Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Min ferie i Egypten, oktober 2009

Startet af Namilla, 31. Oktober 2009, kl. 17:43

Namilla

Lige lidt billeder fra 14 dages ferie...æv hvor er det træls at komme hjem igen...!
Udsigten fra vores terrasse på værelset




Værelset (og de insisterede på at redde begge senge hver dag, selvom vi jo altså kun bruge den ene *S*)


En bog og en kold øl, så er Jakob i godt humør... skønt at vi havde terrasse til vores værelse! og der var skygge hele dagen...


Hotellet indvendigt


Vejen fra vores værelse ned til stranden


Manden som stod hver dag fra 9-22 og åbnede hoveddøren til hotellet...


Poolen...hvor det meste af ferien blev tilbragt...luksus!


Den lokale moske, hvorfra der blev kaldt til bøn 5 gange om dagen, vi kunne desværre ikke komme ind og se den, da jeg ikke havde langbukser med (og kvinder skal være totalt tildækker for at komme ind)


De har også Aldi i egypten *G*


Et lille uddrag af kagebordet på restauranten hver aften... utroligt at vi ikke skulle betale for overvægt, for at have Jakob med hjem igen, han fik smagt på alle kagerne, hver aften...


En lille båd ved marinaen...og den var faktisk lille i forhold til nogle af de andre der lå der!


Udsigten fra et bjerg ud over ørkenen..


Et Akacietræ. Beduinerne bygger altid deres "byer" hvor der er Akacietræer, for det betyder at der er vand i undergrunden der, og hvis træet kan finde vand, så kan beduinerne også.


Fra en beduinlandsby




Mavedanser på hotellet


Fiskene ved molen


Vores "gæst" på værelset


Bananpalmer stod flere steder omkring hotellet


Jakob i Pool-baren


Og så blev jeg "ringmærket"...billedet taler vist for sig selv *S*



Ja, hej hej





FerretParadise

Sikke nogle dejlige billeder, det ser ud til at ha været en vidunderlig ferie. :)
Ann Hillerslev.

cibatuchsi

det ser ud til at ha været en skøn ferie.
og tillykke med mærkningen. :)

lille_jill


PiaLyng

Det ser ud til at have været en god ferie :D
og tillykke med mærkningen :D

Namilla

Mange tak... ja det var en helt vidunderlig ferie (bortset fra panikanfald i flyveren på vejen derned...så er 5 timer pludselig lang tid!)... Egypten kan virkelig anbefales...det er meget billigere end fx Tyrkiet osv... og så er det et meget spændende land med en helt anderledes kultur... Men jeg vil ikke anbefale det i sommerhalvåret...vi havde 35 grader her i oktober, og bliver det meget varmere, så kan man ikke holde det ud...men fra oktober-marts er det rigtig lækkert...

AlisVolatPropiis

Det ser bare ud til at have været en dejlig afslappende ferie :D Jeg kan godt forstå man drømmer sig derned igen når man først er landet i DK.

Dejlige billeder og rart at se lidt fra folks ferier :D

Og så et kæmpe tillykke med forlovelsen :)

Black Diamond

Ej hvor ser det hyggeligt ud, man drømmer sig da helt der ned :fnis:
Kan godt forstå det er koldt og klamt at komme tilbage til lille kolde Danmark :fnis:
Tillykke med forlovelsen :dans:

Namilla

Mange tak...
Ja, når man i 14 dage slet ikke har haft langbukser og strømper på, så er det altså en træls fornemmelse at træde ud af flyveren i Billund, i regnvejr...og puha hvor har jeg frosset lige siden vi kom hjem...jeg kan slet ikke få varmen...

NemoToft

Hej. Tillykke med mærkningen  :). Fed tur i har haft. Jeg var i Egypten i starten af december for et par år siden. Det var for koldt. Vi havde max 25 grader og solen var næsten væk kl 16... Uhhh. Så oktober er da vist ganske perfekt. Knus Dolly.

Namilla

Ja, solen går lidt tidligt ned...det er også eneste minus vil jeg sige *S*...her i oktober gik solen ned omkring kl.17.30 ca...men det er til at leve med, så står man bare lidt tidligere op, hvis man kan klare flere timer i solen... Vi var som regel ved poolen omkring kl.10.30/11.00 og når så solen gik ned bag bygningerne omkring kl.16, så kunne vi heller ikke klare mere...og det var endda kun de sidste dage vi holdt så længe...de første dage var vi i skyggen allerede omkring kl.14.00...Man skal lige vænne sig til varmen!

Julie

Ej hvor ser det bare ud til at være et rigtig lækkert sted. velkommen hjem og tillykke med forlovelsen :D

Soelberg`s SUN ferret


ja hvem kunne ikke godt bruge 35 grader  lige nu

Namilla

Jeg ville også gerne have taget solen med hjem...tro mig!...men må vente  et helt år på at komme afsted igen... (Men Jakob er allerede ved at kigge på rejse til næste år...han sværger at han vil finde et hotel som er endnu bedre!...med all inclusive)

Bawa

*misund, misund, misund* .. :-$
hvor ser det bare ud til at have været en fantastisk ferie!