Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hjemme efter tur i Tyskland, Østrig og Italien

Startet af DarkGirl, 18. Juli 2009, kl. 02:17

DarkGirl

Nu er vi endelig kommet hjem efter næsten en uges ferie i udlandet. Tog af sted mandag og kom hjem i går (fredag). :mrgreen:

Mandag stod vi op klokken syv, mener jeg, det var, spiste morgenmad og pakkede det sidste, før vi begav os ud på rejsen på godt og vel 1300 km. :shock: Det tog mange timer og faktisk også en overnatning på et resteplads hotel ved en motorvej. Lad os bare sige, at vi aldrig sover der igen! 93 Euro for et tresengs værelse, og så UDEN morgenmad, som i øvrigt også kostede en bondegård. :? Sengene var elendige, den ene af dem kunne man ligefrem se fjedrene i. :?
Da vi vågnede, kørte vi videre mod Garmisch-Partenkirschen, som var vores bestemmelsessted - og hold da op! Her er virkelig, virkelig smukt. Bjergene er tårnhøje, skyerne danser omkring toppen, og alle husene er simpelthen så fantastiske. Med malerier og altaner med blomster kravlende op ad træværket.

Her er udsigten fra vores hotelværelse. :)





Nej, det er ikke fra Miami, men fra søen Eibsee tæt på den østrigske grænse.

Vi fór lidt vild, da vi skulle finde et touristcenter, men vi fandt det og fik nogle brochurer. Dem studerede vi, mens vi indtog et delikat måltid (skinke-æggekage til mine forældre og en kæmpe skive brød med skinke til mig) og så tog vi en "lille" tur til Østrig. Vi skulle op over Branderpasset (en syg tur forresten - det højeste punkt var 2509 meter over havets overflade). Vejen bestod af hårnålesving i en uendelighed, og man kørte konstant op og op og op, så hele tiden fik jeg propper i ørerne. Der var koldt og sne på bjergsiderne, det var helt vildt. Sne i Juli måned?!





Vi kom ned på den anden side til en østrigsk/italiensk by, og det var efterhånden blevet mørkt. Der var lys i alle husene, og nogle af dem lå på bjergsiderne, helt alene og så øde, at det virker usandsynligt, hvis de fik flere besøg end 5 om året.
På vej hjem skulle vi have taget en enkel og hurtig vej (jeps, motorvejen), men det tog os et par timer, hvor vi kravlede op og ned ad bjergenes hårnålesving, hvilket faktisk var virkelig ubehageligt, når det var mørkt.
Det lykkedes os dog at nå hjem til hotellet (klokken 1 om natten), hvor vi tog et bad og lagde os til at sove.

Onsdag vågnede vi klokken halv ni om morgenen, spiste morgenmad og snakkede lidt om, hvad vi så skulle. Vi blev enige om at køre til Italien, så sådan blev det. Vi skulle have været på Zugspitze (et bjerg på 2962 meter), men vejret skulle være ret dårligt i dag, så vi tog til de varmere egne i stedet for.





En del af udsigten fra en lille restaurant. :)

Der var virkelig skønt. Skøn temperatur - måske lidt for varmt - men ellers vidunderlig, lille by (vi besøgte Morano/Moreno, ved ikke, hvordan det staves). Vi spiste på en hyggelig lille café. Pizzaen, jeg bestilte, var intet mindre end enorm!



Og det her var de sørgelige rester. :P

Jeg fik også købt en gips/stenmaske i en lille butik.
:D Hånden er for at sammenligne størrelsen, det er min egen.



Slotte har de også mange af i Italien.

Et vandtårn. :lol:



Tilbage i Tyskland. :)











Vel hjemme på hotellet læssede vi vores ting af og gik over til en nærliggende café, hvor vi indtog dagens aftensmad. Hawaii-toast (skinke, smeltet ost og ananas - denne var endda med banan, en lille ekstra bonus - og pizza til mine forældre). Så gik vi over til hotellet, hvor vi sad og slappede af, indtil det var nat-nat tid.

