Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Træf i Farre - Snak om smitte

Startet af cibatuchsi, 21. December 2009, kl. 23:53

cibatuchsi

Citat fra: ilderbanden Dato 21. December 2009, kl. 19:59
Jeg synes det skal være i morgen...  :lol:

Nej, for os er det næsten også lige meget, men kunne det være en ide med et påsketræf???

Vi prøver at finde ud af noget med d 15. januar ( dagen inden udstillingen ). Det kan være at vi tager til jylland der og besøger Helle, og så kunne det da være hyggeligt at se dig også.    :dans:

Det er kommet folk for øre at helle desværre ligger inde med over 30 syge dyr. de skulle være på medicin men jeg ville nok mene det ville være bedst at undgå at køre forbi hende lige op til en udstilling.  Ved der i hvert fald er et par stykker der ikke vil være trygge til udstillingen hvis det er...
skriver ikke dette for at udgi nogen men bare for at i lige ved det

Shamua

Citat fra: cibatuchsi Dato 21. December 2009, kl. 23:53
Citat fra: ilderbanden Dato 21. December 2009, kl. 19:59
Jeg synes det skal være i morgen...  :lol:

Nej, for os er det næsten også lige meget, men kunne det være en ide med et påsketræf???

Vi prøver at finde ud af noget med d 15. januar ( dagen inden udstillingen ). Det kan være at vi tager til jylland der og besøger Helle, og så kunne det da være hyggeligt at se dig også.    :dans:

Det er kommet folk for øre at helle desværre ligger inde med over 30 syge dyr. de skulle være på medicin men jeg ville nok mene det ville være bedst at undgå at køre forbi hende lige op til en udstilling.  Ved der i hvert fald er et par stykker der ikke vil være trygge til udstillingen hvis det er...
skriver ikke dette for at udgi nogen men bare for at i lige ved det
Tror du ikke de er raske til den tid? det er længe siden de blev syge?..

Vh. Marianne

cibatuchsi

Citat fra: Shamua88 Dato 22. December 2009, kl. 00:34
Citat fra: cibatuchsi Dato 21. December 2009, kl. 23:53
Citat fra: ilderbanden Dato 21. December 2009, kl. 19:59
Jeg synes det skal være i morgen...  :lol:

Nej, for os er det næsten også lige meget, men kunne det være en ide med et påsketræf???

Vi prøver at finde ud af noget med d 15. januar ( dagen inden udstillingen ). Det kan være at vi tager til jylland der og besøger Helle, og så kunne det da være hyggeligt at se dig også.    :dans:

Det er kommet folk for øre at helle desværre ligger inde med over 30 syge dyr. de skulle være på medicin men jeg ville nok mene det ville være bedst at undgå at køre forbi hende lige op til en udstilling.  Ved der i hvert fald er et par stykker der ikke vil være trygge til udstillingen hvis det er...
skriver ikke dette for at udgi nogen men bare for at i lige ved det
Tror du ikke de er raske til den tid? det er længe siden de blev syge?..
det ved jeg ikke, men man kan da håbe,

Shamua


Vh. Marianne

Anne

det ville i hvert fald være hensigtsmæssigt ikke at lade sine dyr møde søge dyr eller dyr der lige har været syge inden ustillingen.

Shamua

det har du jo ret i.. men er det ikke med ildere som med mennesker.. det smitter kun den første uges tid?

Vh. Marianne

Anne

det aner jeg ikke :) men better safe than sorry. De kan jo sagtens besøge hende uden at tage dyrene med og så huske på hygiejnen så de ikke atger smitte med hjem. Så er man da 100% sikker.

Shamua


Vh. Marianne

SilverDragon

Lena og Peter: håber at alle Helles dyr er blevet raske til den tid men det tror jeg nu de er.
Ja imorgen.. hehe nej vi må hellere finde en anden dag, jeg kan prøve at finde nogle datoer fra og så kan folk skrive sig på de forskellige hvis man kan

Lena og Peter

Citat fra: cibatuchsi Dato 22. December 2009, kl. 00:44
Citat fra: Shamua88 Dato 22. December 2009, kl. 00:34
Citat fra: cibatuchsi Dato 21. December 2009, kl. 23:53
Citat fra: ilderbanden Dato 21. December 2009, kl. 19:59
Jeg synes det skal være i morgen...  :lol:

Nej, for os er det næsten også lige meget, men kunne det være en ide med et påsketræf???

Vi prøver at finde ud af noget med d 15. januar ( dagen inden udstillingen ). Det kan være at vi tager til jylland der og besøger Helle, og så kunne det da være hyggeligt at se dig også.    :dans:

Det er kommet folk for øre at helle desværre ligger inde med over 30 syge dyr. de skulle være på medicin men jeg ville nok mene det ville være bedst at undgå at køre forbi hende lige op til en udstilling.  Ved der i hvert fald er et par stykker der ikke vil være trygge til udstillingen hvis det er...
skriver ikke dette for at udgi nogen men bare for at i lige ved det
Tror du ikke de er raske til den tid? det er længe siden de blev syge?..
det ved jeg ikke, men man kan da håbe,

Nu ved jeg ikke om folk herinde regner os for at være dumme?... :S

MEN vi tager selvfølgelig ikke op til nogle, hvis der er chance for at vores egne dyr vil blive syg....
For hvem er da så dum????

Lena og Peter

Citat fra: SilverDragon Dato 22. December 2009, kl. 07:40
Lena og Peter: håber at alle Helles dyr er blevet raske til den tid men det tror jeg nu de er.
Ja imorgen.. hehe nej vi må hellere finde en anden dag, jeg kan prøve at finde nogle datoer fra og så kan folk skrive sig på de forskellige hvis man kan

Det lyder som en rigtig god ide.. Vi glæder os allerede.  ;)

Winther Ilderen

Silverdragon mig og mine dyr vil meget gerne komme. Kan da heldigvis fortælle alle dyr er raske igen, de havde en slem influeza med snot hoste og øjenbetændelse, og fik medicin. Tror aldrig jeg har haft en bestand der er så frisk og sygdomsfri som nu. Men er da meget spændt på og høre hvor mange dyr der er blevet smittet efter træf og udstilling af andre dyr, kan da kun sige det ikke er mine dyr der smitter andres, skulle nogle være urolige er i meget velkomne til og kontakte dyrlæge Pedersen i Vejle og få det bekræftiget. Nogle mennesker har bare TRAVLT med og svine mig og mine dyr til fordi de ikke har andet og få deres tid til og gå med.Selv dyrlægen fra Chr registeret har jeg haft kontakt med og mine dyr er sygdomsfri. Det er klart når en indluenza rammer en bestand går det helt galt, men man er også sikkker på at når det er ovre så er det helt ovre.Der er epidemi hos mink pt, og virus i luften er ikke til og holde for. Mine dyr har fri adgang til kæmpe udendørs overdækket løbegård også. Jeg vil godt nok ikke ønske for nogle af jer i skal opleve det jeg oplevede for 70 sprøjter om dagen og 280 øjendrypninger, 12 liter kamillethe, vaskning af næser og pleje af de feberamte og syge dyr ikke var sjovt, hverken for dem eller mig. Prøv og stå med det selv, man skal være stærk for og komme igennem en sådan tur. Måtte have dyrlæge 3 gange i en weekend. Ikke et dyr er dødt. Ikke et dyr er sygt. Er der mere syntes jeg Olsens Ilderopdræt/ i skal tage snakken personligt med mig i stedet for og tsk tsk sidde her og skrive hvad i har hørt af andre og tror foregår ved mig.
Men tsk tsk helt ud i krogene DER VAR DA NOGET OM SNAKKEN, men i skal ikke bekymre jeg mere for Dyrlægen og JEG har HELT STYR på det.

PiaLyng

Helle - Bliver hyggeligt at se dig og dine dyr til træffet - vi kommer jo nok også :D.

Jeg har ikke rigtig hørt negativt om dig og at dine dyr er syge.. Må ærligt indrømme at folk har rost at de ved dyrene får rette behandling :).. Og ved at olsens ilderopdræt intet skrev for at være ond :). Hun have hørt dine dyr desværre var syge - og man skal være sikker på de raske - bare for en sikkerheds skyld :)..

PiaLyng

btw.. Dejligt at høre dine dyr er raske igen.!

Malene

Winther Ilderen > Jeg kan ikke se at der er nogen der sviner dig til. At folk gerne vil undgå selv at få syge dyr, kan ingen bebrejde dem for.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.