Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Træf.... Vigtigt.

Startet af Pipvig, 4. December 2009, kl. 19:22

Black Diamond

Nej jeg kender ikke alle mennesker. Men jeg kender Allison for hun er en af mine venner. Og selvom jeg jo ikke kender alle hun snakker med, så ved jeg hun ikke har sagt det her til nogen. Hun er knust over sin ilder, hvad jeg godt kan forstå. Derfor bliver jeg ked af det når hendes navn skal nævnes som bære af svineinfluyinza. Jeg syndes det er synd for hende. Ikke andet..

Line

Jeg snakker da også godt med min dyrlæge, men det gør da ikke at jeg kender alt til hende og hvem hun tale med privat.

Selvfølgelig er det synd for hende. Det er det for alle der mister dyr, men tror du har læst det her indlæg helt forkert.
Hun blev ikke stemplet som en smittekilde til influenzaen. Det blev påpeget at dyrlæger kan være smittekilder, og det blev det gjort via et eksempel, som vi på fora er glad for at kende til.

Selvom det eksempel gik på en du anså for værende ven, kan det på ingen måde retfærdiggøre dit udbrud her inde!
Nogle gange skal man altså lige tænke sig om en ekstra gang før man poster, for at læse hvordan ens indlæg kan ses.

Black Diamond

Citat fra: cibatuchsi Dato  5. December 2009, kl. 00:26
Citat fra: Black Diamond Dato  5. December 2009, kl. 00:22
Vi skal sq være forsigtige. Det er jo det jeg har sagt hele vejen igennem privat til Stine og Pia. Netop for at undgå at der kommer sygdom ind på en dårligt måde til træffet.

Og Pipvig to ting! Hvis du snakker med en der snakker privat med Allison så tror jeg altså ret meget på det ikke passer. Der er kun én person jeg kender der ved det her. Og der var fordi det var hendes hvalp der døde. Og jeg tror helt ærligt ikke på hun har sagt noget privat om det her til nogen. Og for det andet. Jeg vil IKKE skremme folk fra dit træf. Slet ikke. Hvorfor skulle jeg dog også det. Jeg har i en lang periode støttet dig i det og hjulpet med idder til konkurrencer og andet. Derfor ville det være falsk hvis jeg pludselig ville skræmme folk væk. Så sent som i går sage jeg til pia at jeg havde overvejet at komme alligvel.
tror vi er flere der ved hvem det er stine har snakket med. og fordi du kun kender en der snakker med A... privat kan andre jo også gøre det.
ej undskyld men det p***er mig lidt af at stine skal overfuses på denne måde, fordi hun viderbringer oplysninger.

Nej helt enig. Det er A.. hvis du kalder hende det. Der betroede mig det. Men jeg vil snakke med hende om det i morgen så :)

Malene

Jeg kan slet ikke se hvad denne diskussion skal til for. Jeg opfattede overhovedet ikke indlægget som et forsøg på at nedgøre Alison. Jeg bruger hende selv og det vil jeg blive ved med. Fordi hun (muligvis) har haft en udbrud af svineinfluenza, gør hende da bestemt ikke til en dårligere dyrlæge.
Det er vigtig info for folk der kommer til træffet. Så kan man jo selv tage stilling til om man har lyst til at komme, med eller uden ildere. Jeg har valgt at komme alligevel, men lade dyrene blive hjemme. Jeg panikker ikke, men er overbeskyttende og det skal man have lov til :)

Og husk lige kammertonen. Det skulle helst ikke ende ud i en gang mudderkast ;)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

cibatuchsi

Citat fra: Black Diamond Dato  5. December 2009, kl. 00:36
Citat fra: cibatuchsi Dato  5. December 2009, kl. 00:26
Citat fra: Black Diamond Dato  5. December 2009, kl. 00:22
Vi skal sq være forsigtige. Det er jo det jeg har sagt hele vejen igennem privat til Stine og Pia. Netop for at undgå at der kommer sygdom ind på en dårligt måde til træffet.

Og Pipvig to ting! Hvis du snakker med en der snakker privat med Allison så tror jeg altså ret meget på det ikke passer. Der er kun én person jeg kender der ved det her. Og der var fordi det var hendes hvalp der døde. Og jeg tror helt ærligt ikke på hun har sagt noget privat om det her til nogen. Og for det andet. Jeg vil IKKE skremme folk fra dit træf. Slet ikke. Hvorfor skulle jeg dog også det. Jeg har i en lang periode støttet dig i det og hjulpet med idder til konkurrencer og andet. Derfor ville det være falsk hvis jeg pludselig ville skræmme folk væk. Så sent som i går sage jeg til pia at jeg havde overvejet at komme alligvel.
tror vi er flere der ved hvem det er stine har snakket med. og fordi du kun kender en der snakker med A... privat kan andre jo også gøre det.
ej undskyld men det p***er mig lidt af at stine skal overfuses på denne måde, fordi hun viderbringer oplysninger.