Torsdag var vi på Zugspitze, bjerget på 2962 meter i Tyskland. Hold da op, en udsigt!

Nu er jeg ved at få nerver på. :shock:

Vi kørte med toget op og op og op, indtil vi kørte igennem bjerget for at ende på en station, hvor man kunne gå ud og se på udsigten. Det var så godt, og så var vi ikke engang på toppen. :shock:







Hvis man nu gerne vil i kirke, inden man fortsætter turen. :wink:

Nogle var seje og tog klatreturen helt op til toppen. :shock:

Herfra gik vi videre om til kabelbanen (en lille slags togvogn) som kørte helt op til toppen af Zugspitze. Wow. 2962 meter over havets overflade.
Vi så ned på skyerne, der svævede omkring bjergtoppene. De bevægede sig hurtigt, skyerne altså. Der var så smukt, så rent, så klart, og vejret var bare i top.















Jeg kunne sagtens have taget 100 billeder mere, men kameraet løb tør for strøm/batteri (ved egentlig ikke helt, hvad det hedder?). Dog nåede jeg at få taget 100-150-200 billeder, så det var ikke så slemt. ;D
På vej ned tog vi igen kabelbanen det første stykke og derefter toget, hvor jeg faldt i søvn. Det havde været en virkelig fed oplevelse, men nu var jeg altså blevet for træt. Vi skulle så skifte til et andet tog, og det var særdeles ikke let, når man følte sig som en søvnig zombie.
Vel tilbage på hotellet fik vi noget at spise og tog så en 3 timer på øjet.
Vi vågnede klokken 18:00, gabte og strakte os lidt, hvorefter vi tog til Eisstadion for at se på ski'ere ( mit eget opfundne ord for folk, der står på ski). Det var sjovt at se dem stå på ski, uden der var sne under dem. De var nu gode til det alligevel.
Bagefter gik vi lidt rundt i byen. Jeg fandt et sted, hvor de solgte italiensk is, og eftersom min veninde (som jeg altid er meget enig med) synes, at det er den bedste is i verden, måtte jeg jo også smage. Og mums, det var godt!
Vi gik videre til en lille café/restaurant, hvor mine forældre fik wienerschnitzel, og jeg fik en cola. Var for mæt efter isen til at kunne spise mere - det fyldte faktisk ret meget. Der gik også en kæmpestor kat rundt ved en café 10 meter længere væk. Hold da op, et dyr! Den lignede jo en lille schæfer, når den lagde sig ned, og den var på højde med et almindeligt cykelhjul, når den stod op. Den var vild kælen og smed sig på jorden, da jeg nussede den på siden. Pelsen var krøllet på maven, så ret sjovt ud.

Og i går (fredag) pakkede vi det sidste ned og satte os i bilen efter at have betalt på hotellet - nu skulle vi bare HJEM, og det kunne kun gå for langsomt. ;D
Det tog os cirka 14 timer, motorvejskø og tissepauser inklusive. Damn, vi er smadrede nu, men skal jo lige læse op på diverse fora. :oops:
Men nu vil jeg gå i seng ... tror jeg. :P

PiaLyng

Lyder virkelig som om det har været en fantastisk tur :D.
og sikke nogen flotte billeder :D !
..gid det var mig.

Soelberg`s SUN ferret


ja det ser ud til at have været en dejlig tur. Jeg gad også godt at skulle et smut til udlandet  :ja:

DarkGirl

Citat fra: PiaLyng Dato 18. Juli 2009, kl. 04:47
Lyder virkelig som om det har været en fantastisk tur :D.
og sikke nogen flotte billeder :D !
..gid det var mig.

Det var det virkelig også. :D Man bliver bombarderet med nye indtryk.
Tak. :D

Citat fra: Soelberg`s SUN ferret Dato 18. Juli 2009, kl. 09:05

ja det ser ud til at have været en dejlig tur. Jeg gad også godt at skulle et smut til udlandet  :ja:

Udlandet er også lidt mere spændende end Danmark. ;D
Men jeg godt sige jer, at jeg lovpriste den danske jord, da vi kom over grænsen. :fnis:

lille_jill