Jeg ved du selv har panikket over den - og det mange andre som gør - fordi hvis ens dyr kan dø.
Jeg synes det GODT at stine skriver at dem som har været hos Allison - ikke skal komme med deres dyr. DA Allison kan bære virussen og give den videre..
Jeg giver ikke Allison skylden. Jeg kender hende kun igennem alt det ros jeg har hørt. Og gør mig ondt at hun har mistet en ilder. RIP!

Men jeg synes det GODT Stine siger "hør her.. Jeg vil ikke have dyrene bliver syge til MIT træf".
Thumbs op for det.

Line

Det kan godt være det ikke er influenza, men derfor er det da stadig en faktor der er rar at kende til, så man kan tage sine forholdsregler. Better safe than sorry!

Amazing Ferret

Jeg fatter ikke i flipper sådan over det med Alison - som om de 2 dyr er de ENESTE der er døde hos hende. Jeg har fået en ilder aflivet der pga sygdom, så skal i også flippe ud over det

Det er godt der tages forholdsregler, men helt ærlig - klap lige hesten

Black Diamond

Citat fra: Line Dato  5. December 2009, kl. 00:08
Det kan godt være det ikke er influenza, men derfor er det da stadig en faktor der er rar at kende til, så man kan tage sine forholdsregler. Better safe than sorry!

Helt sikkert. Men der kommer også en hel del andre til det træf der har en syg ilder eller en der lige har været det der hjemme. Så kan ikke rigtigt se det retfærdige i det her.

Line

Jeg har ikke hørt tale om nogen der bringer syge ildere til det træf? Er jeg blind eller hvad? Jeg vil da gerne se hvor det står :) Hvis du har link??

Pipvig

Jeg kan ikke se hvorfor at jeg skulle prøve at skræmme folk fra et træf jeg, og 3 venner; har lagt rigtig mange kræfter og ikke mindst penge i. Jeg prøver at give folk en valgmulighed om de har lyst til at tage deres dyr med.
Jeg er i øvrigt heller ikke ude på at svine Allison til, der er ikke noget at sige til at det først dukker op hos hende når stort set samtlige ilderejere på Sjælland bruger hende.
Dette er for at undgå misforståelser ment som en kompliment da Allison er en yderst kompetent ilderdyrlæge.

Iøvrigt er de info jeg har, ikke noget der er citeret eller fejlciteret fra en privat samtale mellem dig og Pia. Det kommer fra en der har snakket med hende.

PiaLyng

Citat fra: Black Diamond Dato  5. December 2009, kl. 00:11
Citat fra: Line Dato  5. December 2009, kl. 00:08
Det kan godt være det ikke er influenza, men derfor er det da stadig en faktor der er rar at kende til, så man kan tage sine forholdsregler. Better safe than sorry!

Helt sikkert. Men der kommer også en hel del andre til det træf der har en syg ilder eller en der lige har været det der hjemme. Så kan ikke rigtigt se det retfærdige i det her.

Den ilder du hentyder til har været igennem behandling og efter ejers udsagn skulle den være okay igen..

cibatuchsi

det retfærdige i det her er at sine oplyser om at folk der har haft deres dyr ved allison de sidste 1-2 uger bedes lade dem være hjemme for een sikkerhedsdkyld.
og det syntes vi der skal deltage er smadder godt. uanset om det er influenza eller ej de er døde af. heller vær for forsigtig end at være kold i røven

Amazing Ferret

Hvorfor gælder det KUN Allison?

Vi ved jo i realiteten ikke hvordan det er hos andre dyrlæger. Burde det ikke gælde ALLE dyr der har været hos dyrlægen de sidste 14 dage (vaccine gælder ikke)

Black Diamond

Vi skal sq være forsigtige. Det er jo det jeg har sagt hele vejen igennem privat til Stine og Pia. Netop for at undgå at der kommer sygdom ind på en dårligt måde til træffet.

Og Pipvig to ting! Hvis du snakker med en der snakker privat med Allison så tror jeg altså ret meget på det ikke passer. Der er kun én person jeg kender der ved det her. Og der var fordi det var hendes hvalp der døde. Og jeg tror helt ærligt ikke på hun har sagt noget privat om det her til nogen. Og for det andet. Jeg vil IKKE skremme folk fra dit træf. Slet ikke. Hvorfor skulle jeg dog også det. Jeg har i en lang periode støttet dig i det og hjulpet med idder til konkurrencer og andet. Derfor ville det være falsk hvis jeg pludselig ville skræmme folk væk. Så sent som i går sage jeg til pia at jeg havde overvejet at komme alligvel.

PiaLyng

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. December 2009, kl. 00:19
Hvorfor gælder det KUN Allison?