Nej helt enig. Det er A.. hvis du kalder hende det. Der betroede mig det. Men jeg vil snakke med hende om det i morgen så :)
jamen det må du jo så gøre. jeg ved bare at jeg stoler på den kilde stine har det fra og så er den ikke længere.

cibatuchsi

Citat fra: Black Diamond Dato  5. December 2009, kl. 00:36
Citat fra: cibatuchsi Dato  5. December 2009, kl. 00:26
Citat fra: Black Diamond Dato  5. December 2009, kl. 00:22
Vi skal sq være forsigtige. Det er jo det jeg har sagt hele vejen igennem privat til Stine og Pia. Netop for at undgå at der kommer sygdom ind på en dårligt måde til træffet.

Og Pipvig to ting! Hvis du snakker med en der snakker privat med Allison så tror jeg altså ret meget på det ikke passer. Der er kun én person jeg kender der ved det her. Og der var fordi det var hendes hvalp der døde. Og jeg tror helt ærligt ikke på hun har sagt noget privat om det her til nogen. Og for det andet. Jeg vil IKKE skremme folk fra dit træf. Slet ikke. Hvorfor skulle jeg dog også det. Jeg har i en lang periode støttet dig i det og hjulpet med idder til konkurrencer og andet. Derfor ville det være falsk hvis jeg pludselig ville skræmme folk væk. Så sent som i går sage jeg til pia at jeg havde overvejet at komme alligvel.
tror vi er flere der ved hvem det er stine har snakket med. og fordi du kun kender en der snakker med A... privat kan andre jo også gøre det.
ej undskyld men det p***er mig lidt af at stine skal overfuses på denne måde, fordi hun viderbringer oplysninger.

Nej helt enig. Det er A.. hvis du kalder hende det. Der betroede mig det. Men jeg vil snakke med hende om det i morgen så :)

og undskyld hvordan kan du tro du er den eneste A... har fortalt det til?
hun kender jo mange mennesker.
ja tror næsten halvdelen af brugerne herinde bruger hende.

Line

Hvorfor fortæller man overhovedet ting videre som man ikke burde?  :S

Amazing Ferret

Jeg tror i snakker om 2 forskellige A - der er Alison og så den anden A som jeg godt ved hvem er

Line

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. December 2009, kl. 00:51
Jeg tror i snakker om 2 forskellige A - der er Alison og så den anden A som jeg godt ved hvem er

Du har vidst ret  :lol:

cibatuchsi

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. December 2009, kl. 00:51
Jeg tror i snakker om 2 forskellige A - der er Alison og så den anden A som jeg godt ved hvem er
jeg startede med at skrive A for Allison. da jeg ikk gider blive ved at skrive hendes navn.

Amazing Ferret

Citat fra: cibatuchsi Dato  5. December 2009, kl. 00:53
Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. December 2009, kl. 00:51
Jeg tror i snakker om 2 forskellige A - der er Alison og så den anden A som jeg godt ved hvem er
jeg startede med at skrive A for Allison. da jeg ikk gider blive ved at skrive hendes navn.

Oki  :fnis: - men det er ikke den A Maria hentyder til

cibatuchsi

Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. December 2009, kl. 00:55
Citat fra: cibatuchsi Dato  5. December 2009, kl. 00:53
Citat fra: Amazing Ferret Dato  5. December 2009, kl. 00:51
Jeg tror i snakker om 2 forskellige A - der er Alison og så den anden A som jeg godt ved hvem er
jeg startede med at skrive A for Allison. da jeg ikk gider blive ved at skrive hendes navn.

Oki  :fnis: - men det er ikke den A Maria hentyder til
nej det kan jeg læse mig frem til. men det var allison jeg startede med at kalde A. så er da ked af Maria misforstod mig

Line

Der opstår let misforståelser inde på sådan nogle fora, så det skal du da ikke beklage :) Ingen skade er jo sket...

Shamua

nu skal vi jo også huske at alle læger/dyrlæger spritter hænder og bord efter hvert besøg.. når de så har en med forkølelse er de nok endnu mere ops på at få sprittet ordentlig efter sig. Dermed ikke sagt der ikke er smittefare for hun kan vel stadig godt ha virusset siddende, men det er der nok ikke stor sandsynlighed for.

Jeg er ret sikker på at alle dyrlæger er meget forsiktige året rundt!

Vh. Marianne

ilderhjemmet

#44
Stine har fået det af vide af mig, jeg var hos Allison igår og der fortalte hun at en hendes egne ildere (måtte aflives - de to andre har det fint) muligvis pgr. af h1n1, Allison har sendt prøver til Tyskland og får svar i slutningen af næste uge - obduktionen viste intet

Jeg overvejede selv at skrive her på forum, men var lidt bange for at (vi) ilderfolket ville gå i panik eller nogle blev svinet til pgr. af information

Jeg mener at det er helt rigtigt, hvad Stine har skrevet,  så lkan vi selv tage forholdsregler indtil vi ved om det er h1n1.
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet