Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Træf i Farre - Snak om smitte

Startet af cibatuchsi, 21. December 2009, kl. 23:53

Winther Ilderen

Malene og Pia Lyng nu ser og ved i jo heller ikke alt, jeg ved bare Olsens Ilderopdræt har/haft meget travlt hvad min person angår.
Sjovt nok kunne de godt bruge alt den hjælp jeg i tidens løb har givet dem, men lad det nu bare være.
Det korte af det lange er mine dyr er raske og er der dyr der bliver eller er ved og blive syge op til udstilingen er det ikke mine dyr der har smittet dem. Har nu heller aldrig set en indluenza vare flere md må jeg indrømme hverken ved dyr eller mennesker men måske det er anderledes for Olsens dyrs vedkomne. Tænker godt nok mit, hvad pokker bilder de sg ind og snakke om mine dyr kan smitte i jan feb md, vi er i dec og mine dyr er raske.Hverken jeg eller andre kan bruge sladder de har hørt.En ting er sikker og vis...... Er der nogen risiko for mine dyr vil være syge til et træf eller lign ville jeg aldrig komme med dem. Viste jeg nogle kom med syge dyr blev jeg også selv væk. Ved jeg folk bevist kommer med øremider ville jeg blive sur. Jeg går meget op i mine dyrs velbefindende og hygiejne. Bruger rigtig mange penge på og holde de dyr. At have så mange dyr som jeg har betyder man skal tage sit ansvar.
Jeg syntes det ville være ok og advare mod mine dyr hvis Ilderbanden ville komme på besøg hos mig mens dyrene var syge og det var lige før udstilling. Men sådan forholder det sig jo slet ikke. En ting er sikker og hvis havde jeg syge dyr ville jeg slet ikke modtage besøg af folk der holder ilder, eller havde ilder med. Mine dyr ville blive holdt i karantæne til de var raske.
Så er der vist ikke mere og sige.
Der står heller ikke idiot på ryggen af mig selvom nogle mennesker nok mener jeg er det.

PiaLyng

#16
Olsens ilderopdræt havde hørt dine dyr var syge.. Og vidste ikke de er blevet raske..
en ilfluenza KAN godt vare længe især med så mange dyr smittet - desværre.. Så det var mest for at ilderbanden ikke skulle få syge dyr og bringe dem til udstillingen..

Og hvis du ikke kan li folk snakker "ondt" om dig - så synes jeg du ikke skal lave en sviner til andre..
Jeg tør påstå at Olsens ilderopdræt også gør alt for deres dyr - som du gør alt for dine!

DEJLIGT DINE DYR ER RASKE.. Og så syntes jeg vi slutter her :)..

Syng en julesang istedet :D. der er jo snart jul
--------------------------------------------
Jeg glæder mig til at skulle møde jer alle til Træffet hos silverdragon :D. Håber vi snart får en dato på !

Cille

Jeg vil så lige tilføje at det jo også kan være fare for dine dyr at folk skulle komme til træf.
Det er stadig meget tæt på,hvis det bliver den dato.... dvs dine dyr er meget svækket og mere modtagelige for andres bakterier også selvom de er blevet behandlet og er raske nu.
Men ja hvis bare man tænker med hovedet og tager hensyn,skal det jo nok gå godt til træf om det så den ene eller anden der har smitte og uanset hvad smitte det måtte være.
Men klart er man mere nervøs når der har været en smitte og ingen ønsker da at komme til at stå i sådan en situation,som du jo selv også siger vil du ikke ønske andre skal gå igennem det samme


Winther Ilderen

Sviner ? jeg siger bare min mening PiaLyng.
Desuden er det jo dig de ved det fra da vi har snakket om det over msn.
Stadigvæk så varer det ikke flere md med sygdom indluenza /virus.... så ingen grundt til og puste det op på et plan hvor det slet ikke hører hjemme.
Men nu gider jeg ikke diskutere mine dyr mere her i Silverdragons træf tråd håber du /i vil respektere det.

Malene

Winther Ilderen > Jeg kan ikke se nogen grund til at blive personlig overfor cibatuchsi. Jeg kunne have fundet på at skrive præcis det samme. Det har da ikke noget som helst med dig eller din person at gøre. Og hvad der evt. er sket mellem dig og cibatuchsi kan da aldrig blive grunden til at folk er lidt nervøse for selv at få syge dyr.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Amazing Ferret

#20
Bare en lille info ting: Virus KAN sidde i kroppen rigtig længe efter sygdom. Jeg har lige haft en tæve der havde en virus der varede i 7 uger - generalt set, så kan de dyr godt være småsyge i en længere periode

P.S - En anden lille infor før du slagter Pia - der er altså folk der kan læse hvad du skriver på FB ;) Så det kommer måske derfra

PiaLyng

Citat fra: Winther Ilderen Dato 23. December 2009, kl. 02:04
Sviner ? jeg siger bare min mening PiaLyng.
Desuden er det jo dig de ved det fra da vi har snakket om det over msn.
Stadigvæk så varer det ikke flere md med sygdom indluenza /virus.... så ingen grundt til og puste det op på et plan hvor det slet ikke hører hjemme.
Men nu gider jeg ikke diskutere mine dyr mere her i Silverdragons træf tråd håber du /i vil respektere det.

Mange vidste det i forvejen, Winther ilderen...
Og jeg forklarede hvilket de fejlede for der ikke blev pustet noget op..
Sviner? ja de må ikke skrive deres mening, men det må du? det noget pis.


Men noget har du da ret i..
VI skal ikke diskutere i silverdragons tråd.

Winther Ilderen

PiaLyng mange ? Dig og 1 mere, så 1 af jer har haft meget TRAVLT åbenbart, syntes tråden skal deles og skilles af fra træffet.

Winther Ilderen

Amazing Ferret ja du var da en af dem sammen med Ciabutsi der havde travlt med og svine mig til på F.B. En som jeg ikke engang kendte lovede mig tæsk, du var slettet fra min venneliste men kunne da stadig se hvad du skrev derinde. I det hele taget gider jeg ikke ballade. Men jeg er åbenbart en person som i skal blive ved med og lave heksejagt på. Jeg passer egentlig mig selv. Hver gang jeg stiker næsen frem er der et angreb mod min person og jeg må ikke forsvare mig.

PiaLyng

Citat fra: Winther Ilderen Dato 23. December 2009, kl. 02:18
Amazing Ferret ja du var da en af dem sammen med Ciabutsi der havde travlt med og svine mig til på F.B. En som jeg ikke engang kendte lovede mig tæsk, du var slettet fra min venneliste men kunne da stadig se hvad du skrev derinde. I det hele taget gider jeg ikke ballade. Men jeg er åbenbart en person som i skal blive ved med og lave heksejagt på. Jeg passer egentlig mig selv. Hver gang jeg stiker næsen frem er der et angreb mod min person og jeg må ikke forsvare mig.

Måske DU selv skulle stoppe mens legen er god ;)?
For det jo DIG som startede denne debat når der ingen grund var til det..

Du kunne jo bare skrive at dine dyr var raske..så ingen smittefare :)
SÅ havde folk været ligeglad og læst et andet emne..

Men pga dit "lille" indlæg blev folk sure fordi DU selv lige svinger pisken over andre

Amazing Ferret

#25
Den eneste grund til du bliver svinet til er når DU startet balladen

Og jeg fatter ikke hvorfor du bliver så hidsig i denne tråd - Daisy skrev det hun skrev for at informere folk, ikke for at slagte dig selv det er det du har fået ind i knolden at folk kun er ude på

Og nu vi er ved det - så står/stod der vist på din FB at en af dine ildere døde under denne sygdom?

Og selvom du ikke er min favorit person, så er jeg sq ked af at du har haft så mange syge dyr - det er der ingen der er fortjent med

PiaLyng

Jeg er sq ked af dine dyr blev syge og jeg er sq glad for de raske.
Og undskyld hvis du føler jeg har svinet dig til ved at fortælle hvad dine dyr fejlte og at de var under behandling og nok snart var raske.. - kan godt se at det var svinsk gjort af mig og jeg er en dum kælliing for det.

Jeg forstår dog ikke hvorfor du blev sur over dette - da folk jo ikke angriber dig.
Men dog synes jeg du angriber folk - desværre.

Cille

#27
Jeg synes det er en ganske fair oplysning og kan heller ikke se det henvendt sig personligt....det da kun hvis man gør det personligt.
Prøv lige at stille dig ved sidelinjen og se det fra andre ilder ejer side og tænk hvis det var mig,og jeg vidste de her ilder var syge/har været syge og jeg kan risikere at få smittet mine dyr eller smitte andres dyr.
Ville du så ikke gøres opmærksom på det???

Hvis du tjekker tråde igennem vil du se at folk faktisk på det sidste har været ret fair ved hinanden og snakket mange sygdomme/skavanker ,når man ikke selv starter med at smide kæmpe sten

SilverDragon

Nu er det først her til morgen at jeg har set at tråden omkring smitte er blevet delt fra min tråd omkring træf.
Men jeg får en dårlig fornemmelse når overskriften på den anden tråd er "Træf i Farre - snakken om smitte" for det lyder som folk ude fra som om at det er MIG der har/har haft syge dyr. Bare er offtopic, som jeg lige vil forholde mig til.

Der ud over så er alle folk velkomne til træffet, på den betingelse af dyrene er erklæret raske. Ved godt at influenza kan sidde lidt i kroppen, men når man tager til træf kan man aldrig vide om en af de andre dyr skulle bære rundt på noget.

Der ud over regner jeg ikke med at holde træf FØR DIF udstillingen. Så folk kan være ganske rolige.

Nu har jeg ikke lige læst al denne debat helt igennem, men jeg må sige at fordi man har syge dyr syntes jeg ikke det er noget der behøver at bliver holdt hemmeligt og dette er ikke myntet på nogen i denne debat, det er bare en konstatering.
Der ud over så syntes jeg ikke at folk behøver at træde i det når folk har syge dyr, og folk er jo ikke så dumme at tage hen til en person eller til et hvilket som helst andet sted hvor de evt. kan få smitte lige inden en udstilling.


Lena og Peter

Jeg er lige kommet på så det er først nu jeg se denne tråd:

Cille, PiaLyng, Amazing Ferret: Jeg kan godt forstå at Helle reagerer som hun gør. For nu har vi godt nok ikke været længe herinde, men har dog set at hver gang hendes navn bliver nævnt, kommer der et eller andet indlæg, som kan opfatter negativt. Der med ikke sagt at der er det, men det er bare sjovt at det sker næsten hver gang.
Hvis dette ikke skulle have været sådan kunne man jo have skrevet en PB til os og oplyst os om at man var lidt nervøs over at vi ville besøg Helle dagen før udstillingen, da hun har syge dyr i december.

Og hvis det er "rigtigt" at en virus kan side i dyrene i 7 uger, så må alle ilder da næsten være syge hele tiden, for med de træt og udstillinger, som nogle herinde tager til, så går der da ikke 7 uger imellem, og det skulle da være undeligt hvis ikke en ilder har været syg i den periode...

Men hvis vi vælger at tage til Helle d. 15. januar, så er der da nogle herinde der her endnu en grund til at svinde hende til, hvis bare der er en ilder der bliver syg efter udstillingen. For så er det helt sikkert os der har gjort ilderen syg, og smitten kommer helt sikkert fra Helle.... :nej:

Og skal vi så ikke komme vidre.... Vi besøger ikke Hellle hvis der er chance for sygdom, eller nogle andre for den sags skyld. Vi gør alt for vores ilder og kunne aldrig afinde på at udsætte dem for en unødvendig risiko for at blive syge.