Vi ved jo i realiteten ikke hvordan det er hos andre dyrlæger. Burde det ikke gælde ALLE dyr der har været hos dyrlægen de sidste 14 dage (vaccine gælder ikke)

Det da uanset om det bare er en vaccine de skal have eller hvad det er.. de kan jo stadig smittes..

Men jo burde gælde alle dyrelæger.

Amazing Ferret

Citat fra: PiaLyng Dato  5. December 2009, kl. 00:23
Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. December 2009, kl. 00:19
Hvorfor gælder det KUN Allison?

Vi ved jo i realiteten ikke hvordan det er hos andre dyrlæger. Burde det ikke gælde ALLE dyr der har været hos dyrlægen de sidste 14 dage (vaccine gælder ikke)

Det da uanset om det bare er en vaccine de skal have eller hvad det er.. de kan jo stadig smittes..

Men jo burde gælde alle dyrelæger.

Ja selvfølgelig, men jeg tænker mere på sygdom - og her tænker jeg både på dem der kan smitte og dem der ikke kan.

cibatuchsi

Citat fra: Black Diamond Dato  5. December 2009, kl. 00:22
Vi skal sq være forsigtige. Det er jo det jeg har sagt hele vejen igennem privat til Stine og Pia. Netop for at undgå at der kommer sygdom ind på en dårligt måde til træffet.

Og Pipvig to ting! Hvis du snakker med en der snakker privat med Allison så tror jeg altså ret meget på det ikke passer. Der er kun én person jeg kender der ved det her. Og der var fordi det var hendes hvalp der døde. Og jeg tror helt ærligt ikke på hun har sagt noget privat om det her til nogen. Og for det andet. Jeg vil IKKE skremme folk fra dit træf. Slet ikke. Hvorfor skulle jeg dog også det. Jeg har i en lang periode støttet dig i det og hjulpet med idder til konkurrencer og andet. Derfor ville det være falsk hvis jeg pludselig ville skræmme folk væk. Så sent som i går sage jeg til pia at jeg havde overvejet at komme alligvel.
tror vi er flere der ved hvem det er stine har snakket med. og fordi du kun kender en der snakker med A... privat kan andre jo også gøre det.
ej undskyld men det p***er mig lidt af at stine skal overfuses på denne måde, fordi hun viderbringer oplysninger.

Line

#28
Citat fra: Black Diamond Dato  5. December 2009, kl. 00:22
Vi skal sq være forsigtige. Det er jo det jeg har sagt hele vejen igennem privat til Stine og Pia. Netop for at undgå at der kommer sygdom ind på en dårligt måde til træffet.

Og Pipvig to ting! Hvis du snakker med en der snakker privat med Allison så tror jeg altså ret meget på det ikke passer. Der er kun én person jeg kender der ved det her. Og der var fordi det var hendes hvalp der døde. Og jeg tror helt ærligt ikke på hun har sagt noget privat om det her til nogen. Og for det andet. Jeg vil IKKE skremme folk fra dit træf. Slet ikke. Hvorfor skulle jeg dog også det. Jeg har i en lang periode støttet dig i det og hjulpet med idder til konkurrencer og andet. Derfor ville det være falsk hvis jeg pludselig ville skræmme folk væk. Så sent som i går sage jeg til pia at jeg havde overvejet at komme alligvel.

Hvorfor begynder du at hive private ting ind i det her? Hvad du har talt med andre privat om kan vi ikke vide på et offentligt forum. Derfor bør du ikke hive det ind i en diskution som denne, da det bestemt ikke stiller dig argumentation i et bedre lys.

Bare fordi du kun kender én person der har været ved Allison kan der jo sagtens være flere? Du kender jo ikke alle mennesker der har ildere og kommer ved Allison bare fordi du selv gør?

I og med der ikke er noget af det der er førstehåndsviden kan jeg ikke se at det ene skulle være mere sandt end det andet. Dermed sagt, at alle folk der kommer til det træf bare skal tænke sig om en ekstra gang, og i og med at alle ved det, tror jeg ikke at nogen vil tage en ilder med der enten er syg eller lige har været det (for deres ilders skyld!)

Cille

Jeg synes i alle skulle tage en slapper :fnis:
For det første vil der altid være smitte,og det uanset om det dyr eller mennesker og gælder mange sygdomme.
Hvis man er nervøs,så meld fra og hvis arrangøre af træf melder ting ud som de gerne vil have respekteret,... ja så må man acceptere det eller blive væk.

Ang rygter om dyrlæge,jamen så ring da på mandag og snak med hovedet istedet for hvem der har hørt hvad fra hvem.